BOYCOTT ISRAEL!

BOYCOTT ISRAEL!

Preludium et allegro fortissimo

 

Vylézám z kuchyně do obyváku, žena čumí na bednu, ty vole, Londýn, záběr na "Londonistan Square". Střih, jedna z mnoha mešit plná modlících se muslimů. Detail, sleduj toho typa, palice omotaná turbanem, hadry a dyzajn styl mulláh Mustafa Ben Omar, něco mumlá arabsky do dlouhého plnovousu, pak anglicky. "Dekadentní Anglie..... šaria......světový džihád........smrt těm neznabohům......." Ty vole, oči jak tácky od šálku na kávu, tryská z nich zosobněná NENÁVIST, nebo co. Je to jasné, mulláh Mustafa nemá rád Evropu. Mulláha Mustafu sere demokracie. Mulláha Mustafu serou všichni ti zmrdi, co tady trčí, samý buzerant, samý nevěřící pohan, samá kurva a tak. Člověk aby se bál šlápnout do toho evropského hovna. Změna prostředí, reportér tlačí něco o tom, že policie všechno sleduje, nahrává, sbírá informace, ale pokud se nic dalšího neděje, tak nereaguje. Svoboda projevu, anglosaský svět a tak.

Střih, opět "Londonistan Square", pohled z dálky, ulice je plná lidí, manifestace. Detail, English Defence Leage protestuje proti islámské šarii v Británii, v EDL nemají rádi islámské extrémisty, srovnávají je s fašisty. Čum na ty vlajky, sleduj ty transparenty, vlajka Británie, červený kříž na bílém poli, vlajka Izraele, pryč se šáriou v Anglii. Všude kolem policajti, ty vole, nad manifestací zvolna krouží policejní vrtulník. Nějaký chlápek vyřvává do mikrofonu: "Už toho máme dost. Islámští extrémisté využívají naši toleranci a velkorysost. Nechceme žít pod islámským právem šaria. Nikdy nedopustíme, aby ti extrémisti zničili naši zemi...." Střih na reportéra. "Dnes jsou tady křesťané, zástupci extrémní pravice, Židé i běžní obyvatelé z okolí." Je to husté, nervozita se stupňuje. Ty krávo, zaměř se na tu partu fotbalových holigans, hustě nadržené komando, tvrdé jádro EDL. Nemá cenu zbytečně ztrácet čas, jdou na to. Začínají se mlátit s policajtama, z očí jim čiší NENÁVIST. Policie zasahuje a zneškodňuje útočníky, adrenalin, zmatek, panika, křik a hukot helikoptéry, týpci nehybně leží zneškodnění na dlažbě styl pytel brambor, ty vole, tvrdé jádro EDL vytvrdlo, týpky odváží policejní dodávky přímý směr policejní stanice.

Změna dekorace, manifestace za podporu Palestiny, rozvášněný dav omotaný Arafatovými osuškami se valí ulicemi. Policajti před ním poklusem ustupují, nic nestíhají, jsou posraní strachy. Ty vole, z toho hluku mě mrazí v zádech. "EDL - fašisti! Izrael - fašisti! Palestina! Palestina! Alláh akbar!" Vzduchem se vznáší NENÁVIST. Střih, Bratford, město s velkou pakistánskou komunitou, manifestace EDL a kontrmanifestace UAF (Unite Against Fascism). Abdul Salam (EDL) sune do novinářů cosi o tom, že chce mír, že chce, aby byl v Británii klid, že tady nechce teroristy, že EDL nejsou žádní rasisté. "No surrender!" Wahida Shafi (UAF) zase tvrdí, že EDL jsou banda nácků. "No pasaran!" Vzduchem létají petardy a láhve. NENÁVIST. Policie zasahuje a sjednává pořádek, třináct zadržených, jeden zraněný v nemocnici. Klídek, ty vole, oproti akci National Front před devíti lety ve stejném městě procházka růžovou zahradou. Dvě stě nadržených týpků v base a tři sta zraněných policajtů. Slušná bilance, co dodat. Vracím se do kuchyně a začínám slévat vykvašenou bylinnou medovinu do skleněného demižónu.

