Specia guest - The demon in us all

obal

Tahle vynikající punkrocková banda z Ambergu, na začátku letošního roku vydala již své třetí studiové album s příznačným názvem Démon v nás všech!

Podle obalu nesuďte album, protože fotka jakých si pochybných občanů někde v Německém domě 40., či 50. let minulého století, koukajících se, nebo spíše tupě civících působí velmi úsměvně při pomyšlení na to co se skrývá uvnitř.

Celé album se nese v duchu amerického punkrocku prezentovaného kapelami Rancid nebo Anti-Flag, smíšeného s vlivem tradičního HC typu Dead Kennedys a Black Flag.

Našlápnuté, vysoko položené tóny elektrické kytary se střídají s nízkými ve smrtícím tempu během celé písničky, jíž dodává tvrdost a rychlost perfektní, ale opravdu perfektní bubeník. Atmosféru krásně dotváří nízko položená basovka, z níž mám pocit jako by se na mně valila obrovská dunící vlna, která sráží všechno co jí stojí v cestě. V refrénech se pak nástroje skloubí do burácejícího kolosu, naprosto sladěného, bez jediného kazu, či vady.

Klasický zpěvákův chraplák, je to takový ten jemně vypitý a vykřičený hlas, jenž ovšem nemá problém vyzpívat i vyšší pozice, pak z alba dělá klenot. Jediné co na desce trochu chybí je druhá kytara, která by jí v refrénech šoupla až na úplnou hranici dokonalosti, pokud je to ještě možné.

Texty se ve většině nezabývají konkrétním tématem, jsou spíše poetickým shrnutím zkušeností členů kapely za celý jejich život. Pár jich má punkovou tématiku, pár jich je povzbuzujících ale jsou zde i takové co působí spíše zklíčeným dojmem z věcí, jenž nezměníme. Důležitou věcí je, že kapela zpívá anglicky.

Vyhranost kapely je úžasná až ohromující a myslim si, že takovouhle desku jim můžou naše legendy závidět. A tak je bohužel velikánská škoda, že album není v České republice téměř k dostání. Jak jsem řekl už na začátku, bylo by dobré otevřít oči a poohlídnout se i po jiných legendách než sou ty naše.

OldHandFromHell


23.6.2008   Rubrika: Recenze na CD   |   Komentářů: 26   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 2,4
jde to 2,4
 

Diskuse ke článku - Specia guest - The demon in us all

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-26
Lord.Alex
Lord.Alex - 21.10.2008 17:42

Souhlas s Mrtvolou! Jen dobře, že dnes kapely zpívaj o tom co je baví a hlavně, že je to baví a maj radost a žijou si v klidku. Ti co jsou pořád nasraný jsou blbci.

 
Medvěd
Medvěd - 14.7.2008 12:04

Pro mě ty texty nevodobých kapel,tak nějak strácí význam....nevim no,asi jsem ze staré školy...

 
mrtvola ©
mrtvola © - 12.7.2008 18:35

Ta doba se samozřejmě odrazila v textech, Medvěde, to je asi normální. Prostě jsme tehdy byli všichni nasraní na bolševika. No a to, že teď kapely zpívají o něčem jiném a nejsou nasrané je podle mě jedině dobře. To asi znamená, že si oproti totalitě nežijeme špatně.

Já osobně žádnou nostalgií po "starých dobrých časech" netrpím. Nejsem kokot, nebo co ;-)))

 
Medvěd
Medvěd - 10.7.2008 16:16

mrtvola: Na tom,že komouši zakázali tyhle styly, třeba zase vidím pozitivum v tom,že je muzika od Českých kapel a převážně těch co hrály v té době perfektně nasraná,myslím,že kapely které tuto dobu nezažily,tak takový projev nasrání neprodukují....hlavně je to strašně cítit v textech,vem si kapely jako třeba Kritická situace,Šanov,Telex,FPB,Modrý Tanky,VZ,Svobodný slovo,Mrtvý miminka a podobně,ta doba samozhřejmě stála za vyliž prdel,ale pro projevy našich kapel to "bylo jen dobře",ale to je asi tak jediný plus.Co ty si o tom myslíš?

