Report - Rock na Valníku No. 13

Report - Rock na Valníku No. 13

Již třináctý ročník tradičního Slánského Rocku na Valníku se měl stát přelomovim a stal se. Bohužel však z opačného směru než bylo zamýšleno..

Tento ročník, který již tradičně byl opět třídenní obsahoval nejvíce zvučných jmen v historii festivalu. Velká jména, nový areál a zavedená značka, to vše mělo přilákat davy fanoušků a utvrdit Valník jako přední česky rockový festival.

Čtvrteční program byl vesměs pojat jako "zahřívací den" , lidičky se však trousily poměrně slušně a na večerní hlavní program, již zde byla krásná tisícovka diváků!

Hlavní čtvrteční program odstartovalo pop-punkové ZakázanÝ Ovoce. To se svojí role zhostilo více než dobře a mělo plnej pařplac diváků. Lidi tančili, zpívali a podupávali si do rytmu melodické svižné muziky. Ovoce hraje dobře a potvrdilo to i tentokrát. Následující E!E už jsou klasikou a podle toho to také vypadalo. Obrovský kotel, lidi pařící od začátku do konce na notoricky známé, ale chytlavé písničky. Závěrečný Brutus pak dodělal všechny přítomné a šlo se v klidu ještě popíjet, či na kutě a těšilo se na druhý den.

Leč už v průběhu noci začalo poměrně silně pršet a déšť bohužel neustál po celý následující den a noc.

Přišel jsem do areálu následující den v pravé poledne a viděl spoušť..Plochá dráha se prakticky změnila na močál a travnatá plocha hřiště byla velmi silně podmáčená, pod podiem už opravdu byli lázně z bahna...Což ovšem některý punkerům nevadilo...

Druhá věc, která praštila do očí byli lidé, v té době jich zde bylo snad maximálně 500...Takže tradičně výborné The Fialky si užívali jen ti skalní-naštěstí jich má kapela opravdu mnoho. Kluci zahráli opět výborně a já jsem si z chutí zazpíval nejen "Přátele" mě věnované:)

Odpoledne pátečního dne pak patřilo celé punkrocku, dky vystoupili po sobě Vision Days, NVU a SPS. Své role se z mého pohledu jednoznačně nejlépe shostili bardi z SPS, kteří jsou por mě v poslední době velkým pozitivem. Nevim, zda je to příchodem nového - nutno říci kvalitního - kytaristy, nebo tim, že si pánové prostě řekli, že na to nebudou srát, ale jejich živá produkce je nyní opravdu velmi dobrá! Dobrý výběr písniček, dobře zahrané, správný drive a náboj, zahráno bez chybek, spokojenost. Hlavně, pokud je hlavní Zdeňkův zpěv podpořen vokály, je to paráda. Nemohu říci, že by třeba NVU byli špatní. Frontman Štěpán jako vždy dělal show a kapela hrála osvědčené fláky na které lidi reagovali, ale co do celkového pojetí bych to zkrátka zařadil až za SPS.

Sto Zvířat pak rozjeli svoje klasická skáčko, Anarchuz pak svůj tvrdej hardcore, avšak lidi už spíše čekali na domácí hvězdy. Pořádající česká již skorolegenda Totální Nasazení se své role ujalo tradičně na jedničku s hvězdičkou a zahrálo pro suveréně největší dav pod podiem za celé dva dny svůj výborný set. Tahle kapela ani špatně zahrát neumí, sbory při každé písni, pogo v blátě, padající tma, všechno super. Až na všudypřítomnou zimu a déšť, který už po tom dni byl opravdu dost nepříjemný. Ačkoli pořadatelé, nedali na sobě znát zklamání a Totáči zahráli skvěle, zasloužený přídavek a hurá na hlavní hvězdu celého festivalu..

Americká legenda Pro-Pain hrála skvěle. Nic víc nejde dodat, sypali do fans jeden song za druhym, prakticky bez přestávek a jekejchkoli řečí mezi písničkama. Svižná tvrdá muzika si však bohužel nenašla příliš mnoho fanoušků (jak jsem bohužel očekával)...Z mého pohledu byli tihle New Yorští bardi nejlepší kapelou co jsem na Valníku kdy viděl, ale holt ne každý je ochoten poslechnout si i jiný rank než ten co má naučený...Je to škoda, přesto kapela byla těma, co u podia byli odměňována a při zákulisnim rozhovoru byla spokojena, takže v pořádku.