 

edl israel

 

Ouverture et allegro moderato

 

Přemýšleje o té neřešitelné problematice brouzdal jsem internetem a nalézal stále nové hodnotné argumenty od jedné, či druhé strany konfliktu, jenž se tisíce let táhne lidskou historií. Na tvrzení, že žádný palestinský stát ve starověké Palestině neexistoval, že však však kdysi dávno za starého Říma existoval stát Judea a Izrael, by druhá strana sporu zcela jistě snesla argumenty opačné. Stejně tak kdybych tvrdil, že žádný národ Palestinců v historii nebyl, neboť se jednalo o arabsky mluvící kočovné kmeny na britském mandátním území Palestina, přičemž před britskou koloniální správou ona oblast, na které žili křesťané, Židé a Arabové, spadala pod tureckou Osmanskou říši, jistě se mi budou oponenti snažit dokázat, že se hluboce mýlím.

Již několik let mám vlastně dojem, že v onom konfliktu nelze zaujmout objektivní stanovisko, a tak jsem se začal řídit citem a zvířecím instinktem. Jako příslušník židovsko-křesťanské civilizace stojím na straně Židů a Izraele, což je vlastně v dnešní době jedno a to samé. Izrael vznikl v květnu roku 1948, když rok předtím byla v OSN schválena rezoluce umožňující vznik dvou států (arabského a židovského), z původního britského Mandátu Palestina. Liga arabských států tento plán odmítla, Izrael vyhlásil svou nezávislost a na druhý den byl vojensky napadnut sedmi sousedními státy. Tuto válku jako ostatně všechny ostatní Izrael vyhrál a není tajemstvím, že se vlastně od svého vzniku nachází v neustálém válečném stavu, což si těžko může představit kdokoliv z nás, kdo to na vlastní kůži neprožil. Kdyby Izrael složil zbraně, byl by velmi rychle vymazán z povrchu zemského. Nedávno jsem narazil na zajímavý pohled z poněkud jiné strany, než jsem byl doposud zvyklý. Vzhledem k tomu, že mne zaujal, rozhodl jsem se vám ho předat k posouzení:

"Významná geografická poloha Izraele na křižovatce historických cest, vedoucích z Egypta a Afriky na sever, na Kavkaz a zároveň tras z východu, z Číny a Indie směren na západ, do naší milované Evropy, předurčily kulisy pro tento mnohasetletý konflikt. Kdo držel Palestinu, kontroloval obchod. Toto věděl ve starověku Babylon, Asyřané, věděl to Egypt i Féničané. Proto jsou dějiny židovského národa naplněny příběhy ze zajetí egyptského, babylónského i prohranými bitvami všeho druhu, proto tolik pláče v žalmech. Tento strategický význam pochopili i Peršané a Římané. Kdo ztratil Palestinu vždy ztratil i vládu nad světem. Stačí vzpomenout chudáka Evropu ve středověku. Byla to otázka života a smrti, vždyť množící se obyvatelstvo Evropy by bez koření nedokázalo konzervovat potraviny, lednice jaksi nebyly po ruce. Jenomže obchodní trasy byly v rukou arabského Středního východu a tím měli monopol na všechna koření z orientu, a také na stonásobnou přirážku k ceně. Všechno zboží z Číny, porcelán, hedvábí, čaj, veškerý obchod byl nejdříve stonásobně zdražen držiteli monopolu. To byl skutečný důvod křižáckých válek a snahy křesťanů zmocnit se Božího hrobu, Jeruzaléma, neb to bylo totéž co zmocnit se obchodního monopolu. Je jen pro naše poučení, že když se povedlo Islámu vyhnat křižáky a dobýt svatou zemi, nezůstal u toho, ale obsadil severní Afriku, Španělsko až za Pyreneje, obsadil a ovládl středomoří, Sicilii, Maltu, části Italie, celý Balkán a Podunajskou nížinu až k Vídni. Je třeba si z toho vzít i poučení pro dnešek. Ekonomická moc si žádá i podíl na světové vládě. Tehdy ekonomická moc Islámu válcovala celou Evropu. Změna nastala až ve chvíli, kdy Evropa pochopila podstatu a veškeré své síly vrhla do pokusu obeplout Afriku a obejít monopol Středního východu, prostě dostat se ke koření bez překupníků. Teprve když toto dokázala, když se vymanila ze závislosti na Středním východu, nastal její bouřlivý rozkvět.

