Já chci zpátky kvalitu!!!

Já chci zpátky kvalitu!!!

Dneska ráno jsem si šel pro snídani a musel jsem se zase jako už v tomhle případě poněkolikáté nasrat.

O co mi jde. Jde mi o to, že mám osobně například od mala oblíbené určité druhy potravin, na které jsem léta zvyklej, které, když jdu do obchodu, tak z 90% vždy kupuji, a čas od času se stane, že zase o nějakou z nich příjdu. Teď v neposlední případě to "vodsraly" mé oblíbené sušenky s griliášovou náplní s názvem Vlnka! Za prvé už mají jinej obal, což by nebyl ani takovej problém. A za druhé a to je horší, je přez ně zkrátka "vidět"! Jo, normálně jsou o minimálně půlku tenčí, než byly dříve!!! Vím, svět se z toho nehroutí (teda alespoň mně né), ale nasere to, kurva. Si vždycky řeknu: "Zase další věc, kterou se těm mrdkám podařilo zkurvit". Ty vole, to je každou chvíli něco. Jednou to byly jogurty, pak pivo, salámy už taky dávno nejsou to, co bejvaly. Tak třeba takovej Lovečák, nebo Poličan, které jsou v obchodě dodnes na rozdíl od Vlnek, mé oblibené pochutiny, kterou rád snídám, obědvám a klidně i večeřím. Tuhle jsem si je taky koupil a po prvním kolečku jsem měl co dělat, abych se nepoblil, jaký to bylo "bláto"! Nebo vinné klobásy, ty už ve většině případů obsahujou víc strouhanky, než masa. No tak, kde to kurva jsme?! Já byl dřív zvyklej na určitý věci, že když je zakoupím, tak budou jako vždy stejný a teď? Teď když jdu třeba pro ten Loveckej salám, tak nejdřív řeknu prodavačce ať mi dá ochutnat, načež ona na mě čumí jak na blbce :-) Ták. Teď jsem vám výjmenovaj jen něco málo z potravin, co stojej v dnešní době za velkou píču (a že, jak víme nezůstává zdaleka jen u potravin, prostě se už dávno začalo šidit prakticky všechno), a chtěl bych na to znát váš názor.

2vlnky

Můj je asi takovej. Nikdo mi nevysvětlí, že se to třeba dělo ještě před tím, než ty naše české firmy začaly převážně skupovat firmy zahraniční a to hlavně z Německa. Ty, například Německé firmy, začaly používat svoje méně kvalitní suroviny a tím to začlo stát za hovno a co víc, začaly těm, ještě donedávna českejm, poctivejm výrobkům, díky jejich nastolené kvalitě kurvit jméno a odsoudily je prakticky k zániku. Mě, jako zastánce českého kvalitního produktu se to samozřejmě nelíbí. Vemte si jen kolik tady dodnes zůstalo fabrik a podniků, které se můžou pochlubit, že je kdejakej skopčák, Japonec, Rusák a kdo ví, kdo ještě nekoupil. Dle mého názoru jich moc nebude. Třeba tady u nás tehdá Plastimat, kterej dnes pomalu každý dva roky vlastní někdo jinej. Teď mě napadá, že jen za šest let třeba, že se to jmenovalo například Cadence, Poguform Bohemia, Magna atd atd... Ještě, než si tenhle podnik začly zahraniční firmy přehazovat jak horkej brambor, tak za doby, kdy byl ještě českej, tak z něj šlo nejvíc výplní pro Madoboleslavskou Škodovku a to jsme byli ještě vesnice!!! Zahraniční firmy sem začly dodávat aušusovej materiál a dnes už ten odbyt není takovej, páč tou jejich slavnou kvalitou ho posrali.

Nechci teď odkazovat na doby za minulého režimu. Ale tehdá a i pár let po revoluci, jsme si ještě jako jako stát vedli velice dobře a hlavně jsme si byli soběstační. Sic se třeba za komunistů dělalo na sklad, nebo se to cpalo do jinejch komunistickejch zemí, to je pravda, ale my jako stát jsme měli, co se týče výrobků, prakticky všechno a naše výrobky měly ve světě a podotýkám, že i v západních zemích, jméno jako řemen!!! Vezměte si třeba jabloneckou bižuterii, sklo, hadry z různej našich textilek, spořebiče. Bylo toho hodně. Dneska ty fabriky díky zahraniční investorům, kteří sem přišli, buď zanikly nadobro a nebo po tom, co je skoupili a začli sem dodávat ty jejich bláto suroviny pro výrobu pod českou značkou, čímž zkurvili jméno, tak nemaj odbyt, páč to už nikdo nechce, načež choděj do různejch výběrovejch řízení a konkurzů, které stejně povedou k tomu, že půjdou do hajzlu, viz třeba OPP Prostějov že? Takže to bylo "jen tak naokraj".

