K ČEMU TO JE A CO Z TOHO ZBYLO

K ČEMU TO JE A CO Z TOHO ZBYLO

Akorát jsem dokoukal na vynikající film Kult Hákového kříže (  http://www.csfd.cz/film/5069-kult-hakoveho-krize-american-history-x/   ), výbornej film, doporučuju všem). A idea filmu a vlastně tak nějak jedno s druhým mě přivedlo na tuto myšlenku... Stejně jako Derek Winiard, i já jsem si kdysi myslel, že kolem "ideálů" a stylu se točí svět a že jedině tato cesta je správná a tento způsob bude navždy a ostatní jsou paka....Ale postupem let a zkušeností sem zjistil, že je tomu opravdu jinak a ukázali mi to lidi, od kterých bych to ani nečekal v 17 letech- stejně jako Derek.. Dnešní doba je super, ať si říká, kdo chce, co chce. Máš milion možností a je jen na tobě, kterou se dáš. A pokud se nějakou dáš, tak musíš vědět, proč s jí dáváš, pokud se chceš někam řadit a nevíš sám proč, jsi sračka.

Dneska se každej druhej ptá: "Čau, co ty seš zač? Punker, metloš, emař..?" co to kurva je? Co by člověk měl, sakra, bejt?

Někam se řadit, no to je spíše známka slabosti, protože to ukazuje na nejistotu z tvé strany. Nejsi si jistej, tak drž lajnu a zařad se. Tohle by mohli punkeři podepsat. Stejné názory, stejné uniformy, stejná idea. Ale ono to tak ani není. Co to je "bejt punker"???? Drtivá většina mi na to řekne bláboly typu: "Jsme proti rasismu, jsme proti majetnictví, jsme proti státu, nejsme anarchisti, máme rádi muziku, máme svůj styl, nejdem s davem." Rozumnej člověk v těchle frázích, který znějí jak na populistickym mítingu KSČM, vidí rozpory.

Proti rasismu je i moje babička a není punkerka, proti rasismu je každej druhej a není punker. Na druhou stranu tihle hrdí nerasističtí lidé uráží lidi z jiných scén (hopeři jsou zmrdi, diskanti jsou zmrdi, podnikatelé jsou zmrdi atd.), rozdíl mezi rasovou a společenskou otázkou já neznám a NIKDO NIKDY mi to nevysvětlil... V čem je třídní rasismus měkčí, než lidskej rasovej???? Nevím. Takže jsme kde? Na nule. Na diskotéce je každej stejně oblečenej, nevím, kam ti punkeři na diskotéky choděj (divný, že vůbec choděj, ale musí, jinak by to přece nevěděli, ne). Ale já tam nikdy neviděl víc jak 2 stejný lidi (se stejným tričkem), na punkových koncertech nosí 80% lidí číra, nebo řetězy, nášivky, roztrhaný hadry a trička Sex Pistols, Exploited), kde vidíme rozdíl???? Ptám se...

Jsme proti státu, takovouhle hlášku jsem taky občas slyšel... Dobrý, ale NIKDO NIKDY mi neřekl, jakou FUNGUJICÍ formu by zavedl... Zas krásná fráze, těm lidem NIKDY nebylo víc jak 20 let...

Máme rádi muziku, super, tu má rád každej, i ten, kdo jde na disko ne? Nejdeme s davem. Od lidí, co chodí na školu a můžou vesele "rebelovat hubou" to jde, živí je rodiče, nebo brigády většinou v komerčních firmách a to se pak chvástá rebélii...

Ale co pak? Až půjdou do práce? Budou stejný "ovce" jak stádo... Ale to už asi je v pořádku, že. Jak zpívá Nežfaleš: "I zdrhnout z boje je rebélie...." proč ne, je to upřímný a je to super! Ale nehrát na dvě strany!!!