Dnes je situace obdobná, Střední východ drží rozhodující zásoby ropy, srovnatelné svým významem s kořením. Zas drží monopol a Evropa platí velkou část svého bohatsví za ropu. Ta obrovská množství kapitálu se nikam neztrácí. Bohatsví takto získané má tendenci se proměnit v podíl na světové moci. To je to, co se právě děje. Z těchto peněz je financován světový džihád. Izrael je výspa a pevnost Evropy a Ameriky přímo v srdci Středního východu. Pokud bude Izrael, budeme mít podíl na kontrole tohoto strategického území. Pokud naši levičáci způsobí jeho pád, zhroutí se i Evropa. Bude totiž chudá a bez ropy. Jenom blázen by mohl připustit pád Jeruzaléma do rukou islámu. Je to totiž symbol, kterému muslimové dobře rozumí, a je jen tragickou skutečností, že Evropané už této symbolice nerozumí a nebo rozumět nechtějí.

Douška nakonec. Pokud chceme obstát, zbývá nám jediné, udělat totéž, co jsme dokázali ve středověku, totiž objevit cestu k ostrovům koření. V dnešní situaci to znamená jen dvě věci, buď navrtat ropu v územích pod evropskou vládou a nebo najít náhradu za ropu. Pro zelené šílence jen dodám, že větrníky to neřeší ani z části, neb ropa není jen palivo, ale i hnojivo, bez kterého se nenakrmíme, jsou to i plasty pro celý průmysl. Museli bychom se soustředit na takový technologický převrat, že rozbití jádra byla proti tomu dětská hříčka. Já v Evropskou civilizaci věřím a věřím i že toto je možné uskutečnit. Musíme však se shodnout na tomto cíli, soustředit obrovské prostředky na jeho výzkum a motivovat tvůrce k této dějinné bitvě. Prohrajeme-li tuto bitvu, prohrajeme vše, co vytvořila křesťanská Evropa. Pád Izraele bude jen jednou epizodou na strmém sestupu Evropy do středověku."

 

Gigue et forte

 

Než se pustím do dalších úvah, ukáži vám malý, ale podstatný výňatek z Ústavy Palestiny:

ARTICLE 4

1. Islam is the official religion in Palestine. Respect and sanctity of all other heavenly religions shall be maintained.2. The principles of Islamic Shari’a shall be the main source of legislation.3. Arabic shall be the official language. (Islám je oficiálním náboženstvím Palestiny. Úcta ke všem dalším božským náboženstvím bude dodržována, stejně jako jejich neporušitelnost. Hlavním pramenem zákonodárství budou principy islámské šarii. Arabština se stane oficiálním jazykem).

No a teď k věci. Rád bych se pozastavil nad jedním úsměvným detailem. V palestinské Ústavě je zmínka o tom, že hlavním právním pramenem budou principy Božího práva, tedy islámské šarie. Možná nevíte, že existují státy jako třeba Pakistán, nebo Indonésie, které mají silně sekularizovanou ústavu (stát a náboženství jsou od sebe oddělené), nebo jako Turecko, kde je ústava oficiálně sekularizovaná již od vzniku Turecké republiky po rozpadu Osmanské říše. Ovšem třeba taková Saudská Arábie, Írán a ještě nedávno i Talibán v Afganistánu považují šariu za jediný zdroj práva. No a podle čtvrtého článku palestinské Ústavy se mi zdá, že se Palestina spíše než k sekulární turecké demokracii zařadí k zemím jako Saudská Arábie, či Írán, které jsou sice druhotně monarchií a republikou, ale v první řadě teokracií. No a to je forma vlády, ve které dominantní roli zaujímá náboženství.

Za úsměvnou považuji skutečnost, že Palestinu podporují jak anarchisté a další příslušníci extrémní levice, tak i bojovníci gender studies jako lesby a bukvy. No a to jsou přesně ty skupiny obyvatelstva, které by v teokracii skončily svou životní pouť rozdrcení pod hromadou šutrů, neboť islámské právo šaria ukládá za zločin sodomie stejný trest jako za zločin cizoložství, no a ten trest je ukamenování. Anarchisté se naprosto vymezují proti božské morálce a tradici a to, že podporují vznik nějaké další možné náboženské diktatury, je tak překvapivé, že to jde úplně mimo schopnosti mé mozkovny se s tím nějak vypořádat a pokusit se to pochopit. Nedovedu si to vysvětlit jinak, než že musí tak bytostně nenávidět Židy, až se jim z toho dočista pomátl rozum. Israel totiž každý den bojuje i za naši demokracii v Evropě, i za to, aby vůbec nějaký punk, rokenrol, gender a anarchie, či co, mohly vůbec existovat nejen reálně, ale i jako myšlenkové proudy.

