K ČEMU TO JE A CO Z TOHO ZBYLO

K ČEMU TO JE A CO Z TOHO ZBYLO

Akorát jsem dokoukal na vynikající film Kult Hákového kříže (  http://www.csfd.cz/film/5069-kult-hakoveho-krize-american-history-x/   ), výbornej film, doporučuju všem). A idea filmu a vlastně tak nějak jedno s druhým mě přivedlo na tuto myšlenku... Stejně jako Derek Winiard, i já jsem si kdysi myslel, že kolem "ideálů" a stylu se točí svět a že jedině tato cesta je správná a tento způsob bude navždy a ostatní jsou paka....Ale postupem let a zkušeností sem zjistil, že je tomu opravdu jinak a ukázali mi to lidi, od kterých bych to ani nečekal v 17 letech- stejně jako Derek.. Dnešní doba je super, ať si říká, kdo chce, co chce. Máš milion možností a je jen na tobě, kterou se dáš. A pokud se nějakou dáš, tak musíš vědět, proč s jí dáváš, pokud se chceš někam řadit a nevíš sám proč, jsi sračka.

Dneska se každej druhej ptá: "Čau, co ty seš zač? Punker, metloš, emař..?" co to kurva je? Co by člověk měl, sakra, bejt?

Někam se řadit, no to je spíše známka slabosti, protože to ukazuje na nejistotu z tvé strany. Nejsi si jistej, tak drž lajnu a zařad se. Tohle by mohli punkeři podepsat. Stejné názory, stejné uniformy, stejná idea. Ale ono to tak ani není. Co to je "bejt punker"???? Drtivá většina mi na to řekne bláboly typu: "Jsme proti rasismu, jsme proti majetnictví, jsme proti státu, nejsme anarchisti, máme rádi muziku, máme svůj styl, nejdem s davem." Rozumnej člověk v těchle frázích, který znějí jak na populistickym mítingu KSČM, vidí rozpory.

Proti rasismu je i moje babička a není punkerka, proti rasismu je každej druhej a není punker. Na druhou stranu tihle hrdí nerasističtí lidé uráží lidi z jiných scén (hopeři jsou zmrdi, diskanti jsou zmrdi, podnikatelé jsou zmrdi atd.), rozdíl mezi rasovou a společenskou otázkou já neznám a NIKDO NIKDY mi to nevysvětlil... V čem je třídní rasismus měkčí, než lidskej rasovej???? Nevím. Takže jsme kde? Na nule. Na diskotéce je každej stejně oblečenej, nevím, kam ti punkeři na diskotéky choděj (divný, že vůbec choděj, ale musí, jinak by to přece nevěděli, ne). Ale já tam nikdy neviděl víc jak 2 stejný lidi (se stejným tričkem), na punkových koncertech nosí 80% lidí číra, nebo řetězy, nášivky, roztrhaný hadry a trička Sex Pistols, Exploited), kde vidíme rozdíl???? Ptám se...

Jsme proti státu, takovouhle hlášku jsem taky občas slyšel... Dobrý, ale NIKDO NIKDY mi neřekl, jakou FUNGUJICÍ formu by zavedl... Zas krásná fráze, těm lidem NIKDY nebylo víc jak 20 let...

Máme rádi muziku, super, tu má rád každej, i ten, kdo jde na disko ne? Nejdeme s davem. Od lidí, co chodí na školu a můžou vesele "rebelovat hubou" to jde, živí je rodiče, nebo brigády většinou v komerčních firmách a to se pak chvástá rebélii...

Ale co pak? Až půjdou do práce? Budou stejný "ovce" jak stádo... Ale to už asi je v pořádku, že. Jak zpívá Nežfaleš: "I zdrhnout z boje je rebélie...." proč ne, je to upřímný a je to super! Ale nehrát na dvě strany!!!

Punk v roce 2009 není NIC extra. Opět - kdo tohle vyvrátí, bude náctiletej školák. Jinak každej řekne, že je to JEN A JEN A JEN zábava, jako cokoli jinýho, nic hlubšího v tom DNESKA NEJDE hledat. Viz dnešní kapely, Zona A, Plexis a tak. Berou punk jako revoltu? Hahaha, berou to jako zábavu, muziku a baví se a vše další je jim u prdele a TAK TO MÁ DNESKA DLE MĚ BEJT!!!!!!!!! Proč sem tahat 30 let starý nesmysly? Proč dneska někdo nadává na dnešní dobu, ve které má milión možností?

Podle mě jen proto, že si sám neni jistej, co vlatsně ještě chce, a tak si najde něco, k čemu se upne. Tak budu punk, řekne si. Dobrý, no, ale dneska už to neni žádná lahůdka... Sorry, spletl sis dobu.

