Jak lež a nenávist zvítězila nad pravdou a láskou

Jak lež a nenávist zvítězila nad pravdou a láskou

Sice možná s křížkem po funuse,ale nějak mi tu chyběla alespoň malá zmínka o umrtí Václava Havla a všeho toho, co se kolem toho jeho mega pohřbu v posledních dnech událo a co mi ještě dnes připadá jako jedna velká šaškárna, na kterou jsme doplatili hlavně my, daňový poplatníci.

Já si nemohu pomoci, ale pořád tak nějak nemohu přijít na to, v čem byl V.H. tak neskonale božský, že se mu dostalo takové dlouhodobé posmrtné pozornosti, kterou třeba kdysi neměli například ani Kléma Gottvald, Husák, popřípadě Leonid Brežněv, či s prominutím jiná bolševická pakáž! Nemyslím si, že V.H. a spol třeba stáli za tou sametovou fraškou, po které tady začli v různých funkcích nadále a co víc beztrestně řádit kabáty převléknuvší komunisté a jiná "havěť". Právě ti dnešní komunisté a "rádobydemokrati", kteří nám momentálně vládnou, tak si ho už tehdá dost slušně vodili, a přitom mně třeba nejde do hlavy, proč, když proti nim tak neskutečným stylem zbrojil a otravoval jim život, tak proč už tehdy ho, jako deseti tisíce jiných a určitě né tak "významných", nezlikvidovali. No né? Ten nemohl jinak, než že se s nimi musel paktovat, nýbrž už tehdy byl "jejich". Já ho třeba nemusel a to, že zemřel, mě nijak nezasáhlo, jako několik desítek lidí z řad například pražských Pepíků, kteří se mu houfně chodili klanět k rakvi, ve které ani vlastně nebyl, a pálili u toho svíčky. Dál si také myslím, že ti, co se tohodle účastnili, tak určitě nebyli z řad "dělnické třídy", páč ta na takovýhle akce nemá čas, protože na rozdíl od truchlících musí makat, aby se tahle vele estráda zaplatila + samozřejmě mnoho dalších akcí pořadanými našimi vrcholnými cirkusáky - mezi něž řadím právě třeba i V.Havla, který už za dob těžký totality měl v kriminále "volnou ruku", a jeho pobyt mi připadal jako jedna velká dovolená pod taktovkou KSČ, která to všechno precizně režírovala, čímž si ho léta tvořila k obrazu svému a tudíž převrat v roce 1989 už byl jen taková třešnička na kyselém dortu, který zesládl, až když "velký komouš" padl a mohl se v tichosti pod rouškou demokracie věnovat například kšeftům v podobě zkupování fabrik, které následně vytuneloval, což vedlo k totální degradaci naší ekonomiky, z které právě tehdy mnou zmiňovaní do dnes profitují a mají se jako prasata v žitě. K tomu všemu se V.H. jednoznačně propůjčil, když to s nimi dával například na Barandově dohromady. No a vše to dorazily postupem času přechody na kšeft se státními zakázkami, což dovedlo republiku do úplnýho marastu, s kterýho se už nikdy nevyhrabem. Asi ano, tak to bude sakra dlouho trvat!

Jak jsem říkal. V.Havel mě nikdy nějak neoslovil, spíš naopak jsem si kdysi říkal, že kdyby se těm komunistům nepropůjčil a opravdu s nimi bojoval a tvrdě je sejmul, tak pak možná bych na něho pohlížel z jiného úhlu pohledu, páč po tom převratu by ekonomika například ještě více šla dopředu a našemu státu by se konečně začlo svobodně dařit. Nebyli by tu třeba zloději jako Klaus, mašinfíra Gross, či to zkrmený prase Paroubek a v neposlední řadě přeživší tunelář Kalousek a vlastně mnoho dalších, za které ještě dlouho po jejich odchodu budeme ty mega dluhy splácet. Kdyby byl takovej bojovník, tak měl hned po převratu KSČ zakázat a její členy poslad do dolů k lopatám a krumpáčům na hezkou řádku let a né jim dát ještě větší prostor k demolici republiky.To ale neudělal a z mnou výše uvedených důvodů ani nemohl, proto jsem si ho třeba jako státníka nemoh ani vážit.