Punk v roce 2009 není NIC extra. Opět - kdo tohle vyvrátí, bude náctiletej školák. Jinak každej řekne, že je to JEN A JEN A JEN zábava, jako cokoli jinýho, nic hlubšího v tom DNESKA NEJDE hledat. Viz dnešní kapely, Zona A, Plexis a tak. Berou punk jako revoltu? Hahaha, berou to jako zábavu, muziku a baví se a vše další je jim u prdele a TAK TO MÁ DNESKA DLE MĚ BEJT!!!!!!!!! Proč sem tahat 30 let starý nesmysly? Proč dneska někdo nadává na dnešní dobu, ve které má milión možností?

Podle mě jen proto, že si sám neni jistej, co vlatsně ještě chce, a tak si najde něco, k čemu se upne. Tak budu punk, řekne si. Dobrý, no, ale dneska už to neni žádná lahůdka... Sorry, spletl sis dobu.

Dostali jsme se vlastně tam, kam Derek. V určitém věku jsou rebelie a ideály punku super, ale později zevšední a nenajdou oporu v dnešnim světě. Pak už stojí za to, se zamyslet nad otázkou, o které zpívají "Jaksi taksi" ve své písni "K čemu to je a co z toho zbylo". Vždyt dneska, když už člověk odejde ze školy a má povinnosti, by se měl bavit a užívat si toho, co mu je nabízeno. Ta rebelie, na které vznikl punkrock v New Yorku, už dnes je přece jen někde jinde a přesunula se jinam. Dnes kapely hrajou pro zábavu a tak by to mělo bejt. Bavte se, veselte se, ale nepleťte ideály a názory do muziky, protože v dnešní době to spojit asi ani nejde. Alespoň ne v reálu. Pro někoho možná ano, ale toho někoho já celkem lituju a obdivuju zároven. Na jendu stranu lidi, co zůstanou "věrný", zaslouží obdiv, na druhou stranu jsou bohužel ve svém vakuu uzavřený ve své společnosti a ztrácí možnost pocítit okolní radovánky a možnosti. Když je to stále baví, nechť je jim to přáno. Já si radši užiju více scén, možností a budu si užívat a nezasírat život tím, co jsme hlásal a čemu už dnes sám nemůžu věřit.

Nech žijeme.

Lord.Alex


20.6.2009   Rubrika: Literární fabrika   |   Komentářů: 135   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 2,3
jde to 2,3
 

Diskuse ke článku - K ČEMU TO JE A CO Z TOHO ZBYLO

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-135
fokarlo
fokarlo - 21.6.2009 17:10

Upřímně doufám, že nikdy nedospěju do takovýho stupně demence jako Lord Alex, protože za jedinýho člověka co bych se styděl bych byl já sám. Radši si sednu k pivu s Medvědem, než s timdle arogantnim trotlem.

 
fuckingSID
fuckingSID - 21.6.2009 16:52

Navíc si celkem protiřečíš. Jednou napíšeš že antirasista je každej druhej a teď tady do komentu napíšeš že rasista je každej? hah...

 
fuckingSID
fuckingSID - 21.6.2009 16:50

Lord.Alex: Já třeba rasista určitě nejsem a znám plno lidí co též nejsou. Jasně vaděj mi cikáni že nepracujou a akorát si stěžujou, ale to dělaj i bilý lidi a to mě sere uplně stejně. A napsat to že řadit se někam je v podstatě sračka, to už mluví samo o sobě.
Jednoduše ten kdo se hlásí k nějaké subkultuře a má své názory je blbec a ten kdo chodí normálně slušně oblíkanej, neventiluje své názory(nemyslim v hospodě atd.) je vlastně uplně normální a takhle by to mělo vypadat. Ty seš jeden z těch kterému tahle společnost uplně vyhovuje a všichni kdo maj o ní jiný názor sou hovna. jééésmajlik - 6smajlik - 6smajlik - 6