Dostali jsme se vlastně tam, kam Derek. V určitém věku jsou rebelie a ideály punku super, ale později zevšední a nenajdou oporu v dnešnim světě. Pak už stojí za to, se zamyslet nad otázkou, o které zpívají "Jaksi taksi" ve své písni "K čemu to je a co z toho zbylo". Vždyt dneska, když už člověk odejde ze školy a má povinnosti, by se měl bavit a užívat si toho, co mu je nabízeno. Ta rebelie, na které vznikl punkrock v New Yorku, už dnes je přece jen někde jinde a přesunula se jinam. Dnes kapely hrajou pro zábavu a tak by to mělo bejt. Bavte se, veselte se, ale nepleťte ideály a názory do muziky, protože v dnešní době to spojit asi ani nejde. Alespoň ne v reálu. Pro někoho možná ano, ale toho někoho já celkem lituju a obdivuju zároven. Na jendu stranu lidi, co zůstanou "věrný", zaslouží obdiv, na druhou stranu jsou bohužel ve svém vakuu uzavřený ve své společnosti a ztrácí možnost pocítit okolní radovánky a možnosti. Když je to stále baví, nechť je jim to přáno. Já si radši užiju více scén, možností a budu si užívat a nezasírat život tím, co jsme hlásal a čemu už dnes sám nemůžu věřit.

Nech žijeme.

Lord.Alex


20.6.2009   Rubrika: Literární fabrika   |   Komentářů: 135   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 2,3
jde to 2,3
 

Diskuse ke článku - K ČEMU TO JE A CO Z TOHO ZBYLO

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-135
Houda?
Houda? - 20.6.2009 15:12

pardon nechal sem se unystsmajlik - 12

 
Houda?
Houda? - 20.6.2009 15:10

Lord.Alex: tak mi prosim ukaz diskoteku na ktery to tak nechodi:-))......znam nikolik lidi co disko vubec neposlouchaj a tvrdej mi ze nesnasej diskanty ze by si o ne neopreli ani kolo..a ejhle kazdej vikend je muzete najit na diskotece...tohle je presne co nechapu!! zakazat takovy lidi smajlik - 20!!

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 20.6.2009 14:45

Houda:někde to tak určo je, někde neni, jako na koncertě, někde jde o muziku a pokec, někde jen o chlast a bordel, nevybereš si.

ALman:díkens a dobře napsanej názor od tebe, jako vždy! Nech se ti daří chlape!!!

 
Houda?
Houda? - 20.6.2009 14:30

Lord.Alex: to mas pravdu ze to tak bejt nemusi....ale na tech diskotekach to vetsinou bejva tek ze se tam hraje na to kdo je vetsi frajer a kdo zbali vetsi dilinku....v nicem jinym smysl diskoteky nevidim. (teda aspon podle toho co sem sam videl)

 
Alman
Alman - 20.6.2009 14:28

Lorde, tak jako povětšinou s tebou musím souhlasit. Taky jsem už tak trochu vyrostl z toho být za každou cenu proti všemu a všem. A abych ti objasnil můj punk, tak ten je v tom, se cítit, alespon se cítit svobodný. I když všichni víme, že to tak horké není, ale já sem rád alespon za ten pocit. Taky v tom, být jiný než zbytek lidí(ovšem pankáči taky vypadají stejně), ale jsem prostě jiný než většina a to se mi taky líbí. Vím, že na tomto světě nic nezměním, ale mám rád ten pocit svobody.
A jak si tu psal o té Zóně, tak jsem si vzpoměl, že když jsem si koupil to jejich tričko s nápisem NEZMENÍM SA! tak pak semi kámoš vysmál, že v té písničce mají nepredám sa...že je to blbost, když prodávají trička. Pro tyhle lidi mají asi pankáči žít v kanálech, nechodit do práce, krást si jídlo a tak:) A jak si psal, posunuli sme se o 30 let, takže stejný jako tehdy např v Londýně, to ted už být nemůže
P.S.Punk je tvůj zážitek svobody!...:)

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 20.6.2009 14:17

Houda:no jak to myslel Medvěd se pochopit většinou moc nedá:-)
Jinak nemyslim, že to, že někdo má značkový hadry musí bejt známka toho, že je frajírek a chce působit drsně...to si muže myslet i punker s čírem že.

Clockie-bOi!:já znám hafo kapel co to berou jinak než já, namátkou ty SVině, co zde maj recenzi, Dezinfekce aj.ale je jich menšina. Si myslim.
Jestli sem chodí teenageri nevim, neznám ty lidi zde osobně, ale pokud ano, tak kdžy je frajer a hlásá názory, tak at je stejnej frajer a obhájí sio je hezky. A je schopnej je konfrontovat s protinázorem tak, aby uspěl.