 

arafat_che

 

Final largo et lento

 

Uvědomuji si, že nároky Palestinců na jejich stát jsou legitimní a doufám, že se jednoho dne dočkají své státnosti. Vnitřně nesouhlasím s dlouhotrvajícím zbytečným násilím, jehož příčinou jsou obě strany konfliktu, a přeji Židům, aby konečně jednou mohli žít ve své vlastní zemi v míru a v přátelských vztazích se sousedními zeměmi. To samé přeji i Palestincům. Z důvodů, které jsem vám uvedl výše, však stojím na straně Izraele, neboť si myslím, že z dlouhodobého strategického hlediska je pro Evropu životně důležité, aby ho podporovala. Mimo to všechno mám ještě dojem, že celá ta neřešitelná situace kolem Izraele a Palestiny tzv. bojovníkům za Palestinu maximálně vyhovuje a že napětí v oblasti úmyslně udržují. Jsou totiž napojeni na obří euro-dolarový penězovod a na konta v bance jim tečou hromady prachů bez toho, aby vůbec hnuli prstem (stačí si vzpomenout na pohádkové bohatství třeba takového Jásira Arafata a domyslet si, jakým způsobem k němu přišel). Pěšáci pak jen vlastně plní funkci žoldáků v režii Sýrie, Íránu a dalších arabských zemí, které dodnes nedokáží překousnout vznik Izraele, no a palestinští uprchlíci, pouhé figurky na velké šachovnici, to bohužel všechno odnesli a dodnes za to platí svými nešťastnými lidskými osudy.

Nevím, jestli jste si toho všimli, ale za zmínku stojí i další zajímavá skutečnost. Všichni, kdo v naší kulturní sféře trpí antisionismem a nemají rádi Židy, zároveň brojí proti svobodnému tržnímu hospodářství, tedy kapitalismu. O tom zdánlivě podivném souznění se vám možná pokusím zase něco napsat někdy příště.

Tak pravila mrtvola ©.


2.10.2010   Rubrika: Literární fabrika   |   Komentářů: 49   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 1,3
PUNK 1,3

Související odkazy:

 

Diskuse ke článku - BOYCOTT ISRAEL!

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-42
Medvěd
Medvěd - 6.10.2010 12:39

Jen ať se tam vymydlej,alespoň bude klid.Stejně to mají za následek američani,proto obě dvě znepřátelené strany proti sobě štvou.Jen čekaj,až se vystřílej,aby to tam potom mohli obsadit a těžit ty obrovský ložiska ropy ve svůj prospěch.Samozřejmě až se Židi a Palestinci vystřílej.Mě je to jedno,opravdu,ať si tam dělaj to chtěj.Jen už ale vidím,kdo zase příde k obrovskejm penězům a jak jinak než bez práce...Ještě že se snad nikdy nestane,aby proti sobě štvali třeba Čechy se Slovákama.Oni to neudělají páč vědí,že v naší zemi by tvrdě narazili,páč tady už dávno od dob Sametovky nic není,páč všichni tihle moci páni - kapitalisti a jim podobní to za tu dobu stačili rozkrást,vytunelovat a odvést si ty zisky na druhej konec světa,kde si je pak v poklidu na stáří plnými doušky užívají... Proti židům nic nemám,ale mezi nám to byli,a ještě jsou taky pěkní zloději."Takový věřící cikáni ". :-))))))))))) Né,to sem zase přehnal,to je silný slovo. Ale vlastně,kdo má tak čistý svědomí,že může říct,že nikdy nic neukradl,že ? Já né,já kradu dodneška :-)))))) Nebo spíš donedávna,ted už sem dlouho nic nikde nesebral :-) Ale třeba tací politici,ty kradou dvacetčtyři hodin denně a kolikrát o tom ani nevědí :-) Je to pakáž ! :-))))))) Zdař,jdu jíst.