 
Štěpán
Štěpán - 21.6.2009 15:45

Alex: Prachy, prachy, prachy,......toť jest problém. A proto pokud máš sen a nemáš na jeho uskutečnění tak si nucenej slevit ze svejch ideálů a jít makat do firmy či společnosti kterou třeba nesnášíš ale dostaneš tam ty prachy. A tady je ten rozpor, buď zůstaneš věrnej svejm ideálům ale nikdy nebudeš mít 40 tisíc do tří měsíců na svůj sen a nebo budeš dělat u nějakejch zmrdů aby sis ten sen splnil. A to je to nejsmutnější. v době Korporačních válek si v hajzlu protože malý živnostnící maj plno :) Tak mi kurva netvrď že tahle doba je fajn, stojí za hovno jako každá jiná. A právě jediný co mi pomáhá abych z toho nešílel jsou ty moje ideály a vztah k týhle subkultuře. Když má někdo vztah k jiný tak je mi to jedno, pokud se do mě nebude srát s tim že sem fetka a socka a většinou mi tohle řikaj hipity hopáci a hákoši. Od metloše nebo diskantíka jsem to nikdy neslyšel.
P.S. : Veřim v destrukci, ničení, smrt, chamtivost, lži a nevěřim v lásku, pokoru, náboženství, válku, věrnost a společnost.

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 20.6.2009 20:16

Squat:pojem dnešní doba je dle mě celkem jasnej, máš dneska víc možností, než přd 100 lety,před 50 lety, nebo před 50 lety. Mužeš si vybírat a máš možnost uskutečnit co opravdu chceš. Je na tobě, jetsli na to máš ty sám, ale možnost tu je.
Tak sem myslel tu dnešní dobu.
A až s tim nevystačim, budu to řešit, ale ted sem spokojenej se svojim životem.

 
Squat_the_world
Squat_the_world - 20.6.2009 20:03

Lord.Alex: jinak aby sis nemyslel, že tě jenom kritizuju, s některejma věcma v článku souhlasím.

Dneska se každej druhej ptá: "Čau, co ty seš zač? Punker, metloš, emař..?" co to kurva je? Co by člověk měl, sakra, bejt?

Pod to bych se i podepsalsmajlik - 1 Myslím si, že subkultura může být někdy i dost omezující a těsnou schránkou, je dobrý si pořád rozšiřovat obzory a semtam zabrousit i mezi jiný skupiny lidí.

 
Medvěd
Medvěd - 20.6.2009 19:58

Squat_the_world: Naprosto souhlasím !!!

 
Medvěd
Medvěd - 20.6.2009 19:57

Lord.Alex: Tak to není.Mám prostě smůlu,že se takovejhle kokot vždy ke mě nasere...

Mě vadí cigáni, protože z drtivý většiny dělaj bordel, napadaj lidi, kradou a jsou prostě nepřizpůsobivý a leda žijou z dávek pracujicích lidí:-)

 
Squat_the_world
Squat_the_world - 20.6.2009 19:56

Nemám příliš rád výraz dnešní doba, co to kurva je? V každé době má člověk milion možností jednání, vždy má možnost volby. A pokud po něm něco šlape, je to spíš společnost, paradoxně neexistující sociálně - psychologický konstrukt, než nějaká doba. Čas nás omezuje jedině v tom, že prostě za nějakou dobu naše tělo zemře, projde proměnou, nic víc a nic míň, ale tak to bylo v jakékoliv době:) Jinak těžko říct, že nějaká doba je super, to je vždycky relativní a proměnlivé v závislosti na hodnotícím subjektu. Tobě se možná daří dobře, ale o pár metrů dál může někdo umírat na rakovinu. A o pár kilometrů někdo umírá hladem, o pár set kiláků dál zase někdo umírá ve válce...prostě neexistuje obejktivní kritérium "suprovosti" doby, to je naprosto zcestné. A propos, tváříš se velmi dospělý s tím, že tě uspokojují povrchní a pomíjivé věci, vidíš život jenom jako příležitost k zábavě, to sice chápu, je to pohodlné a jednoduché, ale taky s tím nevystačíš navždycky. A to nemluvím o nějaké honbě za ideály, ale spíš o sebepoznání. Dojít k sebepoznání skrz mou zkušenost svobody, tak vidím svůj punk:)))smajlik - 3