 
Clockie-bOi!
Clockie-bOi! - 20.6.2009 13:23

Hha ja sem pracujici, a odvazim se rict ze u me to probiha uplne opacne, to co jsem vykrikoval na koncertech kdyz mi bylo 15 aniz bych vedel o co go, se mi ted jen povrzuje :D Jinak myslim ze by lord.alex mel trochu otevrit oci a rozhlidnout se i za obzor jeho pojeti "punku" a punkovejch kapel co hrajou jen "pro zabavu". Mel sem treba to stesti sject si tour s clenama Leftover Crack a videt na vlastni oci jak treba takovahle kapela funguje, a at mi Alex nerika ze hrajou pro zabavu a v dnesni scene uz neni prostor pro rebelii.. trochu mi pripada ze jeho clanky jsou spis provokace.. viz narazky na teenagery (coz je vicemene cilova skupina tohodle webu) nebo postuchovani typu "sel sem po koncerte do KFC" :D

 
Houda?
Houda? - 20.6.2009 10:51

Tak zaprvi..."Dneska se každej druhej ptá: "Čau, co ty seš zač? Punker, metloš, emař..?" co to kurva je? Co by člověk měl, sakra, bejt?"
s timhle souhlasim do puntiku. Zadruhy ..."Punk v roce 2009 není NIC extra. Opět - kdo tohle vyvrátí, bude náctiletej školák" ...co je na tom spatnyho ze je to nactiletej skolak? to jako nema jeho slovo stejnou vahu jako tvoje ci co?.....ja sem porad taky skolak a myslim si ze mam vetsinu nazoru rozumnejsich nez vetsina dospelejch lidi...nacokoliv se me zeptas proc to delam za jakym ucelem atd dukazu ti to oduvodnit!!.......a jak ses ptal jakej je rozdil mezi urazenim lidi typu (hoper, diskant atd)...a mezi "rasizmem" (cikani,negri atd) je to ze na (hopery, diskanty atd.) se jen nadava a tim to vesmes konci(nevim jestli mi rozumis) proste des po ulici a sam pro sebe si reknes to je debil co to ma na sobe. kdyzto "rasizmus" (cikani, negri, atd.) je to kdyz ho nikdo utlacuje...(ma jiny mensi prava nez bilej, je fyzicky napadan atd.) ..a myslim ze na ty diskotece a na koncerte s tim jak sou obleceny stene(jestli se nepletu pises to panc si na tohle tema ved nedavno debatu s medvede)..tak nejsem si jistej ale medved to myslel asi trosku jinak nez si to pochopil.....nejde o to ze lidi nosej na diskotece to sami..ale o to ze nosej na sobe sami "znackovy" veci ve kterejch si pripadaj drsne a sou neco vic nez ti co nemaj na sobe nakou znacku (presne takovejhlema lidma pohrdam) a to ze si nikdo na koncert vezme tricko sex pistols neznamen (teda aspon ve vetsine pripadech) ze se cejti bejt neco vic ale ze dava na jevo to ze sex pistols posloucha tot vse.

 
Papež kouří trávu
Papež kouří trávu - 20.6.2009 10:20

Tak podle mně je na každým jak ten punk pojme, já už jsem taky vyrostl z toho: fuck off všechno,ale tím sia si každej musí projít.Sám o sobě zásadně neprohlašuju, že jsem punker (ale když to řekne někdo jinej, tak mi to lichotí :D), a když se mně někdo zeptá co teda jsem, tak říkám že pozér :D.Na druhou stranu na tomhle světě niky nebude nic ideální, a to, že my si tu žijem dobře neznamená, že ostatní lidi jsou na tom stejně....A co bych eště rád dodal, že punk dneska fakticky není nic extrazvláštního,ale je to prostě jedna ze scén/subkultur,Já sám si rád pokecám třeba s hoperem/tekknařem/metlochem atd, kterej tomu fakt rozumí a vyzná se, protože je to zajímavý.

 
plusminus
plusminus - 20.6.2009 9:46

rikam uprimne:sem punker smajlik - 10
uz se tesim az si to precte medved smajlik - 14 smajlik - 10smajlik - 10smajlik - 10

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 20.6.2009 2:22

Sanovak:proč by nemohl bejt punker? jen sem chtěl nastolit otázku co v dnešni době znamená říct o sobě upřímně "jsem punker" ...víš jak.

 
Sanovak
Sanovak - 20.6.2009 2:15

mno podle toho co ctu nemuze bejt punker nebo jak to je?

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 20.6.2009 2:09

Díky díky!

 
Skunx
Skunx - 20.6.2009 2:07

Alexi paráda ....fakt recht hele vzal sem to jako podmět a napsal sem ještě něco k tomu....snad to vyleze co nejrychleji....

 
Ring_of_fire
Ring_of_fire - 20.6.2009 0:39

At si kazdej dela co chce. Hezky napsanej clanek smajlik - 5.

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-135