Horkýže Slíže co následovali naopak přitáhli zas úplně všechny návštěvníky..co k tomu říct...

Osobně jejich hudbu prakticky neposlouchám, až na pár písniček mi to nic moc neříká, přesto koncert byl v pohodě. Kapela hrála instrumentálně dobře, sypali známé singlové hitovky a lidi pařili a zpívali.

Závěrečný Polemic ještě roztancoval zbylé publikum a šlo se spát, všichni promoklí a takový rozpačití..

Závěrečná neděle měla přilákat ještě nějaké fanoušky, leč neestalo se..přišlo sice navíc ještě pár stovek fans na Iné Kafe, nicméně finální číslo 1736 je opravdu žalostné..

Spousta těch, co zde byli po celý festival byla již viditelně zmožená, ostatně při takové deštivé spoušti se v pivních stanech stálo více než je obvyklé...

Denní program probíhal celkem bez vážnějšího zájmu, až večer rozhejvala Zvlášňý Škola první diváky, následující Zona A už přitáhla k podiu většinu z přítomných.

Hlavní hvězdy přišli na řadu něco málo po půl desáté večer. Samozřejmě se jednalo o legendu jménem Iné Kafe. Od prvního tonu nadšené publikum křepčilo a zpívalo a užívalo si své ikony. Kafe oproti koncertům z minulosti obměnilo playlist a i drobet netradičně. Nicméně tihle pánové moc špatných písniček nemají a tak si koncert užili všichni, kdo mají rádi melodickou kytarou svižnou muziku. Ještě přídavek a bylo po. Pak už pouze Tleskač, který podtrhl kvalitní hudební vystoupení zůčastněných kapel. Ano, co do programu a vystoupení hudebníků, byl to povedený ročník. Nový areál plochodrážního stadionu, taky dobré. Zbytek už na nic. Je vidět, jak moc hraje roli náhoda a štěstí. Mohli by o tom mluvit na mnoha festivalech, zde to však po těch letech bylo markantní a smutné. Nezbývá než doufat, že tradiční, organizačně naprosto precizně zvládnutý festival se udrží a přežije tento špatný rok. Že lidé budou schopni ocenit kvlaitní kapely a přijdou a že ve Slaném - kde údajně prší pouze 3 dny v roce- si to pan Déšť pro příští rok vybere, třeba někdy v listopadu.

Lord.Alex


12.9.2012   Rubrika: Články   |   Komentářů: 235   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 3,7
nic moc 3,7
 

Diskuse ke článku - Report - Rock na Valníku No. 13

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | Další strana
Karlos
Karlos - 17.9.2012 21:21

mrtvola ©: Na to ti neumím odpovědět, proč ohledně toho nácka žádní bojovníci za lidská práva nejsou slyšet. Mediálně to není moc vidět? Jakékoli projevy nacismu jsou nepřípustné ať svoboda či nesvoboda slova? Nikomu se to zrovna nehodí do krámu to řešit? Nevím.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 17.9.2012 21:11

Karlos:
Aby bylo jasné, nijak nehodnotím, co udělaly, ani třeba to, že si jedna z nich před lidmi v obchodňáku nacpala celé kuře do kundy a pak ho venku vytlačila na cestu, nebo že v nějakém muzeu s bandou hodili politicky motivovaný grupáč sex proti tehdejšímu kandidátovi na presidenta Medvedevovi, nebo že pořád někde provokovaly Putina a dávaly to všechno na net. Mně provokace nevadí.

Vadí mi však, že v Havlo-Klausostánu je z nějakých ruských kokotin totální mediální pozdvižení a to, že šel u nás muzikant na tři roky do basy za úplnou píčovinu, nikoho nezajímá. Kde se ztratili ti bojovníci za lidská práva a svobodu slova? Proč nejsou slyšet?

Jediný, kdo se k tomu vyjádřil, byl Jakl.

Svět se snad totálně zbláznil.

 
Karlos
Karlos - 17.9.2012 21:03

Lord.Alex: Co se týče těch "tupých frází", nemohu za to, že si je tvůj mozek nedokáže přebrat. Ale co jiného by se taky o povrchnosti tvého ražení dalo čekat.