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 20.6.2009 19:54

Medvěd:já jsem rasista určitě. Vůči některým skupinám lidí stopro, kdo říká, že neni lže.
Mě vadí cigáni, protože z drtivý většiny dělaj bordel, napadaj lidi, kradou a jsou prostě nepřizpůsobivý a leda žijou z dávek pracujicích lidí:-) nasrat
Nu a že ty musíš v hospodě řešit furt tyhle věci je bohužel tvůj problém...když neumíš s člověkem mluvit o nečem jiném než o svejch názorech, tak se nediv no..

 
Bazarov
Bazarov - 20.6.2009 18:43

Medvěd: za a) jsem psal: "pokud se nerozchází s elementárními základy řekněme lidskosti"
za b) se ta tolerance vztahovala na mezi(sub)kulturní vztahy: "s tím odsuzováním jiných subkultur, punk by měl být o toleranci víc, než kde jinde"
za c) "Zároveň s tou tolerancí, ale přináší tento směr neustálé téma pochybnosti, ... kritické přemýšlení nad věcmi kolem."

Takže pokud člověk přemýšlí, dojde mu, že pro něj a jeho okolí ani NS, ani bolševismus, či jiná diktatura, nebude to pravé ořechové.

 
Medvěd
Medvěd - 20.6.2009 18:10

Lord.Alex: Hele a ty jsi taky proti rasismu,jako každej druhej a nebo jsi opět ta jednička (s hvězdičkou),co je rasisticky smýšlející ? Já si myslím,že jsi číslo jedna a myslím,že se nemýlím :-) Punk by měl být hlavně o toleranci ? No to bych zase třeba já ani tak neřekl.Tím se poslední dobou ohání hodně lidí ze scény.Proč bych měl třeba tolerovat to,když mě například hákoši choděj napad koncerty,které jsou dělané jako kampaň GNWP ?Tam musí jít tolerance úplně stranou a takovýhle paka se musej hned za tepla vymydlit,aby se to neopakovalo !!! To samé je to,když do mě prudí třeba hoper,diskant,metloš a i klidně cikán (kterej,když ho sejmeš,tak se bude hnedle ohánět rasismem a podobně).Zkrátka je jedno kdo to v tu danou chvíli je,ty se musíš bránit a i v klidu za použití násilí !!! Něco jiného je to,když je všechny odsoudíš,aniž by jsi k tomu měl důvod....Ted' předejdu tomu,že tady Alex zase vytáhne otázku asi tohodle typu : A teda jak je možný,že ty odsuzuješ nácky ???"... v klidu ti řeknu a už jsem ti to vlastně psal několikrát,že tohle je úplně o něčem jiném,než v případě Romů.Romové mi nechoděj napadat koncerty,nepochodujou se zvednutou pravačkou v ulicích,neuznávaj ideologii Ády Hitlera,neoslavujou holocausty,neodsouděj mě proto jak vypadám,co poslouchá a nebo jaké mám politické smýšlení a já nevím co ještě.Tuším,že jsi někde psal,že je ti jedno s kým ty si sedneš v hospodě.Hele mě to například jedno není ! Já bych si třeba z hákošem k pivu nesednul ani kdybych zato dostal třeba zaplaceno !!! Několikrát se mi ale stalo,že si v hospodě nácek sednul ke mě.Jak myslíš,že to dopadlo :-) začli jsme se během chvilky bavit o našem přesvědčení a v momentě,když jsem mu řekl,že jsem spíš politicky orientovanej do leva a že i s tou spropadenou KSČM v něčem souhlasím (jdou proti radaru,například),tak bylo zle a né jednou takové - to debaty končili melou.Navíc ty hovna,co z něj padaly,například ohledně toho,že oni vlastně vymysleli sXe,zahalování sebe sama na demonstracích a plno dalších věcí,co přebrali třeba od HC scény.Jinak taky krom takových idiotů si sednu ke stolu s každým a nědělá mi sebemenší problém se s tím dotyčným bavit o všem !