vlnkycok Další věc je ta, že náš stát byl a vždycky bude jedna velká prodejná děvka, která je i za pár korun schopná podlehnou všemu. Ale to snad nemusím nikomu říkat, to musí vidět i slepej :-))) Celkově tohle všechno, co jsem tu sáhodlouze vyjmenoval, tak zapříčinilo další průser, kterej nese název "nezaměstnanost českejch lidí" (opět třeba OPP Prostějov a vůbec prakticky každá naše fabrika,Škodovku nevyjímaje). Zahraniční firmy si u nás v ČESKÉ REPUBLICE začly dovážet i své zaměstnance, což mělo za příčinu to, že ti naši museli jít, jak se tak říká "od válu", a byli nahrazeni například levnější pracovní silou  ze zemí bývalého východního bloku a v neposlední řadě z asijských zemí. Tohle všechno taky má na svědomí naše prodejná vláda, čímž se zase slovem vláda dostávám k těm prodejnej, úplatnejm, křivejm děvkám...

No a vidíte. Začal jsem u salámů a sušenek a kam sem se dostal :-)))) Jedno s druhým podle mě souvisí a "šlape" jak dobře namazanej stroj. Já už se ale v týhle zemi nedivím ničemu. Když zase ve zprávách slyším, jak támhleten nebo tamten si zase díky nějaké mega prodeji (tunelu) do zahraničí  namazal kapsu, tak už se nad tím ani nepozastavuji, prostě nad tím jen mávnu rukou a jdu dál. Jediný, co si tak pro sebe v duchu řeknu, tak je asi tohle: "Vy kluci vykutálení, hlavně, aby jste za pět let měli ještě co prodávat..."

Takže sem s vašimi názory, jak třeba na situaci u nás,tak třeba na ty naše (ne spíš už pomalu jejich), české produkty a podniky.

Punku zdar, vládě zmar!!!

Medvěd


4.12.2010   Rubrika: Literární fabrika   |   Komentářů: 207   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 3
normálka 3
 

Diskuse ke článku - Já chci zpátky kvalitu!!!

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | Další strana
P.B.V.
P.B.V. - 4.12.2010 20:58

Sanovak: Já střídám těžké boty s konverzkama a doma nosím papučesmajlik - 1

 
Sanovak
Sanovak - 4.12.2010 19:36

Lord.Alex-hele nic ve zlym ale myslim ze na nike a adidas ti tady vetsina cerokez vcetne me kasle :-))

a jinak ja osobne bych si nic krome tezkejch bot na sebe neobul

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 4.12.2010 19:01

Medvěde ty voe fakt už máš ten mozek vylitej asi...smajlik - 5

 
Medvěd
Medvěd - 4.12.2010 18:49

Karlos: Aha :-)

 
Karlos
Karlos - 4.12.2010 18:43

sem

 
Karlos
Karlos - 4.12.2010 18:43

medvěd: to nebylo adresované tobě, ale reakcí na tento článek: http://sweatshopinfo.wordpress.com/2007/03/30/sweatshopy-a-alternativni-kultura/ ,na který jsem odkaz vložil Papež kouří trávusmajlik - 1

 
Medvěd
Medvěd - 4.12.2010 18:40

Lord.Alex: Kde píšu něco v tom slova smyslu,že kdo hraje punkrock,tak nesmí nosit vansy ? Dále.Co sem dřív nosil a užíval to,aniž bych o tom věděl ? A vůbec.O kterejch věcech nevím ? Pouč mě.

 
Karlos
Karlos - 4.12.2010 17:12

mrtvola: nenapsal jsem, že lidé jsou chudí, ale že chudnou....jasný, že se spoustou věcí se šeredí a hlavně s jídlem....teta pracovala v Lidlu a oni každej den vyhazovali spoustu pečiva, co se neprodalo, neřekli zaměstancům, že si třeba to, co zbyde mohou odnést domů, ale naopak jim to zakázali...teta samozřejmě načerno to pečivo, co zbylo vozila domů, oni na to přišli a na hodinu ji vyhpdili...to je logikasmajlik - 2

 
Karlos
Karlos - 4.12.2010 17:00

lord alex: on samozřejmě nikdo nikoho v řetězech nedrží....na lidi se dnes netlačí bičem, ale ekonomicky....nebudeš to v těhlech podmínkách dělat? běž si, za dveřmi máme deset dalších, kteří budou

a my tady: spousta lidi jede každej měsíc nadoraz a určitě ne kvůli tomu, aby si mohli koupit třeba právě, a to bez urážky, je to jen jako příklad, boty značky Nike...ceny energií stoupají, náklady na život stoupají, platy stagnovaly

PBV: souhlasím s Tebou, že je to globální a logický trend, ale taky to nejde do nekonečna, trh už je dneska přesycen různými šmejdy

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 4.12.2010 16:32

Karlos:ale hovno voe, lidi maj dneska prachů neejvíc co kdy měli! Jen jsou zmlsaný všema těma vymoženostma a komfortem a neví co by a tak chtěj všechno a pak čuměj, že nemaj prachy. Nikdo na světě mi nevymluví, že se dneska lidi nemužou uživit voe.

