Solární elektrárny, aneb daňový poplatníku třes se a přírodo braň se!!!!!

Solární elektrárny, aneb daňový poplatníku třes se a přírodo braň se!!!!!

Samé změny, samé změny, už si pomalu i začímám zvykat. Horší je to, kdyby ty změny byly alespoň k něčemu dobré, což si třeba o tom, když někdo začne na úrodném poli, které mimochodem dávalo úrody jak sviňa, stavět takový "hybrid", jako je solární elektrárna, nemyslím, že je to ta správná volba. O tom, že tyhle "novinky" opět a zase zaplatí daňový poplatník (viz dnes i já !), netřeba hovořit. Zkrátka zase celostátní zakázka jak prase a firmy vybrané ve výběrovém řízení už si mnou ruce kolik na tom zase vytřískají škváry. A né jen oni. Samozřejmě největší bakšiš si odnese nějakej ten vandrák, co to "odklepl", a taky ten, co to vlastně celé "zpunktoval". Ale tohle je už ve světě známé věc, takže to tady rozebírat, je něco jako mlácení prázdé slámy.

Co mě ale víc sere, je jinej problém, díky němuž nesouhlasím s podobnými projekty.Ten problém se jmenuje zbytečné zastavování užitkových ploch, ze kterých se napřílad ještě dodnedávna sklízely tuny řepy, obilnin, luštěnin a jiných plodin a v neposlední řadě mě štve to, že je to jeden z mnoha další mega zásahů do přírody. Nehledě na to, že jako vesměs všechny dosud provedené zásahy ji také hyzdí. Další z průserů je ale taky ten, že tyhle "nádhery" budou financovány z našich kapes.To se zase prohneme každej měsíc, až budem na poště platit za energii! Já osobně se zase těším, jak zas na Vánoce uslyším tu cifru, kolik že si to zase dal ředitel Čezu na svátky prémie. To se my vždycky žaludek obrátí o 360 stupňů. Ale nebuďme zavistivci a chamtivci, prostě mu to za jeho celoroční "dřinu" přejme! Ty vole, ještě že jsem zrenovoval starý Petry, sehnal dříví a uhlí, tudíž v mém případě má podpora v tohle bude takřka minimální. Co na tom, že kamna na tuhá paliva škodí životnímu prostředí. Až mi někdo dá písemně, že když budu například topit, vařit, prát atd za přispění elektřiny, nebo plynu a výjde mě to levně, tak do toho půjdu, to bez debat. Kdo v dnešní době nechce ušetřit nějakou tu korunu, že. Jenže já jsem to propočítal a vyšlo mi, že když "odjedu" sezonu na tuhá paliva, tak ten rozdíl oproti například elektřině jen u mě činí rovných 25 000 tisíc korun, které kdybych vařil, topil atd elektřinou, tak bych musel zaplatit na víc. Nasrat! Prostě uhlí, dříví a šmitec.Ty vole, kdyby to mělo alespoň nějaké výhody, jako třeba, že když tu energii získávají ze slunce, z přírodního zdroje, tak aby taky ta elektrika šla například třeba o 30 % procent dolu, né? Ale to se nestane, v to nedoufám, spíš půjde nahoru, páč tu hromadu matroše, co na výstavbu byla použita, bude muset někdo zaplatit. A zkuste hádat kdo :-) Ano, správně, zase my!

