Řeč rostlin a stromů

Řeč rostlin a stromů

Bytosti rostlinné říše mají cit, paměť a dokonce i schopnost vzájemné komunikace. A to i s tvory různých biologických říší a tříd (živočichové, hmyz...), no a dokonce i s lidmi.

Doposud jsem si myslel, že s rostlinnými bytostmi komunikují pouze šamani, blouznivci mého typu, nebo týpci v rauši, kteří sežrali hromadu lysohlávek, nebo něco v tom stylu. S údivem jsem zjistil, že se podobnými tématy zabývá i seriózní vědecká obec. Pokusím se vám přiblížit jednu z překvapivých příhod, která se stala na počátku osmdesátých let minulého století v Jihoafrické republice. Všechno vlastně začalo nevysvětlitelným úhynem kudů, jakýchsi velkých antilop, v rezervacích určených k lovu. Kuduové najednou zeslábli a posléze zemřeli bez jakékoliv viditelné příčiny, ani přivolaní zvěrolékaři nic nenašli, žádný virus, nebo parazit v krvi během krevní zkoušky. Tajemná úmrtí kudů se začala šířit celou oblastí, bylo zasaženo více, než třista statků-rezervací. A aby to nebylo jednoduché, došlo k další podivné události.

V několika farmách kuduové prorazili skoro třímetrové bariéry z ostnatého drátu s elektřinou (9000 Voltů). Kudu dokáže v pohodě přeskočit i třímetrové překážky, k tomu, aby prorazili těly bariéru, je musela dohnat jen nějaká extrémní situace, nedostatek jídla, nebo obrovská panika. Jenomže opět nikdo nic nenašel a jídla bylo všude dost, savana je totiž porostlá množstvím akácií, jejichž listy se kuduové živí. Farmáři si nejdříve mysleli, že je za tím žárlivost sousedů. Ti si mohli najmout africké kouzelníky, využít jejich znalostí černé magie a seslat na farmy nějakou kletbu. Ale nakonec se obrátili k hlavnímu městu a oslovili odborníka z University v Pretorii, profesora zoologie Van Hovena, jenž se svými studenty počal s výzkumem. Při pitvě jednoho z čerstvě uhynulých kudů našel veterinář v žaludku neporušené listy akácie a vysvětlil profesoru Van Hovenovi, že něco podobného vidí poprvé v životě a musí se asi jednat o nějakou zvláštní poruchu zažívacího traktu.

Van Hoven se začal podrobně zajímat o akácie, jejichž listy jsou základní stravou kudů. O celé věci se informoval u své kolegyně botaničky a dozvěděl se zajímavé poznatky o obranném systému některých druhů akácií, jenž je založen na ostrých trnech hodně vyvinutých hlavně u mladých stromků a na symbióze akácií s agresivními červenými mravenci, kteří si na jejich větvích budují hnízda a při útoku na strom přecházejí do hromadné ofenzívy. To všechno ale nevysvětlilo úmrtí kudů, které neustále pokračovalo. Navíc se objevily nové znepokojivé záhady. Kudové umírali jen v zimě a akácie v oplocených farmách měly v listech i třikrát více taninu, než je tomu v přírodě obvyklé. Souvisí to všechno nějak dohromady?

Van Hoven se svými studenty pokračoval ve výzkumu a při simulaci napadení akácií býložravci zjistil, že stromy pár hodin po napadení zvyšují obsah taninu v listech, které se stávají hořké a nepoživatelné. Velké množství taninu v listech dokonce dokáže působit jako smrtící jed. Zjistil také další překvapující věc, stromy si mezi sebou nějakým způsobem předávají informace a zvýšená produkce taninu nastává i u akácií, které rostou v jejich okolí a nikdo je nenapadl, dochází k tomu na základě plynových molekul etylénu, jež strom vysílá do svého okolí. Záhada tedy byla vyřešena. Kuduové stejně jako ostatní býložravci ve volné přírodě konzumují listy a trávu a neustále se při tom posunují z místa na místo. Byliny a stromy na to reagují zvýšením taninu v těle, čímž býložravce odhánějí o kus dál a rovnováha zůstává zachována. V oplocené rezervaci však býložravci žijí s rostlinným světem v uzavřeném prostoru, rostliny a stromy svým způsobem bojují o svůj život a od určitého momentu se mohou stát smrtelnými agresory.

Stromy mají i cit a paměť a ta se dokonce přenáší z generace na generaci. Výzkumy v Kanadě prokázaly, že stromy v oblasti, jež byla zasažena velkým suchem se o dvacet let později při podobných klimatických podmínkách chovaly úplně jinak, než ty, které sucho doposud nezažily, což jim umožnilo přežít, zatímco ostatní uschly. Mohl bych vám ukázat další hromady podobných případů, ale to bych musel popsat ještě desítky dalších stran. Jak už víte, jsem líný a navíc by to bylo zbytečně dlouhé, takže pro dnešek to stačí.