 
Banjo
Banjo - 6.10.2010 8:15

Ajaj, koukám, že jsem Ibn Fadlánovi přehodil ve jménu dvě písmenka. Snad se nebude zlobit, když už je tisíc let dead... :-)

 
Banjo
Banjo - 6.10.2010 7:40

No asi takhle - nechci dělat někomu advokáta - mentalita těch lidí tam je o dost jinde než moje, takže jenom píšu, jak se mi to jeví. Čili moje změna postoje nebyla taková, že bych začal fandit islámu, jenom jsem asi měl o Izraeli nereálnou představu jako o jakési demokracii srovnatelné se současnou Evropou, kterou jsem takto korigoval.To tam ostatně v současnosti ani nejde.
U Chomejního bylo myslím od začátku dost patrné, o co mu jde. Pokud si do něj někdo z Evropy projektoval nějaké svoje představy (nota bene hipísácké nebo anarchistické), tak ho to mohlo zklamat. On byl a Ahmadínežád je takový křikloun, jakých je po celém světě plno. Kdyby Írán neměl ropu a nebyl relativně blízko Izraele, nikdo by si toho moc nevšímal (stejně jako možná ještě horších diktatur v rovníkové Africe). Třeba takový Súdán... Řečí mají hodně, ale nejsou tak blbí, aby ty kecy realizovali. Budou akorát rozesírat, ale to považuju za místní kolorit, to tam takhle funguje už dlouhá staletí. Masy to chtějí slyšet a tyhle chachary to drží u moci.
Tak že Ježíš byl Žid z kmene Juda, to vím taky. Návaznost Starého a Nového zákona mi taky něco říká. Ostatně jsem si ty knížky i přečetl :-)
V tom smyslu, souhlasím, ale pak je taky třeba si uvědomit, že Mohammed taky Korán koncipoval s ohledem na Starý zákon. Původně si myslel, že zkonvertuje Židy. Teprve když ho odmítli (měli svůj kult podstatně promakanější), zkusil to na Araby a tam uspěl, protože ti na něco podobného v podstatě čekali. Ovšem pořád mám pocit, že Islám a judaismus mají společného o něco víc, což je dáno právě tou blízkou mentalitou semitských národů. Ale to je spíš taková moje teorie. Pokud potkám v rovníkové Africe pravověrného semitu (mohamedána nebo žida), najdu s ním asi víc společných témat, než s domorodcem.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 5.10.2010 23:25

OldHandFromHell: Židé se prostě jen po mnoha letech vrátili domů, nic jiného bych v tom nehledal. No a USA je podporují, protože je to v souladu s jejich dlouhodobými strategickými zájmy.

 
OldHandFromHell
OldHandFromHell - 5.10.2010 22:41

tak po dlouhý době se zase zapojim do diskuze.
Extremismus v podobě radikálních bojovníků za svobodný stát Palestina je asi tak úspěšnej, jako snaha obyčejnou beretou prostřílet zeď, která odděluje jednotlivý části Jeruzaléma. Udělá malou škodu, ale je uplně zbytečná. Naopak taktika Izraele je tím nejlepším co se dá v dané situaci dělat. Dalo by se to popsat jako Hitlerova blesková válka. Překročit hranice, shodit pár kazetovejch bom, použít pumy, který spalujou vzduch a tim pádem maj větší účinnost při ničení budov a po pár dnech, či tejdnech odtáhnout zase pryč, bez územních zisků. Způsobí to velkej poprask v médiích, proběhne pár demonstrací a vyprovokuje to zase pár "kulek ve zdi". Jenže jeden podstatnej rozdíl je v tom, že celá tahle hra stojí životy tisíce lidí, vytváří neuvěřitelný množství uprchlíků (který mj. nechce žádnej arabskej stát přijmou - krapet pokrytecký) a do situace vnáší další a další chaos. Do dnešního dne jsem stále nepochopil, proč vůbec sionisti souhlasili s Balforovou deklarací a následně se po 2.sv.válce nastěhovali do Jeruzaléma a okolí. Mrtvola tvrdí, že to bude asi z důvodů politicko-hospodářských (obchodní křižovatka). Avšak pokud jsou židé tak zbožní jak se tváří, tak proč stále nežijí ve vyhnanství ze kterého je podle jejich náboženství vyvede až jejich mesiáš? Ano správně, my máme ježíše, arabové maj muhameda, ale židé podle své teorie stále čekají na toho mesíáše, který jim ukáže, kde je ta jejich "země zaslíbená" a vyvede je z vyhnanství, v kterym žijou již od dob, kdy zanikla provincie judea. Takže uměle vytvořený stát Izrael, jenž je výsledkem hlavně politických dohod, mezi sionisti (mnoho z nich má stále obrovský vliv v americkém kongresu) je pro mě nepochopitelným pokrytectvím a popřením vlastní víry. Kam tahle sranda dospěje ví jenom "mesiáš", ale já určitě vim, že bude přinášet další a další oběti, uprchlíky a pohrdání palestinskými uprchlíky, jejichž právo na osady v kterým mají žít (na území Izraele a je jich kurevsky dost), je stále odpíráno a já osobně počítám, že ještě nějakou dobu popíráno bude. Už jenom z těch politicko-obchodních důvodů (mrtvola uvedl ropu).