Co se mi také nelíbí, je to, kde všude tyhle paskvily vznikají, kde se vlastně stavějí. Ještě donedávna jsem jezdil do práce kolem takovýho nádhernýho svahu, kde stála nádherná hájenka, byly tam nádherné lesy a o tom, co tam rostlo hub, se ani bavit nebudu, to bych byl nasranej ještě víc. Dnes? Dnes je to všechno pryč. Hájenka zbouraná, stromy vykácené, prostě svah vymydlenej úplne na holo! Místo toho jsou tam vylité betonové patky na ty kovové konstrukce a už tam na ně montujou desky. Zkrátka prasárna jak svině. Škoda, že na Jičínsku nemáme nějakou vědší řeku, která by to tak dvakrát do roka spláchla a bylo by po problému :-) Jenže řeka není... Nevadí, ona si snad matka příroda i s těmito problémy poradí po svém. Snad. Ale co víc mi nejde vůbec do hlavy, že to někdo dokáže povolit (zřejmě úplatek, viz nahoře v článku). Třeba už jen proto, že tohle pole bylo pro místní Agro Bystřice (zemědělci), jedno z nejúrodnějších a nejvědších, co mají. Proč to sakra prošlo? Že by se ředitel nechal taky "podmazat" ? Možná, kdo ví... Je to zapeklité. Další, co mě napadá je to, že tyhle "novinky" nepřinesou do regionu, kde vyrostly, ani žádné pracovní příležitosti, k tomu zkrátka nejsou zaměstnanci potřeba. No možná jeden, co to bude hlídat, aby to lidi nerozkradli :-) Takže zase žádné pozitivum. Ať přemýšlím jak přemýšlím, žádná výhoda mě nenapadá. Jo, pokuď by šlo o nevýhody, tak těch mě napadá spousta,však jsem vám některé napsal. Zdar!

Medvěd


16.10.2010   Rubrika: Literární fabrika   |   Komentářů: 65   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 3,1
normálka 3,1
 

Diskuse ke článku - Solární elektrárny, aneb daňový poplatníku třes se a přírodo braň se!!!!!

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-62
mrtvola ©
mrtvola © - 19.10.2010 21:18

OldHandFromHell: oprava, sorry, to patřilo tobě.... smajlik - 1

 
mrtvola ©
mrtvola © - 19.10.2010 21:17

na té fotovoltaice, což je jen špička ledovce, je názorně vidět, jak celý globálně oteplovací švindl funguje. Těší mě, že začínám i mezi punkery potkávat lidi, kteří si konečně dovolí kritizovat dogma jediné pravé víry.

Vlastně je to docela dobrý posun v myšlení lidí. Si vzpomínám, jak jsme před pár lety v Třebíči nahrávali desku Vzoru 60, staré i nové věci. Jedna z nových byla pomalejší verze Papíru. Udělali jsme na to s basákem nový německý text "Die grünen raus!" Myslím, že to byla dobrá prdel. To bylo v dobách, kdy vrcholily akce rakouských ekofašounů, kteří blokovali naše hranice kvůli Temelínu. Navíc ještě byli ve vládě Kuchtová i Bursík. Jsme si z toho tak trochu dělali legraci a obhajovali jsme Temelín a jádro. No a ten trouba z Biblbroxu, co s námi bubnoval, z toho málem dostal srdeční kolaps. No, tím vzniklo první velké nedorozumění a celý nahrávací proces se zasekl.

Jenže pak jsem ještě k tomu spustil na webu stránky, které to všechno vysvětlovaly styl u nás je parlamentní demokracie a ne korporativistický stát jako v Rakousku (Rakousko má státní zřízení s nejvíce korporatistickými prvky v celé Evropě - na korporativismu byla postavena idea fašistického státu. Je to asi způsobeno tím, že fašistické odbory a jejich předáci byli po atentátu na kancléře Dolfusse a po nacistickém puči pozavíráni a skončili v koncentrácích. Takže měli po válce aureolu bojovníků proti nacismu a i na prvky fašistického státu se z toho důvodu pohlíželo jinak, zůstaly tam dodnes.), tak ať nás nechají na pokoji, páč my tady nejsme na nějaké fašistické způsoby prosazování politiky zvyklí.