Napadlo mne také, že když spolu žijí rostliny a živočichové v zájemném respektu, nevadí, že se jedni živí druhými a naopak. K problémům dochází podle mne v momentě, kdy dojde ke ztrátě respektu. Tedy v situaci, kdy třeba lidé zabíjí rostliny a zvěř jen pro zábavu, nebo předčasně, aniž je nechají dožít cyklus. Útoky rostlin na svět lidí jsou vzácné právě z důvodu, že se o ně celkem dobře staráme a sklízíme je k snědku většinou až v momentě, kdy roční životní cyklus dozrál ke konci. I tímto způsobem se dá dívat třeba na zbytečnou smrt desítek Němců, kteří nedávno nakupovali v bio prodejnách zeleninu a klíčky nakažené zákeřnou bakterií E-coli. Myslím si, že se stalo něco podobného jako v případě s akáciemi a kudy a rostliny se prostě a jednoduše začaly bránit proti nějaké neobvyklé agresi. Nelze opomenout skutečnost, že klíčky jsou sice šťavnaté a chutné, ale jedná se o malé děti, rostlinná říše nám možná poslala jeden z varovných signálů.  I rostliny  jsou totiž bytosti stejně jako my, nebo zvířata, měli bychom si jich vážit a přistupovat k nim jako k rovnocenným partnerům. Ve světle všech těchto poznatků mi nezbývá, než podotknout, že ani vegetariáni nejsou nějak morálně výše, než všežravci. I oni totiž konzumují živé tvory a to, že o jejich vnitřním životě a "duši" nechtějí nic vědět, je nijak neomlouvá.

 

stromx

 

O příhodách se svým kamarádem bezem černým jsem už kdysi psal tady: 

Lapálie s bezem

 

No a tato kniha je určena všem těm, kteří kteří chtějí opravdu poznat stromy, keře, byliny a houby a naučit se přímo od nich získávat vědění o jejich říši a o jejich léčivé moci. A také pro ty, kteří se považují za něco výjimečného, neboť jsou vegetariáni a žerou pouze "neživé" tvory, - - - - - - tedy rostliny:

Tajná učení rostlin

 

mrtvola © alias green man


23.10.2011   Rubrika: Literární fabrika   |   Komentářů: 103   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 2,9
normálka 2,9
 

Diskuse ke článku - Řeč rostlin a stromů

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-101
mikesh
mikesh - 29.10.2011 11:33

Papež kouří trávu: problem neni ve spolecnosti, za tu se muzes akorat tak schovavat, nebo se nad ni pohorsovat stylem "vsechny do jednoho pytle, jenom ja tam nepatrim", kazdej ma svobodu volby jit proti proudu, pokud opravdu chce...

mrtvola ©: kdo ma jinej nazor je hned fanatik? ale jdi smajlik - 1

jiank k tematu clanku a puvodne i diskuze doporucuju k precteni neco od Marka Orko Vachy, coz je mimo jine evolucni biolog, a zjevne ma vic rozumu, pokory a respektu k tyhle planete nez my tady vsichni dohromady

 
mrtvola ©
mrtvola © - 28.10.2011 22:16

Papež kouří trávu:

Tak pod to bych se okamžitě podepsal, ale vysvětluj to revolučním, náboženským, ekologickým a jiným fanatikům smajlik - 11

 
Papež kouří trávu
Papež kouří trávu - 28.10.2011 22:07

Podle mě je hlavním prolbém dnešní společnosti nedostatek pokory a respektu jak k mezi lidma tak i vůči přírodě. Lidi mají pocit že oni jsou středobodem vesmíru, že jou měřítkem všeho a pak se podle toho chovají. Bezohledně, sobecky. krátkozrace a neochází jim, že tím škodí především sami sobě. Vždyť jsme přece jenom grupa trochu chytřejších opic co skáče na kusu šutru opuštěným ve vesmíru...:-).

 
Medvěd!
Medvěd! - 27.10.2011 23:00

Není nad to si ty svoje sračky obhájit,že Mrtvolo.... :-))))

 
Chara-din
Chara-din - 27.10.2011 20:34

Ahoj, omluvu příjmám. Tohle už vypadá na diskuzi.

Oba to evidentně vidíme jinak. Já rozhodně nepopírám, to co jsi tu teď prezentoval, ale v reálném světě to bohužel funguje jinak. Ten respekt k přírodě, o kterém ty hovoříš, se podle mě přirozeně vyvinul u všech národů (minulých i dnešních), které byly na přírodě existenčně závislé. Příroda jim dávala vše a oni byly její součástí a proto musely poznat její zákonitosti a stát se součástí rovnováhy. Pokud to nerespektovaly, zahynuly. To koneckonců souuvisí i s tím tvým citátem. Většina dnešních lidí je ale naprosto odtržena od přírodných sil, vrcholným kontaktem je pro ně sníh na silnici a povodeň. Oni neví, nechápu, nezajímá je to.