Já vím, že se říká, že omrtvých jen dobře - ano, ale tady mi to nějak nejde. Je jasný, že lid se jeho umrtím rozdělil na dvě strany. Jsou tu ti, co ho měli a mají rádi a byli by ochotní, jak nám pořád media servírují, položit za něj život - najednou.A pak jsou tu ti, kterým je to doslova a do písmene jedno a jsou akorát zhnusení z té mediální bubliny, která nás, tak jako všechno příjde na nehorázný výdaje, které ti, kteří tohle všechno rozhejbali, zase platit nebudou a zase to zůstane na "obyčejnejch lidech", pro které je při dnešním stavu země, ceně služeb, pohonných hmot a nebo potravin i ta "ušmudlaná" stovka dobrá a nehledě na to, že po Novém roce to bude ještě horší, páč se zvyšuje daň z 10% na 14 a to, kurva, někteří z nás hodně pocítí a to ve všem. Havel na hrad!

Mějte se hezky!

Medvěd!

 

 

Vyjádření k článku, mrtvola © :

 

Nejdříve bych chtěl podotknout, že si stejnou měrou vážím obou našich postkomunistických prezidentů, a myslím si, že jsme na prezidenty měli doposud štěstí. U obou dvou nalézám státnické činy a ideály, se kterými někdy souhlasím a někdy nesouhlasím, nepatřím však do fanatického fanklubu ani jednoho z nich a ani jeden z nich není mou božskou ikonou, tedy tabu, před kterým se smí jen padat na kolena v mystické extázi. Pohřeb Václava Havla proběhl zcela důstojně, naprosto si ho zasloužil. Václav Klaus se zachoval jako gentleman, přestože byl během své politické kariéry s Václavem Havlem v nekonečném ideologickém sporu.

Medvěd mi poslal článek, přečetl jsem si ho, nesouhlasím s ním, ale vzhledem k tomu, že v něm nepropaguje ani nacismus, ani komunismus, ani fašismus a jiné totalitní ideologie, nevidím důvod, proč by článek neměl vyjít. Nemohu tady zakázat úplně všechny Medvědovy výtvory jenom proto, že se spolu pořád o něčem hádáme. Přece jen jsme na punkovém webu. Dodnes jsem si myslel, že punk vznikl jako výraz odporu proti autoritám, proti systému a proti idolům  (i těm náboženským). Jak vidím,  je to u nás jinak, čeští punks mají své svaté, své náboženské tabu, svou modlu, na kterou se nesmí šáhnout, jinak přijde fatwa. Psal mi kolega z redakce, že prý na feyzbuku punkové z Medvěda šílí. Nemám feyzbuk, nezajímá mne to a je mi jedno, co se tam děje. Když anarchisté nadávají na Boha a na církev, nikdo z toho v punkové scéně nepadá do mdlob. Mám dojem, že Václav Havel je v české punkové scéně na mnohem větším piedestalu, než Bůh, a mám z toho smíšené pocity.

Na závěr bych vám chtěl připomenout klasiku od Sex Pistols, ve které drsně napadli nejposvátnější anglické státní symboly, tedy národní hymnu a britskou královnu. Jestli ji neznáte, jmenuje se "God Save The Queen" a pochází z doby, kdy punk byl ještě punkem, tedy hrubou provokací proti autoritám....