No a bylo vymalováno. Hustě jsme se pak pohádali a celá legrace skončila. Si myslím, že ta naše jihomoravská sekce stejně dodnes nepochopila, co jsem se jim snažil vysvětlit a doložit argumenty :-))) Co nadělám, takový už je život smajlik - 10 smajlik - 14

 
Medvěd
Medvěd - 19.10.2010 20:43

mrtvola ©: Né,já sem tímhle s tebou na toto téma debatu skončil a budu se věnovat komunikaci s tebou hlavně o muzice.Sám vidíš,že to nikam nevede a vždy to dopadne tak,že nakonec máme každej svojí pravdu.

Nágl nejsem,neboj.Já kterej proti nim dodnes zbrojím (ikdyž teď na vesnici spíš minimálně),tak nakonec budu jeden z nich ? Trochu divný nemyslíš ?

Takže to ukončíme,ok ?

 
mrtvola ©
mrtvola © - 19.10.2010 20:38

Medvěd: napiš si to kde chceš, aspoň si o tobě udělá každý obrázek smajlik - 9

Mám dojem, že jsi nágl a ani to o sobě nevíš. Národní socialismus není o tom, že byla válka a Židi s Cikánama šli do koncentráku. Jedná se o celou vymakanou ideologii, která byla postavená na boji proti kapitalismu a na tu dobu neskutečně kvalitním sociálním státu, ovšem jen pro Němce. "Cizinci" na to neměli márok i když měli německé občanství.

Tady ve Francii je Asiatů fůra a jedná se o nejlepších mimo evropskou národnostní menšinu. To je naprosto bez debat.

 
Medvěd
Medvěd - 19.10.2010 20:12

mrtvola ©: Mě hlavně vadí,že naše zákony platí jen pro někoho.Co se týče Vietnamců,tak naše zákony je celkem míjejí.Proč třeba mojí mámu v samošce dusí hygiena kuli píčovinám typu,že mouka má bejt uskladněná v chladu atd a jim toleruje například to,že vedle chleba a vůbec potravin,co nabízejí a prodávají lidem normálně na kartonech z krabic chrápou ? No ? Co mi na to řekneš ?To je dle tebe v pořádku ? Máma,kdyby to takhle dělala,tak jí to hygiena z fleku zavře.Jim ne,jak to ?

Ano vadí mi to.To,že oni žijou jen v tom krámku a neuznávají vánoce,svátky atd,to taky není dobře.Je to konkurence a aby se Čeští podnikatelé uživili,tak musejí srovnat krok.Jak Češky prodavačky vysvětlej dětem,že s nima například nebudou na štědrej den u vánočního stromečku,ale budou ještě v sedm,osm nebo děvět hákovat ? No ? Tady se furt kecá a snaží se podporovat rodinná soudržnost,ale tím,že se sem nasrali Vietnamci,kteří makaj dvacetčtyři hodin denně a jsou tady jen jak systémově umístěné mašiny na kšefty,tak tím tahle tahle rodinná soudržnost trpí.Co ty Vietnamský děti znaj ? Znaj jen hraní si na špinavý podlaze v krámě a stavění si hradu z paštik Májka,vole :-) Za další mě šve,že se na ty dnešní 4eský děti podívej,kolikrát neuměj ani souvisle mluvit,páč je to nemá kdo naučit,když jsou rodiče od rána do večera v práci.Příjdou ze školy a hurá k počítači. Jo a moje máma už neměla dovolenou bezmála dvacet let a teď ještě po celoživotní dřině musí v 57 letech stávat v pět a chodit domů v osm večer,a to jen proto,že jí zaměstnavatel prodloužil prac dobu,aby se vyrovnal v obratu Vietnamcům.To je co ? :-) Vietnamec nemá barák se zahradou,domácí zvířata,babičky,prostě příbuzný,který navštěvuje,jako moje máma.Stará se jen o ten svůj krám,jiný zájmy nemá,tudíž si můžet dovolit nepřetržitej provoz.