 
Karlos
Karlos - 17.9.2012 20:59

mrtvola ©: To pořád nemění nic na tom, že na něco chtěly poukázat a to dle mého na to, že Rusko je pořád, jaké bylo, ač se snaží tvářit jinak.

 
Karlos
Karlos - 17.9.2012 20:57

mrtvola ©: Já ten článek o tom náckovi četl, co jsi sem dával. Máš pravdu, že to nemusí do budoucna přinést nic dobrého.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 17.9.2012 20:53

Karlos: Do Putina a Medvedeva se jak Vojna, tak Pussy Riot, již navážejí pěkně dlouho a do té jejich akce v kostele je establišment nechal na pokoji.

 
Karlos
Karlos - 17.9.2012 20:52

Lord.Alex: To jsem rád, že mohu. Jsi hloupý, jinak bys dokázal pochopit, co se ti tu snažím říct a nejsem sám. Máš o čem přemýšlet, i když u tebe ve slovníku zřejmě slovo "přemýšlet" neexistuje.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 17.9.2012 20:49

Karlos:

Nejde o to, kdo koho nemá rád, ale o to, jestli je u nás větší svoboda slova, než v Putinově Rusku. Začínám si myslet, že není.

Za komouše jsme měli jako povinný jazyk ruštinu, tudíž mi stačí, když si poslechnu originální nahrávku z místa akce. Nějaké upravené české, nebo anglické překlady pro mne nejsou důležité.

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 17.9.2012 20:46

Karlos:ty si říkej co chceš, ty nejsi schopnej obhájit ani svůj názor, viz, můj dnešní dotaz. Takže tebe brát vážně opravdu nejde:)
Zkusim to třeba znova, kam až dokážu klesnout, čili se ti asi něco nelíbí, můžeš mi teda jednou, dvěma větama říct, co tě tak hrozného urazilo? Počítám, že ne..zas bude leda nějaká tupá nic neříkající fráze že, Klasika. hlavně, napadat někoho:)

Sisa:si piš, srát na to. ještě se tka zajímat o nějaký ruský bláznivky. Důležitý je si hezky užít, doufám, žes měla fain den dneska:)

 
mrtvola ©
mrtvola © - 17.9.2012 20:46

Ty vole, mne už z toho asi jebne, zase jsem tam nechal chyby, sorry :-))))))))

Dopustily by se podle Vás Pussy Riot také výtržnictví motivovaným náboženskou nenávistí a narušení veřejného pořádku, kdyby v hlavním moskevském chrámu zazpívaly "Bohorodičko, ochraňuj Putina" s refrénem "Srát na Boha"?

 
Karlos
Karlos - 17.9.2012 20:43

Lord.Alex: Tak si říkám, kam až dokážeš klesnoutsmajlik - 6

mrtvola ©: Tebe se snad nějak dotýká, že nemám Putina rád nebo co... prodal jsem, jak jsem koupil a jelikož jsem v tu chvíli v moskevském chrámu nebyl (ty asi ano), neumím posoudit, ve kterých mediích se píše pravda a ve kterých nikoli... Nic se nemění na tom, že kdyby se nenavezly do toho všiváka, neštěkl by po nich ani pes.

 
barbie
barbie - 17.9.2012 20:33

stejně tomu nerozumim, aspoň to přiznám. Sto lidí sto názorů...

 
barbie
barbie - 17.9.2012 20:29

no asi by to bylo až moc provokativní napsat něco hned uchu srozumitelného, a kór o politice.. ale tak vyloženě hospodsky od podlahy všecky taky znít hned nemusí, nevim no.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 17.9.2012 20:27

Opravy, sorry: podle mediálně ........motivovaným......a narušením veřejného pořádku?"

 
mrtvola ©
mrtvola © - 17.9.2012 20:25

Karlos:
Kdybys tu otázku v anketě napsal podle medálně nezkreslených událostí, měla by znít asi takto:

"Co myslíte, kdyby Pussy Riot v hlavním moskevském chrámu zazpívaly „Bohorodičko, ochraňuj Putina“ s refrénem "Srát na Boha", dopustily by se také výtržnictví motivovaného náboženskou nenávistí a narušení veřejného pořádku?