7.1.2012   Rubrika: Literární fabrika   |   Komentářů: 59   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 2,2
jde to 2,2
 

Diskuse ke článku - Jak lež a nenávist zvítězila nad pravdou a láskou

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-59
Medvěd!
Medvěd! - 8.1.2012 22:11

P.B.V.: Já jen žasnu,jak kultovní levičák jako jsi ty,dokáže tohodle člověka obhajovat. :-)))

To je to samé,jako například ten případ nedávno v severočeském Tanvaldu,kde se důchodce střelbou bránil proti napadení dvou černejch tlam a to,že se bránil,tak si má odsedět.Oba dva měli kriminální minulost,dál páchali trestnou činnost,ale může za to důchodce,kterej se proti nim bránil,aby ho třeba pro pár stovek nesejmuli. - Nic,jednal bych stejně!

 
marieke
marieke - 8.1.2012 21:40

ad Pepíčkové, co šli stádovitě zapalovat svíčky. Jsem ráda, že k těmto Pepíčkům patřím, nikdo mě nenutil a zapálit svíčku pro mě byla spontánní věc, stejně jako pro ty tisíce dalších. A víš proč ji šli zapálit? Protože si Havla evidentně vážili.
Neříkám, že byl bez chyby a dělal jen správná rozhodnutí, to určitě ne, ale věřím, Medvěde (a další), že i díky němu můžeme tyhle své názory svobodně psát a říkat ;-)

 
bad.habit
bad.habit - 8.1.2012 21:38

V době normalizace spoustu lidí v kriminálech zemřelo. A spoustu byla donucena k emigraci. Slušní lidé byli po revoluci rádi, že to skončilo a nešli svoje 'dobré' sousedy napíchnout na vidle. Ale nikdo nebyl dostatečně potrestanej za ty zločiny. A to díky Havlovi, Pithartovi a spol. (pač slyšeli trávu růst). A samozřejmě taky Komárkovi a Dubčekovi (kteří jako mladí zapálení vystěhovávali obchody a strkali teletinu sedlákům do stohu). Ale to se řekne až pomře celá tehdejší skvadra.

 
marieke
marieke - 8.1.2012 21:38

Jak už jsem psala na FB, tohle jsem na vašich stránkách nečekala, takový výplod nenávisti :-( Kdo má být tolerantní když ne punkeři? :-))) Dovolím si poznamenat pár bodů, které Medvědovi asi unikly.
Ad zákaz komunistů-Nevím, jestli si tu dobu pamatuješ, jestli ano tak se omlouvám, jestli ne (neříkám, že já si ji pamatuju, jsem ročník 87, takže jsem byla ještě malinká) tak by to chtělo něco načíst. Ono by nebylo tak jednoduché hned po revoluci komunisty zakázat. Po těch 40 letech, kdy se nemohly formovat jiné strany a politici tu nikdo neměl takové zkušenosti jako oni. Proto alespoň reformní komunisti na nějaký čas zůstali (Čalfa). Ani běžní občané na přelomu let 89-90 nečekali, že komunisti hned zmizí, naopak, předpokládalo se, že budou vládnout dál, ale s někým nestranným. I Adamec by možná mohl zůstat předsedou vlády, lidé ho na Letné vítali, ale nedokázal to. Nám to dnes může přijít divné, že je hned nevypakovali, ale Havel to mockrát vysvětloval a já tomu věřím-spisovatelé, muzikanti, dělníci nemohli jen tak začít budovat novou vládu na zelené louce aniž by jim neradil někdo zkušenější.
V ostatních postkomunistických zemích se komunisté transformovali. Že u nás jsou pořád stejní je škoda, ale nemůže za to Havel. Stejně jako nemůže za Kalouska a spol. To, že jsou současní politici jací jsou je za a)přiznejme si to, i obraz našeho národa-bohužel!, b) 40 let marasmu ve kterém oni ještě vyrůstali a který bude ještě chvíli trvat vymýtit.
Ad velký pohřeb-Jo, taky už jsem slyšela a četla, jak se lidi kvůli němu rozčilovali. Ale prosím vás, kolik jsme na ten pohřeb zaplatili? Myslím, že jen nepatrně, narozdíl od věcí za které musíme platit pořád a víc. Vzhledem k tomu, že pohřeb byl před Vánoci je ještě vtipnější se to rozčilování nad krizí, protože co je v posledních letech symbolem Vánoc? Ano, přeplněné obchody a přeplněné nákupní vozíky. Když máme čas trávit víkendy a svátky v hypermarketech tak to s tou krizí nebude tak strašné a kdo nadává na drahý pohřeb tak si odporuje.
Ale můžu vás uklidnit-myslím, že takový pohřeb zase dlouho nebude, protože Havel byl opravdu symbol a to i v zahraničí (kde si ho dokonce váží víc než v ČR, ale to už tak je, že my si velkých lidí nevážíme a raději na ně hledáme chyby a vybíjíme si frustrace). Tím se dostáváme k
ad Pepíčkové, co šli stádovit