Když si to nechtěl otisknou napíšu ti to sem.Jo a podporovat budu dál,neboj.Příspěvky se jen pohrnou :-)))

 
mrtvola ©
mrtvola © - 19.10.2010 19:40

Medvěd: tobě vadí věci, které dělají nejen Vietnamci (kriminalita, praní peněz, úplatky...), ale vadí ti to v tom článku jen u nich. To tvoje kritérium je tudíž založené na rase. Vietnamci jsou navíc už Češi a mají české občanství.

Pak ti vadí, že makají jak šroubi i v sobotu a v neděli a podobně, ty vole, když můj fotr kdysi založil svůj malý podnik, tak makal úplně stejně a dokonce si zhruba šest nevzal dovolenou atd atd, nechce se mi to celé rozebírat.... Co se týče přistěhovalců a národnostních menšin, tak nezapomeň, že jsem sám jedním z nich a navíc žiji ve Francii, oproti které je ČR bílá rezervace. Takže fakt vím, o čem je řeč a co to přináší za klady a zápory.

Dělej, jak chceš. Když nám tu budeš pomáhat, budu rád, když ne, svět se nezboří.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 19.10.2010 19:27

P.B.V.: nejde jen o nějakou pohádku o oteplování, o to, jak lhali všichni "vědci" a falšovali měření, aby se jim to hodilo do krámu, ale o to, co pořád nechceš vidět. Že to je jen záminka k největšímu byznysu tohoto století, který zcela bezostyšně útočí na státní kasy, to znamená na peníze daňových poplatnílů. A na to všechno Klaus jako jediný politik na světě od začátku upozorňuje. A to prostě musím uznat, i když všechny jeho názory nesdílím. A je mi jedno, jestli to je, nebo není pro tebe punk, nebo co.

Přečetl sis vůbec nějakou Klausovu knížku na toto téma, nebo jen tvrdíš, co si tak nějak myslíš a co se píše v Literárních novinách?

 
Medvěd
Medvěd - 19.10.2010 19:26

mrtvola ©: A si říkál,že se mi i po dlouhý době něco povedlo.Já tam nic xenofobního atd nic nevidím.To co jsem tam uvedl je pravda a mám to i od nás z vesnice zažité.A samozřejmě i podložené.No nic,ty tam asi tohle nemáš no...

Hele,názory hákošů mi blízké nejsou a nikdy nebudou!Zamýšlet se jinak nemám potřebu,mám to v hlavě srovnaný a a svědomí mám taky čistý.Nic,asi opravdu začnu bojkotovat mé úvahy a budu dělat jen kapely a možná se vrhnu i na recenze,aby moje názory v mých úvahách a rozborech náhodou někomu nevadily,popřípadě ho neuráželi,že jo ? Teď jde ale taky o to,jak dlouho mě to bude bavit a jestli se na to radši za ta léta spíš nevyseru.Uvidíme.

Jinak ti věřím a vím,že nejseš žádnej blbec :-)))smajlik - 14No a já teda zase něco sesmolím "NERASISTICKÝHO" jo a pošlu ti to :-)

 
mrtvola ©
mrtvola © - 19.10.2010 19:05

na tvém článku mi vadí, že je mnohem více xenofobní a rasistický, než všechny články, co doposud vyšly v Dělnických listech (stranický tisk Vandasovy dělnické strany). Kdybys v něm místo Vietnamec napsal Žid, tak to vypadá jako typický článek z Völkischer Beobachter, což byl deník Národně socialistické dělnické strany Německa. Medvěde, tuto tématiku seriózně studuji už skoro třicet let a myslím si, že u nás není moc lidí, kteří by toho věděli o ideologii národního socialismu a fašismu tolik, co já. Takže když ti řeknu, že tomu tak je, tak mi můžeš věřit.