Papež:no co k tomu říct. Předně mi nepřijde vhodný ohánět se punkrockem a zároven kázat co by tak lidi měli a neměli podporovat..To je jak kdyby někdo vytýkal Ramones, že maj koženou bundu kvuli který zabili zvířátko...
Proč by někdo, kdo hraje punkrock nemohl nosit vansky, to fakt nevim.
Dále i sám autor píše, že dřív nosil, nebo užíval-užívá x věcí co vznikaj za podmínek co on kritizuje, jen o tom neví...:=) To mi pak ale přijde celej článek drobet na hlavu, když se naváží do lidí co by jak by a zároven sám užívá věci o kterejch nemá ani páru.=) Nu a jinak těžko někde někoho držej v řetězech a s bičem a hrozej mu, makej pro nás od nevidim do nevidim...6ádnej argumnt pro mě abych si nekoupil kvalitní produkt co mi vydrží a je pohodlnej.

 
P.B.V.
P.B.V. - 4.12.2010 16:30

mrtvola: Však jo, vždyť to píšu, že by se musela změnit lidská povaha, člověk se musí změnit zevnitř, vnější tlaky jsou většinou kontraproduktivní, i když pod hrozbou nějaké katastrofy, třeba ekologické nebo války, to občas jde taky.

 
P.B.V.
P.B.V. - 4.12.2010 16:28

Země, která se vypojí z globálního trhu a žije si jen sama pro sebe, se svými domácími výrobky bez importu a exportu, to je čirá utopie. Aspoň do té doby, než se změní povaha obyčejného malého člověka, který chce všechny ty báječné věci z reklam a chce je hned teď! Já taky preferuji české výrobky, potraviny, které se vyrábějí a rostou co nejblíž, před supermarkety dávám pžednost malým krámkům, pekárničkám, prodejnám zdravé výživy, blízkým biofarmám apod., ale kolik nás takových je? V měřítku celého národa nereálná záležitost.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 4.12.2010 16:26

P.B.V.: jo, s tím souhlasím, ale mám nedůvěru proti snahám, které se to nějak pokoušejí regulovat.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 4.12.2010 16:23

Karlos: myslím si, že všeobecně konzumujeme zbytečně hodně. Třeba jen kolik se vyhodí jídla a tak.... Takže by určitě šlo kupovat míň věcí. No a pak jsem přesvědčený o tom, že lidé v Evropě se mají pořád relativně velmi dobře a nejsou chudí (jinak by tady neproudilo tolik emigrantů).

Takže jak z toho ven? Těžko říct, třeba začít sám u sebe, přesvědčovat okolí, komunitu a podobně....

 
P.B.V.
P.B.V. - 4.12.2010 16:21

To s tou kvalitou je ale obecný, globální a logický trend: Musí se vyrábět nekvalitní věci, které nevydrží, protože lidi chtějí práci, chtějí peníze, chtějí žrát a bydlet, a kam bychom došli, kdyby boty nebo cokoliv vydrřelo 20 let? Na každý druh zboží by stačila jedna menší firma s pár zaměstnanci, protože odbyt by byl minimální. Proto se musí furt vyrábět, zvyšovat výrobu, zaplavovat trh novými a novými výrobky a ještě je každou chvíli inovovat a zatraktivnit tak pro zákazníka, co je na tom nepochopitelného? Samozřejmě existuje i kvalitní zboží, ale tomu taky odpovídá cena a ne každý si ho může dovolit.

 
Karlos
Karlos - 4.12.2010 16:17

mrtvola: souhlasím...jenže situace je bohužel taková, že lidé chudnou a aby uživili sebe a své rodiny, nic jiného než kupovat ty levné cetky jim nezbývá, tak jak z toho ven?

 
mrtvola ©
mrtvola © - 4.12.2010 16:10

Karlos: když se podle toho začne chovat hodně lidí a bude kupovat třeba dražšší zboží, ale zboží vyrobené poblíž (relativně), tak se to může změnit.

 
Karlos
Karlos - 4.12.2010 15:33

Papež kouří trávu: drsná realita...myslím, že podobně vznikají ty všechny šmejdy z Číny...lidé si tam v těch továrnaách taky určitě nepískají blahemsmajlik - 2

 
mrtvola ©
mrtvola © - 4.12.2010 15:23

Medvěd: jsem si dal práci, abych ti na netu sehnal co nejvíc druhů smajlik - 1

Doufám, že jsi to ocenil smajlik - 14

 
mrtvola ©
mrtvola © - 4.12.2010 15:22

Papež kouří trávu: sorry, že se do toho montuju, ale i na tom tvém odkazu je vidět jak prostě a jednoduše funguje kapitalismus. Na trhu vznikla nějaká možná poptávka a šikovní lidé se ji pokusí využít. Obrovské firmy také nemohou zvládnout všechno a tak vzniká prostor i pro ty menší.

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | Další strana