 
Banjo
Banjo - 4.10.2010 10:52

Aha, já byl moc dlouhej... Takže pokračování:
I když ten Írák (mimochodem na muslimský stát pohříchu sekulární diktatura -Saddám Husajn) si taky dal pokoj, jakmile dostal od US přes prsty v Kuvajtu. Sýrie je polokomunistická diktatura, ale na druhou stranu (nebo i proto) hodně chudý stát, takže "v žoldu Sýrie" se moc mezinárodních bojovnéků vydržovat nedá. Podotýkám, že ropu Sýrie nemá.
Abych se vrátil k území Izraele a nějak to uzavřel - Kurnik, je to stejně škoda, že se tam nemůžou nějak rozumně lidsky domluvit. Kdyby tam bylo o fous bezpečněji, všem by se jim to vrátilo na turistickém ruchu - a že je tam rozhodně proč jezdit, zejména pokud někoho zajímá historie! Jenomže dokud se nenaučí rozumně domluvit, bude to tam na prd. Howgh!

 
Banjo
Banjo - 4.10.2010 10:49

Tak tomu říkám zajímavej článek. Argumentů z obou stran sporu je na webu poměrně hodně, ale těch fakt přínosných málo. Taky jsem býval jednoznačně proizraelský - zejména díky těm protiizraelským pošukům (často komanči a náckové) a jejich názorům na jiné otázky. Od té doby, co jsem tu zemi navštívil, nevidím to tak úplně jednoznačně.
Suroviny - ta teorie o zdroji koření a dalšího zboží má něco do sebe, tedy ve středověku určitě měla.
Ovšem dnes přes Izrael nevede žádný významný ropovod ani nic podobného.
Navíc je mnoho jiných možností, kudy zboží do Evropy i jinam dostat. A třeba ropu má i Norsko nebo Rusko a ropovody z těchto zemí i k nám do České kotliny vedou už pěknou řádku let. A pokud bude mít Izrael nějaký podíl na ropném bohatství z Perského zálivu nebo z Libye, neuvidíme z toho my ani šekel. Ostatně nás neberou jako nějakou s nimi spřátelenou civilizaci - jsme pro ně méněcenní jinověrci (nebo z jejich pohledu ještě hůř- bezvěrci). Aspoň jejich úřady s námi jako s evropskými turisty takto nakládaly. Také jsem měl představy o židovskokřest´tanské kultuře, ale viditelně to tamní ouřadové a armáda vnímají jinak. Ale zase civilisté - ať už Arabové nebo Židé - se snaží hlavně udělat obchod. Ti v ghettu jsou o něco dotěrnější, to je fakt. Ale žádné nepřátelství vůči turistům tam rozhodně nevládne.
Pokud se muslimové chtějí dostat do Evropy, rozhodně jim v tom Izrael nemá šanci zabránit. Leda těm cca 4 miliónům Palošů, které hlídají ve ghettech (třeba taková Gaza - kde jsem ovšem nebyl - tam nejsou památky, které by mě zajímaly - má na ploše 2/3 Prahy 2 miliony obyvatel).
Izrael po vojenské stránce dokáže uhájit si svůj stát. Činí tak způsobem, který odpovídá regiónu. Tedy brutálně a nekompromisně. Kompromis je v té končině chápán jako slabost, a tudíž se nikomu do něj nechce. Kdo přesto vyjedná kompromis, zpravidla dopadne špatně (viz např. Jicchak Rabin). Palestinci by ovšem v jejich pozici nejspíš jednali přibližně stejně.
Jinak co se týká třeba Íránu, to je sice země, která má Šaríju už přes 30 let, ale za celou tu dobu (a nějaké to století předtím taky) žádný sousední stát nenapadla. To takový Írák nebo Pákistán (hrdý majitel jaderné bomby), to je jiné kafe. I když ten Írák (mimochodem na muslimský

 
mrtvola ©
mrtvola © - 3.10.2010 22:11

Štěpán 161: připadá mi to na stejné úrovni jako plky globálních oteplovačů o tom, že nás za dvacet let spláchne oceán.