Dokud budu v redakci punk.cz, tak tady podobné články prostě vycházet nebudou. No pasaran! Když tak toužíš po tom, aby to vyšlo, tak to pošli do Národního odporu, nebo na nějaký podobný web. V diskuzi pod tvým článkem "Proč bych si měl na stáří spořit?" jsem ti ukázal, jak jsou ti názory nácků blízké. Tak už toho nech a raději se nad sebou trochu zamysli.

 
Medvěd
Medvěd - 19.10.2010 17:42

Hele,Mrtvolo,co vidíte s Kilčem na mém článku o podnikání Vietnamců nacistického nebo xenofobního ??? Docela by mě to zajímalo.

 
Medvěd
Medvěd - 19.10.2010 17:41

punkie: Uhlí je jen u nás mraky,o například Rusku nemluvě.Takže nevidím sebemenší důvod k šetření a následně netopení s ním.No s tou krajinou je to horší.Já pocházím,nebo jsem se respektive narodil ve Frýdlantě v Čechách a tam se nahoře,směr Bogatyna v Polsku těží fest a je pravda,že tam to moc pěkně nevypadá.Noa právě mě už kdysi proběhla hlavou taková myšlenka,že to těch vytěženejch děr bych navážel třeba jadernej odpad,prostě bych ho tam jednoduše uklidil a zase zahrabal.nevím jestli už se to tak nepraktikuje,jestli ano,tak jedině dobře.

mikesh: smajlik - 1

 
mikesh
mikesh - 19.10.2010 14:00

http://ekonomika.idnes.cz/solarni-elektrarny-se-zdani-26-procenty-d91-/ekonomika.aspx?c=A101019_113251_ekonomika_fih smajlik - 10 Vida, nasi zakonodarci jiste ctou clanky na punk.cz od Medveda

 
punkeer
punkeer - 19.10.2010 13:19

seru na trideni odpadu,solarni elektrarny.tim se zabejvaj jenom bohatysmajlik - 7

 
punkeer
punkeer - 19.10.2010 13:18

medved ty vole ti jednui popelnici privezu az pred barak.a bude s tebe greenpeacesmajlik - 1

 
punkie
punkie - 19.10.2010 13:01

No ty vole... jistěže jsem se chytil. tohle mě dokáže zvednout ze židle... topení dřevem bych ještě pochopil. Strom ti vyroste zas... Ale Uhlí? taková vzácná surovina, co vzniká miliony let a my ji během 50 let spálíme? Nehledě na to, co ty uhelný doly dělají s krajinou. A ten bordel, co ty nevytřídíš jde většinou komplet na skládku. Možná najevýš železo z toho tahaj magnetem... ikdyž i to pochybuju. třídit odpad je fakt minimum, co může člověk dělat. žádnej jinej živočich nedělá takovej bordel, jako člověk.

To je hnus, velebnosti.
Kam se to řítíme, draku?
Do prdele půjdete, a né do zámku.

 
Medvěd
Medvěd - 19.10.2010 12:27

punkie: Punkie,čau.No jasně,že né,sem jen vyskoušel jestli se někdo chytí ... a chytil :-))))) Jo,ale příznám,sem tam mi tam upadne třeba kelímek od jogurtu,ale to se stává minimálně.Ale jak jsem psal,tak k těm popelnicím ty dva kilometry opravdu nechodím.Zkrátka to házím všechno najednou do popelnice.Oni to tam stejně někde tříděj né ? Neříkej mi,že to ve spalovnách všechno na ráz pálej.