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 17.9.2012 20:08

P.B.V. Páni dospělej člověk, kterej přece je inteligentní žere Rybičkám a mainstreamu jejich dokonalej produkt? hmm, cc to ybch čekal od dětí, ale od dospělehé člověka, no jéje, a ještě tak inteligentního..hm hm, někde je chyba:) Kdy už tyhle lidi vymřou a bude se každej bavit muzikou a veselit se a neřešit kraviny...snad brzo. Už vás naštěstí moc neni.

Mj.ty inteligentní dospělé texty bych snad i chtěl znát:)) jistě jsou podpořeny kvalitní muzikou a bojují proti korupci, rasismu a podněcují k třídní nenávisti že? ano ano, velmi dospělé. Nebo možná brečí nad tim, jak jsou politici zlouni, nebo jak jde planeta do hajzlu? to bude ono:) viva la revolution! :)

Jdu si pustit Oasis, smí se to? Aby někdo, kdo poslouchá i punkrock poslouchal komerční mainstreamovou britskou kapelu? snad ano...

 
barbie
barbie - 17.9.2012 19:40

P.B.V.: ale já nenapsala že žádná není, jen je jich možná málo? Je fakt že v české se neorientuju, to máš pravdu, kdysi jsem psala že sem na českém punku nevyrostla. Jen jsem na jednu nedávno tak natrefila a přišlo mi to takové, úsměvné. Tak třeba to má plnit zrovna ten účel? :) možná jo.)

 
mrtvola ©
mrtvola © - 17.9.2012 19:30

A je opravdu tragické, že zrovna já, starý známý rusofob, musím napsat, že to vypadá tak, že v Havlo-Klausostánu je, zdá se, mnohem menší svoboda slova, než v Putinově Rusku.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 17.9.2012 19:04

Než začnete všichni opět nadávat na Putina a Rusko (Putin i Medvědev nechali Pussy Riot několik roků na pokoji, přestože je kapela a vůbec celé hnutí Vojna dost intenzivně provokovala), byl bych opravdu rád, kdybyste si vesměs všichni nechali pomalu projít hlavou, že u nás dostal muzikant TŘI ROKY natvrdo za to, že nazpíval na cd anglicky song, ve kterém je výraz "bílá revoluce". Nebylo by špatné, kdybyste se i dlouze zamysleli nad tím, co tento soudní precedens znamená do budoucnosti.

Představte si, že se u nás jednou dostane k moci jiná, než Fischerova úřednická vláda, třeba vláda, v jejímž čele bude nějaký křesťanský ultrakonzervativec s tendencemi k autoritářství. Třeba ne zrovna jako Pinochet, ale proč ne jako např. Salazar, nebo Putin. A teď si představte, co by se mohlo stát hromadě punkových a anarchopunkových kapel, které sice nepropagují revoluci národně socialistickou jako nácci, ale třeba revoluci proletariátu, nebo nějakou jinou formu revoluce. Punks a zejména anarchopunks totiž stejně jako náglové chtějí zničit kapitalismus a bojují svými songy proti současnému systému.

A to ani nemluvím o tom, že by se to mohlo stejným způsobem obrátit i proti webům, na jejichž stránkách se propaguje revoluce a marxismus, a které jsou proslulé svým dohazováním informací fízlům jako třeba Antifa.

 
P.B.V.
P.B.V. - 17.9.2012 18:48

Hm, takže jsem se nemýlil, bohužel. Tak tohle je punk roku 2012? Síše latentní fašismus a vox populi, tlachy "normální", šedé většiny u televize, po hospodách a ve frontách u pokladen hypermarketů. K zblití. Rybičky 48, pyramiďáky z Terranovy, nagelovaná poločíra a pohoršování se nad Pussy Riot, až tam jsme to dopracovali. Z takových hodných "pankáčů" musí mít radost každý režim. Čest a nehynoucí slávu výjimkám!
Sisa: Nemohu uvěřit tomu, že mezi českými kapelami nemůžeš najít ani jedinou, jejíž texty by tě nějakým způsobem oslovily. Já vím o desítkách punkových skupin s velmi kvalitními texty, které dokáží uspokojit i formální a obsahové fajnšmekry. Buď máš neskutečně vysoké nároky, nebo se prostě na cz punkové scéně neorientuješ.

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | Další strana