Ještě.Ano,jsou kapely,že to co zpívají i praktikují v životě a znám jich hodně.Ale taky znám ty co zůstaly jen u toho tlachání...

 
Medvěd
Medvěd - 20.6.2009 18:10

Lord.Alex: Hele a ty jsi taky proti rasismu,jako každej druhej a nebo jsi opět ta jednička (s hvězdičkou),co je rasisticky smýšlející ? Já si myslím,že jsi číslo jedna a myslím,že se nemýlím :-) Punk by měl být hlavně o toleranci ? No to bych zase třeba já ani tak neřekl.Tím se poslední dobou ohání hodně lidí ze scény.Proč bych měl třeba tolerovat to,když mě například hákoši choděj napad koncerty,které jsou dělané jako kampaň GNWP ?Tam musí jít tolerance úplně stranou a takovýhle paka se musej hned za tepla vymydlit,aby se to neopakovalo !!! To samé je to,když do mě prudí třeba hoper,diskant,metloš a i klidně cikán (kterej,když ho sejmeš,tak se bude hnedle ohánět rasismem a podobně).Zkrátka je jedno kdo to v tu danou chvíli je,ty se musíš bránit a i v klidu za použití násilí !!! Něco jiného je to,když je všechny odsoudíš,aniž by jsi k tomu měl důvod....Ted' předejdu tomu,že tady Alex zase vytáhne otázku asi tohodle typu : A teda jak je možný,že ty odsuzuješ nácky ???"... v klidu ti řeknu a už jsem ti to vlastně psal několikrát,že tohle je úplně o něčem jiném,než v případě Romů.Romové mi nechoděj napadat koncerty,nepochodujou se zvednutou pravačkou v ulicích,neuznávaj ideologii Ády Hitlera,neoslavujou holocausty,neodsouděj mě proto jak vypadám,co poslouchá a nebo jaké mám politické smýšlení a já nevím co ještě.Tuším,že jsi někde psal,že je ti jedno s kým ty si sedneš v hospodě.Hele mě to například jedno není ! Já bych si třeba z hákošem k pivu nesednul ani kdybych zato dostal třeba zaplaceno !!! Několikrát se mi ale stalo,že si v hospodě nácek sednul ke mě.Jak myslíš,že to dopadlo :-) začli jsme se během chvilky bavit o našem přesvědčení a v momentě,když jsem mu řekl,že jsem spíš politicky orientovanej do leva a že i s tou spropadenou KSČM v něčem souhlasím (jdou proti radaru,například),tak bylo zle a né jednou takové - to debaty končili melou.Navíc ty hovna,co z něj padaly,například ohledně toho,že oni vlastně vymysleli sXe,zahalování sebe sama na demonstracích a plno dalších věcí,co přebrali třeba od HC scény.Jinak taky krom takových idiotů si sednu ke stolu s každým a nědělá mi sebemenší problém se s tím dotyčným bavit o všem !

Ještě.Ano,jsou kapely,že to co zpívají i praktikují v životě a znám jich hodně.Ale taky znám ty co zůstaly jen u toho tlachání...