Jinak topím uhlím a dřívím a pro mě je to nejlepší topení,které ti nedává to suché teplo jako elektřina.Navíc je to o hodně levnější.

 
punkie
punkie - 19.10.2010 11:12


osobně považuji za nejlepí řešení jadernou energetiku, je vhodná pro naše podnebné pásmo, technologie, jdou obrovsky dopředu. Již dnes extují rekatory s mnohonásobně vyšší účiností. Rázem se z bývalých "vyhořelých" jaderných odpadů stává znovu palivo. ... Technologie musí jít dál samozřejmě i v solární ekenrgii, zatím ta účinnost nění nijak převratná. Až to bude levné a účinné, postaví se několik elektráren na sahaře, a bude šťávy dost pro všechny.
A nebo je taky možné, že to dopadne úplně jinak a energie se bude dostávat z něčeho úplně dalšího. Ví někdo jaký je zhruba interval mezi zavedením dalšího způsobu elektrické energie?

osobně si myslím, že za 100 let, se budou našim pokusům o dodávku energie spalováním uhlí, štěpné rekace, nebo chytání slunce na polích a chytání větru v horách, upřímě smát... a když ne za 100, tak za 200 určitě :-)

 
Medvěd
Medvěd - 19.10.2010 9:41

Radši budu topit uhlím,dřívím atd,než měsíč ně platit o dva a půl tisíce víc.P.B.V.: Pokavaď si můžeš větší výdaje dovolit,tak tak čiň.Jsou ale tací,co počítaj každou korunu (mladými rodinami počínaje - duchodcema konče),tudíž volí levnější varianty.A nějaká ekologie v tomhle státě je proti tomu pasé...Já bych třeba i rád třídil odpad,jenže mám to k popelnici dva kilometry,tak na to seru a ty plasty a všechno tudíž proženu kamnama,A to hlavně v noci,aby mě nikdo neviděl :-)))) Ono,až budou ty popelnice na každejch sto - dvěstě metrech,tak to taky budu jinak.A upřímně,tahat se mi s pytlem dva kilometry,tak to se mi a ani nikomu jinému nechce.Asi sem zase zpohodlněl,nebo co :-)

 
o.k.p
o.k.p - 19.10.2010 9:31

nesouhlasim stim solarni panely mam na panelaku,kvuly tomu nam pristi rok zvednou najem a elekrinu , budou to stavet skoro na vsech panelakach v teplicichsmajlik - 11smajlik - 13smajlik - 2

 
P.B.V.
P.B.V. - 19.10.2010 8:10

Z některých příspěvků tady by člověk mohl nabýt dojmu, že příroda na tom nikdy nebyla líp, než teď: žádné znečištění neexistuje, zvířecí ani rostlinné druhy nevymírají, ledovce netají, intenzita UV záření klesá, deštné pralesy se rozrůstají, apod. a to vše díky moudrému pravicovému technokratickému modu vivendi. Nebýt těch zlých zelených fanatiků a bezohledných (zřejmě zakuklených ultralevých) vydřiduchů, tyjících ze škodlivých a nevzhledných solárních elektráren, biofarem, takzvané zdravé výživy a podobných zvráceností, žili bychom v dokonalém ráji. Ale MY už se s NIMI brzy vypořádáme, není-liž pravda. Prozatím je aspoň zesměšníme, podsuneme jim ty nejhorší úmysly a nejnižší pohnutky nebo přinejlepším zaslepenost a bezbřehou naivitu, popřípadě zmanipulovanost obratnými demagogy, a potom se tady můžeme poplácávat, a navzájem si přizvukovat, jací jsme to kabrňáci! Dobrá, tohle se dělo, děje a dít bude, v denunciaci a diskreditaci všeho "nazelenalého" si libuje takřka každý režim, každá vláda a její represivní instituce, jen mne trochu překvapuje, že názory tohoto druhu nacházejí takovou podporu právě na PUNKOVÉM webu. Že by mi něco uniklo? Zřejmě mi ujel vlak, ale abych se ho snažil doběhnout a naskočit do něj, na to jsem už moc starý. Takže s prominutím zůstanu na tom svém opuštěném, travou zarůstajícím nádražíčku, ubohý komický punker-vegetarián-chodec, používající výrobky, netestované na zvířatech, nakupující v prodejnách zdravé výživy, zatápějící ekobriketami atd., zkrátka snažící se žít tak, aby škodil co nejméně. Papa.

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-62