 
OldHandFromHell
OldHandFromHell - 9.7.2008 15:53

mrtvola: jak sem psal medvědovy, jestli někdo řiká o Konfliktech slovenská legenda, tak stejně tak i Special guest můžou bejt legenda....jasný, že je to těžký na srovnání, ale stejně, když vezmeš v potaz všechny okolnosti a správně je vyhodnotíš, tak se to srovnat dát, tim spíš, že teď se bavíme o době, 18 let po revoluci a o muzice, který se dělá 18 let po revoluci, což je už dost dlouho, na to, aby se dal spojit českej punk s jakymkoliv ve světě...souhlasil bych stebou, kdyby si řekl, že nejde srovnat třeba S.P.S Podivný dědictví z roku 1990 tušim a For the punks od Casualties z roku 1994, to souhlasim, ale dneska?...řekl bych, že doba se natolik změnila, že se můžeme krásně srovnávat se západemsmajlik - 1

 
mrtvola ©
mrtvola © - 8.7.2008 21:20

OldHandFromHell: dobrý článek, doufám, že budeš pokračovat. Myslím si, že jsme navždy zakletí v té naší kotlině. Nemáme moře, jsme uzavření a sebestřetní. Chybí nám nadhled nad věcí velkých národů a kulturní mix, ze kterého se vaří nové styly. Ani nemáme velehory jako Slováci, kde bychom se mohli schovat při případné agresi a kde bychom mohli vézt guerillu.

Řekl bych, že vývoj muziky v Británii, která byla světovou velmocí, nejde srovnávat s našim prostředím. My jsme vyrůstali v něčem jiném, komanči tu zakázali jazz, rokec, bigbít, rock, punk a novou vlnu... To se prostě podepsalo na na té muzice i na textech, i na těch lidech, kteří desítky let nežili v normální svobodné zemi. Jako, to prostě nemůžeš srovnávat, to je fakt úplně jiný svět.

No a ti tvoji Němci jen kopírujou britskou scénu. Jsou fakt dobří, ale nejsou unikátní. Německá scéna má spoustu legendárních kapel, ať už v industriálu a v avandgardní muzice, nebo v metalu a indus-metalu, určitě i v technu, které neznám a tak.... Ale Special Guest k legendám nepatří, ani k těm německým.

 
OldHandFromHell
OldHandFromHell - 8.7.2008 15:56

hajkros: jasně no, tak každej do pojmu legenda zahrnujeme něco jinýhosmajlik - 1
Medvěd: jasně no tak sou tam určitý věci, který se tomu docela příčí, ale tak srovnat je třeba se slovenskejma konfliktama si myslim de s přehledem;)

 
Medvěd
Medvěd - 7.7.2008 22:41

hajkros: Pro mě je legenda alkoholik Jiří Ovesný,ted' už je sice mrtvej,ale to co dokázal s Ironem nemělo chybu!!!!!

 
hajkros
hajkros - 7.7.2008 22:32

OldHandFromHell: tak jasněže dělám ale prostě pod slovem legenda se mě vybaví chuck noris, xena, herkules, homer simson, AC/DC atd. a ne kapela o které bych bez tebe nevěděl

 
Medvěd
Medvěd - 7.7.2008 22:26

OldHandFromHell: Nevím,ale prostě mě to nějak nejde dohromady,co ty si o tom myslíš?

 
OldHandFromHell
OldHandFromHell - 7.7.2008 22:18

Medvěd: a v čem se ti to přící srovnávat?
hajkros: doufám, že teď si ze mně děláš srandu, jinak bych musel říct, že asi nevíš vůbec o čem se bavíme;)

 
hajkros
hajkros - 7.7.2008 21:37

hajkros: až na to že by to mohly bejt význačný osoby to nemá žádnej podobnej rys legendě

 
hajkros
hajkros - 7.7.2008 21:36

prostě to není žádná legenda
Legenda (pochází z latinského legenda, což znamená „k přečtení“) je epický literární útvar, pojednávající o životě, smrti, umučení a zázracích určitého světce, příp. věci (legenda o sv. Kříži). V legendách se vyskytují zázraky a postavy křesťanské mytologie. V přeneseném smyslu může být i legenda o význačné osobě.