 
mrtvola ©
mrtvola © - 8.1.2012 21:32

Myslel jsem si, že punks neuznávají autority a idoly. Zdá se, že jsem se spletl. I punks mají své svaté. OK, příště budu Medvědovy články konzultovat se zbytkem redakce.

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 8.1.2012 20:38

Redakce je názorově rozdělena na toto:=) Osobně souhlasim s hlavní myšlenkou kterou sem teda z toho pochopil já, ač medvěd to asi myslel celé jinak:=) mě se nelíbila jen ta bublina, osobu pana Havla nehodnotim, protože na to fakt nemám a podle mě nemá nikdo kdo s nim nebyl v kontaktu a blíže ho neznal.

 
Lukas MT
Lukas MT - 8.1.2012 20:34

haha :)) autor evidentně frčí na Téčku (smajlik - 18) (ale o redakci sem si to nemyslel ale když šmakuje tak proti gustu....)

 
mrtvola ©
mrtvola © - 8.1.2012 20:20

P.B.V.: Nemohu tady všechno zakázat. Medvěd napsal něco, s čímž sice nesouhlasím, ale nepropaguje žádnou totalitní ideologii (to je můj limit), takže tak, no.

 
P.B.V.
P.B.V. - 8.1.2012 18:27

(pokračování)
Havel se nikdy s komunisty nepaktoval, byl jim v době "normalizace" největším trnem v oku a taky si to pěkně odskákal, jelikož patřil mezi celkově nejdéle vězněné disidenty. A v base si užil svoje, kromě bachařů si na něm smlsli i nepolitičtí spoluvězni. Nebýt tlaku světového veřejného mínění, odseděl by si celých 20 let nebo ještě spíše by ho odrovnali nejpozději hned po vzniku Charty 77, jako prof. Patočku. Komunističtí vůdcové měli daleko bombastičtější pohřby; když chcípl Brežněv, celý týden rádio vysílalo jen smuteční pochody, o TV ani nemluvě. Co se dělo kolem pohřbů Stalina a Gottwalda, to už přesahuje meze chápání. Tolik k té špíně, kterou tady Medvěd naházel na člověka, kterému nesahá ani po kotníky. A divím se, že jeho pamflet se tady vůbec objevil. Ve slušných redakcích se takové svinstvo hází do koše.

 
P.B.V.
P.B.V. - 8.1.2012 18:14

Takový hnus člověk, který má všech pět pohromadě, nemůže nechat bez povšimnutí. Medvěd se mýlí úplně ve všem, Havla vůbec nepochopil a zřejmě se o to ani nepokusil (ono to také není dáno každému, k tomu musí mít člověk jisté inteligenční předpoklady). Medvěd se s Havlem naprosto míjí, jen papouškuje nejubožejší, nenechutnější, nejsprostší, nejpodlejší lži, pomluvy, fámy a zvratky té nejhorší české spodiny. Václav Havel byl bez debaty veliký státník a dramatik a získal si zaslouženou úctu a respekt celého vzdělaného světa. Takových, jako on, najdeme v našich dějinách velmi, velmi málo. Osobnost jeho formátu si zaslouží velkolepý smuteční obřad, s tím nemám žádný problém. Nejsem jeho nekritickým ctitelem, nebyl to žádný polobůh, ale "obyčejný" člověk s chybami a neřestmi - kdo je nemá? Svými postoji za totalitního režimu, hrami, básněmi, filosofickými myšlenkami (třeba tou o absolutním horizontu bytí) a hrubým odhadem 90% politických rozhodnutí v presidentské funkci se však V. H. řadí mezi největší světové kapacity přinejmenším XX. století.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 8.1.2012 17:01