Nějaké problémy jsou a jistě se budou hrotit, ale velmi pochybuji o tom, že v tak blízké budoucnosti dojde v Evropě k občanské válce.

 
Štěpán z Příbrami
Štěpán z Příbrami - 3.10.2010 22:03

Taky zajímavý video. Sice z produkce nějakýho nácka, ale je to celkem k tématu. Jaký jsou vaše názory ? Jedná se pouze o xenofobní výtvor, nebo holou realitu?
http://www.youtube.com/watch?v=Kw9ME-ThvVY&feature=fvw

 
mrtvola ©
mrtvola © - 3.10.2010 21:55

chrpa: také bych ještě doplnil: "Bůh ochraňuj Izrael."

 
mrtvola ©
mrtvola © - 3.10.2010 21:53

chrpa: s tím samozřejmě naprosto souhlasím. Mně se tady také žije moc dobře smajlik - 5

 
chrpa
chrpa - 3.10.2010 21:40

mrtvola ©: řeknu to zas-BŮH OCHRAŇUJ EVROPU...

 
Štěpán z Příbrami
Štěpán z Příbrami - 3.10.2010 21:29

Protože obě přináší násilí a oběti - prostě zlo

 
Štěpán z Příbrami
Štěpán z Příbrami - 3.10.2010 20:54

Už dlouho se zamýšlim na tohle téma. Byl jsem na přednášce dívky co žila v Izraeli po dobu několika měsíců. Žila s palestinskou rodinou a ještě s několika lidma, tak zabraňovala jejich vystěhování. Islámští obyvatelé co žijí v Izraeli jsou opravdu přímo terorizováni, nenáviděny a přepadávány okolím, a to jen proto že pocházej z Palestiny. Přitom ani v Palestině třeba žít nechtěji a právě proto jsou v Izraeli, ale i přesto jsou pro židy nepřátelé. Nemluvě o tom že izraelci dělají noční přepady a nájezdy na pohraniční vesnice palestiny a doslova likvidují domy a pole s úrodou, což je mimochodem pro vetšinu palestinců to jediný a nejduležitější co maj. Společnost a všichni ostatní když vidí zahaleného obyvatele Palestiny tak ho maj hned za teroristu a špatného člověka.... Když přeci někdo v něco chce věřit, tak ať si v to věří. Tomu se řiká svoboda, samozřejmě to nesmí ale cpát někomu jinému.
Druhý pohled na věc je zcela opačný. Je fakt že ''bojovníci za Palestinu'' (né všichni) většinou bývají zfanatizovaní extremisté a jsou schopni vyhodit do vzduchu autobus plný neviných lidí či dokonce děti a to právě ve jménu své svobody. Nedavno, je to asi týden co jsem byl ve Vagonu na koncertě jsem měl takové štěstí a potkal jsem tam holku s klukem z Izraele. Nejdřív jsem tomu nechtěl věřit ale asi po dvouhodinové debatě v anglickém jazyce před vstupem jsem uvěřil. Zprvu to byla docela ostrá výměna názorů. Ale pak jsem se dozvěděl zcela nové a hlavně pravdivé informace o tom jak se věci mají. Je pravda že jednu chvíli byl partner té dívky dost agresivní když slýchal jak obhajuju Palestinu, ale to po čase ustalo.......Co se týče mého názoru na Islám - kdo chce ať si věří, ale necpe mi to. Nehledě na to že já sám bych v Islámském státu nemoch žít už jen kvůli vizáži a svobodnému názoru.
Celý tenhle problém je zřejmě nekonečně sporný a řekl bych až zbytečný, nebo aspoň ty oběti jsou zbytečný. Lidi by měli držet spolu a pomáhat si a kašlat na nějaký hranice, víru, systém a politiku, jenže tak to nikdy nebude. To je prostě lidská blbost a nenávist. Vždycky se najde někdo komu se něco na tom druhém nelíbí a nebo právě libí a chce to pro sebe.......v jistých případech to končí džihádem a smrtí. Nemám rád takovéhle násilí a nebudu podporovat ani jednu stranu, protože obě přináš

 
IAn
IAn - 3.10.2010 13:09

smajlik - 5 víc nemusím psát ne. Dík za článek

 
mrtvola ©
mrtvola © - 3.10.2010 13:08

A je docela prdel, i když tragikomická, jak tomu všemu ještě pomáhají všichni ti lidsko-právní levicoví multi-kulti humanoidi, ke kterým samozřejmě patří i afáci.