 
Medvěd
Medvěd - 7.7.2008 21:21

mikesh: a nebo zornice :-)))))))))

OldHandFromHell: Co se týče VZ,tak dle mě byl jejich vrchol album Start z tuším roku "91? a nebo to první oficiální Visací zámek(skladba Strategický ústup) si myslím,že je jedna z nejtvrdších co kdy vznikly,ale je to jen můj názor :-)) Nechci se hádat,ale toto se s ČS sénou srovnávat nedá....a nadsazovat nic nechci a ani nehodlám.

 
mikesh
mikesh - 7.7.2008 21:11

me se libi, ze hrajou anglicky, navic jako nerodilejm mluvcim je tem textum dobre rozumnet.. dobra kapelka, na muj vkus trochu pomalejsi, ale je fajn si rozsirit obzory!

 
OldHandFromHell
OldHandFromHell - 7.7.2008 20:07

hajkros: jestli se teda legenda přisuzuje kapele, která vydala 20 cedeček, tak v tom případě tohle legenda opravdu neni, ale to je trošku kravina nemyslíšsmajlik - 1...copak taková slobodná europa vydala těch alb 100, ???...ta tvoje teorie o legendách, je docela zcestná
Medvěd: DoŘady!, těm se poslední album hodně povedlo, stim souhlasim, ale u těch visáčů....no nevim, nevim, ale nahráli i lepší...já si myslim, že srovnávat se dá uplně všechno, akorát něco se musí víc nadsadit, aby to mělo smysl;)

 
hajkros
hajkros - 7.7.2008 16:13

OldHandFromHell: hlavně nechápu jak můžeš kapelu která vydala "již" 3. album označovat za legendu

 
Medvěd
Medvěd - 6.7.2008 20:41

OldHandFromHell: V tom souhlas,že třeba E!E s posledním cédem moc nanadchly,ale u kapely SPS bych to zase tak špatně neviděl,tam jsou některé parádní skladby např.Amerika nebo Chuligán.Ale takový poslední počin Visacího zámku nemá chybu,nebo Do Řady! a nahrávka Nerber to osobně,tak ta se taky myslím vyvedla.Ale taky si myslím,že u těhlech starejch kapel je strašně složitý,aby po tolika albech přišly s nějakým překvapením,neříkám,že to nejde,jde to,ale je to strašně těžký.Kdo ty kapely poslouchá hodně dlouho a má o nich přehled,tak to bude vždycky srovnávat se starejma peckama,páč převážná většina legendárních skladeb vznikla hlavně to totáče.

Dál bych řekl,že srovnávat legendární Český kapely a tuhle kapelu tak nějak vůbec nejde.

 
OldHandFromHell
OldHandFromHell - 6.7.2008 20:02

mrtvola:já si myslim, že např. poslední cedečko spesek je ve srovnánim stimhle dost dole, to ti můžu říct s čistym svědomím a to, že mám spska hodně rád...to samí třeba eečka jejich poslední cedo neni nic co by stálo za superlativy, kdežto special guest dali do posledního cedečka nejvíc a je dle mně nejlepší co kdy natočili...poslední cedečka našich legend jsou v porovnání stim co předvedli special guest jednoznačně dole a některý možná ještě níž

 
mrtvola ©
mrtvola © - 5.7.2008 20:55

Narážím na to, že podle tebe dělají hudbu, kterou by jim naše legendy mohly závidět. Myslím si, že ne. Řekl bych, že hrajou pohodový oi bigboš a že takových kapel byly a jsou hromady. Tím nechci říct, že se mi to nelíbí. Pohoda, je to melodické a šlape to, není co řešit. Ale není to nic převratného. Ostatně, v tomto stylu to už ani nejde. Co chceš vymyslet nového na revivalu, který existuje už takřka třicet let. Nic. Akorát to bude líp a dynamičtěji nahrané, než před třiceti lety, a kluci, nebo holky, co to mastí, mají míň vrásek a více energie. Normál, je to jenom rokenrol....

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-26