Myslím si, že jsme doposud měli štěstí na prezidenty. Václav Havel, ať už byl jaký byl, měl podle mne velmi dobrý sebezáchovný instinkt a snažil se nasměřovat naši zemi tam, kam podle mne patří. To znamená na Západ a nikoliv k byzantskému Rusku.

To, že měl důstojný pohřeb, považuji za normální a velmi jsem ocenil, že se jeho názorový oponent Václav Klaus zachoval jako skutečný gentleman.

 
D'Punker
D'Punker - 8.1.2012 12:48

Punk nepunk....ale tohle trochu asi přeháníš Medvěde! Chápu že lidi mají odlišný názory a o mrtvých jen dobře, ikdyž to moc nedodržuješ.....z tvého výtvoru jsem pochopil, že ti vadí, že nezakázal KSČ.....to je kontroverzní věc, každopádně to neudělal on, ani nikdo z lidí s kterými později začal sestavovat vládu....myslim, že to byla chyba, ale na druhou stranu ti vznikne nový demokratický stát a ty hned zakážeš politickou stranu? Možná mi to něco připomíná :D....další věc napojení Havla na Ksč mi přijde jako totální hovadina i od tebe a chápu, že jít proti proudu a ikonu pádu komunismu a člověka, kterej pro tuhle zemi udělal docela dost! A většinu svého života zasvětil politice a tomu, aby se tady lidi měli líp, než za zasranýho socialismu tady začít spojovat se svinstvem a nakonec to spojit se zvedáním daně? (kde jsem úplně ztratil souvislost) mi přijde opravdu ubohý....a o pohřbu, kterej vidíš jako akci, kde ti kradou další peníze kapsy se ani vyjadřovat nebudu. Tento člověk byl vyjímečný a byl to bojovník a nikdo z nás tady opravdu nemá na to házet na něj špínu. Ani ty :)

 
mrtvola ©
mrtvola © - 7.1.2012 21:57

Lord.Alex:
No jo, jenže každý ten punk vidí jinak, viz třeba Crass, Dead Kennedys a tak.

Pohoda, klídek, FUCK OFF! smajlik - 1 smajlik - 14



 
Lord.Alex
Lord.Alex - 7.1.2012 21:53

Můj pohled mrtvolo dobře znáš:=) nerad cokoli co jakkoli smrdí politikou, punkrock vnímám jako muziku:=)

 
mrtvola ©
mrtvola © - 7.1.2012 21:53

Lord.Alex:
Jo, aby nestála prdel. Má to asi stejnou spojitost s punkrockem jako mega turné rybek a sester smajlik - 10 smajlik - 14

 
mrtvola ©
mrtvola © - 7.1.2012 21:35

Lord.Alex:
Vyšlo to ve víkendové literární příloze, něco takového tady prostě už pár roků existuje.

Co se týče mne, tak mám na hodně věcí jiný pohled, než Medvěd, ale nejedná se o propagaci totalitních diktatur, takže nevím, proč by se to tady nemohlo objevit.

 
novas
novas - 7.1.2012 21:16

Lord.Alex: Tohle je stránka s těžce politickým přesahemsmajlik - 1

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 7.1.2012 19:55

Jakákoli spojitost tohoto tématu s punkrockem mi uniká, nicméně zcela vyjímečně souhlasim s medvědem.

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-59