Tyto lidi (levicové intelektuály na Západě), Stalin svého času pojmenovával termínem "užiteční idioti". Mám pocit, že se pořád nezměnili a stále mají jakousi až dětinskou radost z toho, když si pod sebou podřezávají větev. To už opravdu hraničí se sadomaso smajlik - 10

 
mrtvola ©
mrtvola © - 3.10.2010 12:53

Sanovak: mně víra obecně nevadí, vlastně ani islám. Ale moc se mi nelíbí, jak se pozvolna necháváme ovládat tou mírovou cestou o které mluví Kadáfi v tom tvém klipu, co jsi tady hodil v 16:05.

Nicméně si uvědomuji, že se jedná o normální civilizační vývoj, tak to prostě v přírodě funguje. Silnější civilizace pohltí tu slabší, i starý Řím se nakonec rozpadl. Mám pocit, že jsme v Evropě příliš zlenivěli a jsme si nějak příliš moc jistí sami sebou a také tím, že nepotřebujeme silnou a moderně vyzbrojenou armádu, protože mírové smlouvy a OSN stačí. Těžko říct, jestli za to může ten sociální model kapitalismu, který se tady pořád snažíme vybudovat, nebo něco jiného. Zdá se mi, že si lidé příliš zvykli na to, že se o ně stát musí postarat a ztratili sebezáchovné pudy, ztratili nejistotu, tedy to, co žene šíleným tempem kupředu třeba takové Číňany, kteří o nějakém sociálním státě mohou tak leda snít.

Jinak co se týče Arabů, tak to, co máte v Teplicích je naprostá pohoda. Až jednou bude na všech sídlištích naprostá převaha obyvatelstva, které se hlásí k islámu jako třeba ve Francii a Velké Británii, přičemž jejich děti již budou občané ČR, tak ještě budete s láskou vzpomínat na staré dobré Cikány. Ti sice využívají systém, ale nesnaží se ho úplně změnit ke svému obrazu.

 
Sanovak
Sanovak - 3.10.2010 1:43

prase-punk-voe tak sem to taky myslel,prave ze punk byl vzdycky proti tadytem nabozenskejm srackam..mel sem na mysli antifa punky chapes?

a arabu u nas mame pozehnane tak vim ja kse chovaj,ale radsi nebudu psat jak aby me nekdo nenazkrnul za rasismus a podobne :-))

http://www.youtube.com/watch?v=u8LXoj3AtIIsmajlik - 5smajlik - 22smajlik - 22smajlik - 22smajlik - 22smajlik - 22smajlik - 22smajlik - 22smajlik - 22smajlik - 22

 
prase-punk
prase-punk - 2.10.2010 23:49

šanováku kde jsi prišel na to že punks chrani islamisty ? NO RELIGION a už vubec ne Islám ! smajlik - 6 je mi jedno ze to zni nacisticky nebo rasisticky ale jejich náboženství nemá v evropě co dělat a ja rozhodne nezacnu kazdou sobotu chodit do mešity a mlatit hlavou vo koberec radsi pudu na pivo smajlik - 3smajlik - 14

 
Bukva
Bukva - 2.10.2010 17:19

smajlik - 17 clanek. Az ten my stal za to po tak dlouhe dobe zaregistrovat se a reagovat.
Jsem rad ze ho autor napsal z jineho pohledu nez jak tuto problematiku predkladaji zcela zkreslene jak oficialni media tak i alternativni (vesmes "levicove" orientovanejsi), vetsinou stavici se na stranu Palestincu. Pravda je skutecne nekde naprosto jinde a doporucuju k jejimu hledani pouzivat google, a nemainstremova media (napriklad fotky od reuters ktera je falsuje ve prospech jedne strany). Nebo hledat v knihach napriklad Staroveke dejiny judaismu apod literaturu at uz dejepisnou tak religionistickou. Ve finale staci pouzivat obycejnou wikipedii (at uz ceskou nebo americkou) a porovnavat si udaje a hlavne detaily udaju.
Jeste jednou autorovi tleskam za tento clanek, byt je napsat z (mirneho) postoje k jedne strane i tak si zachovava velkou miru informovanosti. Jen dalsi takove clanky
Bukva

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-42