 
Bazarov
Bazarov - 20.6.2009 17:19

Tak ted si tu budeme každej honit ego a vysvětlovat, o co komu v tom punku jde a obhajovat se. No, dost...
O to ale autorovi šlo, ne.
Clockie Boy má pravdu, ale i ty Alexi, prostě každý má v určitým věku více či méně naivní postoj, názor, a pokud se nerozchází s elementárními základy řekněme lidskosti, tak může být každýmu fuk. A ty se právě trefuješ do tohoto jistého raného přesvědčení lidí, s nímž nesouhlasíš. Navíc se omezuješ spíš na pohled punk typu 77 alá zábavovky (tam jde často o pozérství a hurárebelii i podle mě, to souhlasím), což většinou s věkem vyprchá a člověk jde dál nebo si začne hledat ve scéně něco hlubšího..
Ty peprněší kapely mají těch poselství a pohledů daleko víc, jde jen o to s čím se stotožníš.
Souhlasím i s tím odsuzováním jiných subkultur, punk by měl být o toleranci víc, než kde jinde. Protože pokud chce někdo aby ho brali, aspoň nějak, kvůli jinýmu oblečení a jiným názorům, musí toho být schopen i on sám vůči ostatním. Zároveň s tou tolerancí, ale přináší tento směr neustálé téma pochybnosti o všem kolem, což je vastně nejsilnější část filosofie hnutí!! Pochybnost, která vede k zamyšlení, přehodnocení stanovisek a utvoření názoru. V tom by měl být potenciál subkultury jménem punk, kritické přemýšlení nad věcmi kolem.
P.S.:
Jak tu píšeš, že každý má před sebou plno možností seberealizace,tak to je sice pravda, ale zapomínáš dodat, že k ní nemá každý stejné možnosti realizace, a tím nemyslím duševní, ale materiální předpoklady.To jen tak na okraj.

 
OldHandFromHell
OldHandFromHell - 20.6.2009 17:10

Lord.Alex: "stále má dost sil, streetovej duch a oldschool styl"...;)smajlik - 1

 
Houda?
Houda? - 20.6.2009 16:37

Lord.Alex: asi takhle ...lidi toho nakecaj a potom skutek utek....at uz vetsina lidi tady nebo skupiny o cem zpivaj...a to ze nikdo kaze vodu a pije vino je kazdyho vec a zalezi jen na svedomi.

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 20.6.2009 16:28

OldhandFromHell:vzdal sem všechny vyšší cíle, už mi stačí hezký chvíle, holt sem asi povrchní...:-)
Medvěd.jo jsou, ale orpavdu tak žijou? nebo to jen zpívaj...
A věřit můžeš, jen jetsli to za to stojí a je to upřímný.

 
Medvěd
Medvěd - 20.6.2009 16:16

plusminus: smajlik - 1smajlik - 14smajlik - 10

 
Medvěd
Medvěd - 20.6.2009 16:14

Jasný.Kapely hrajou jen pro zábavu,to je pravda.Ale jsou i v týhle subkultůře bandy,které k té zábavě přidají třeba nějakej ten názor a boj například proti faškám,rasisismu,za práva zvířat,nebo mají třeba texty o vegetariánství a podobně.Takže nejde jen o zábavu,jsou kapely co chtěj prostřednictvím muziky a textů něco zdělit,propagovat,šířit atd...

Jinak.Proč bych nemohl věřit něčemu,v co jsem věřil třeba v patnácti a i třeba dnes ve třiceti,v to pořád věřím ? To je trochu divný.

 
OldHandFromHell
OldHandFromHell - 20.6.2009 15:23

a nemyslíš si alexi, že právě ten milion možností ti dává tu největší a tou je realizování svejch krásnej ideálů, kterejm si věrnej?...punk je dost relativní pojem a neni pro každýho, zároveň taky ne každej dokáže v punku svobodně fungovat a to zákonitě značí rozpor a z toho rozporu vzdejde ten, kdo je vážně věrnej ideálům a snaží se je prosazovat...proč, to je už je věc každýho, někdo chce změnit svět k lepšímu, někdo to dělá pro svoje vlastní potěšení, někdo pro úspěch...a myslim si, že jakmile ztratíš víru ve svojí ideu a přestaneš se jí řídit, tak se z tebe stane jenom hloupej povrchní pokritec...že jich je v hnutí majoritní většina je bohužel problém, ale ten nemá cenu řešit a je lepší ho přejít a nezabejvat se jim...samozřejmě, že se nedá brát všechno do extrému a řídit se ortodoxně jednou cestou...všechno se musí brát s rezervou a taky my sami se nesmíme brát moc vážně, ale bez myšlenky a cíle je přece život prázdnejsmajlik - 1

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-135