Pro velkou část lidí je pak příroda a její bohatství pouze způsobem, jak získat co nejvíce peněz, bez ohledu na cokoliv. Posledním hitem pak je, provozovat to pod nálepkou EKO. Především před těmito lidmi je nutné přírodu chránit.

Věř, že s nezjištnou ochranou a pomocí přírodě mám bohaté zkušenosti a můžu ti říct, že bez dostatečné opory v zákonech (což rozhodně není momentální stav) je to marný boj a byrokratická válka.

Tvrdíš, že příroda se ochrání sama? Že zákony, mezinárodní úmluvy a tresty jsou zbytečné? Chci tedy, aby jsi mi řekl, co by se podle tebe stalo, pokud by to vše bylo zrušeno. Opravdu mě to zajímá. Dle mého by lidé rozkradli, vydrancoval, ojebali a zničili vše, co by podle nich mohlo být nějakým způsobem zpeněžitelné s heslem:,,Po nás potopa", na rtech. Pak by pochcípali a byl by klid. Já ale nechci být svědkem toho drancování.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 26.10.2011 22:35

oprava: kterou jsme ukončili

 
mrtvola ©
mrtvola © - 26.10.2011 22:34

Chara-din:

Příroda je mocná a není křehká, my jsme jen její nepatrnou součástí a když ji přestaneme respektovat, tak nás jednou totálně zlikviduje. Všechno je to o tom respektu a ne o nějakých příkazech nějakých státních úředníků, politiků a vychcaných týpků jako Bursík, All Gore a podobně, kteří si z toho jen dělají velký byznys.

Je to na každém z nás. Jeden z mnoha konkrétních případů. Na jaře jsem sledoval mašinu, která plnila hlínou okolí stavby, kterou jsme ukončily. Za to dopoledne jsem zachránil minimálně stovku plžů, které jsem lopatou vyházel a odnesl o kus dál za plot do zahrady mimo stavbu. Tímto způsobem se chovám k přírodě zcela spontánně a z vlastníh rozhodnutí, prostě ji respektuji. A nemusím si z toho dělat nějakou "svatou válku", byznys a všem o podobných věcech vyřvávat třeba na koncertech a podobně. Považuji to za něco úplně přirozeného.

Nemusí mi to přikazovat žádný vychcanec z politické scény, nebo ze scény, která se chce stát politickou, a rozhodně ne žádný sociální inženýr sockomouš. Na to jsem hrozně háklivý.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 26.10.2011 22:17

Chara-din:

Není vyloučené, že i já v nějaké formě stejně jako vegetariáni žeru rostlinné děti, ostatně konzumuji jak maso, tak i rostliny. Mezi mnou a různými fanatiky je ten rozdíl, že si uvědomuji realitu, tedy to, že v přírodě se mezi sebou žereme navzájem, jinak bychom navzájem vyhynuli. Ale hlavně ten rozdíl, že z toho nedělám "svatou válku" a nemyslím si o sobě kvůli tomu kdoví co...

Včera večer jsem si před spaním namátkou otevřel Tao te ťing, no a zákonitou shodou náhod (hodně na to dám, považuji to za takové pokračování naší diskuze v jiných rozměrech), jsem měl před sebou kapitolu 32:

" Tao je věčné a zůstává beze jména.
Ač ve své jednoduchosti se zdá nepatrné,
nic na světě se mu nedokáže čelit.

Kdyby knížata a králové je dovedli zachovávat,
všechno tvorstvo by jim samo vyšlo s úctou vstříct.
Nebesa a země by se v souladu spojily, aby vydávaly sladkou rosu,
a lid sám od sebe, bez příkazu a nátlaku,
by žil v rovnosti a míru.

S počínajícím řádem jsou dána jména,
je třeba vědět, kdy se zastavit.
Víme-li včas, kdy ustat, vystřídáme se pohromy.

tao ve vztahu k veškerenstvu je pro ně tím,
čím jsou řeky a moře pro proudy a horské bystřiny."

 
mrtvola ©
mrtvola © - 26.10.2011 20:56

Oprava:

.....obrovské zákonodárné smršti, která zbytečně reguluje a otravuje jejich svobodu.

Ale i mnohé politiky z ODS, TOP 09 a podobně.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 26.10.2011 20:52

Chara-din:

Ahoj, neoznačil jsem tě za sockomouše, jen jsem ti napsal, že mluvíš jako oni. Jestli ti to vadí, a nepočítáš se mezi ně, tak se ti opravdu omlouvám. Sorry.

Sockomouš je pro mě zkrácenina pro sociální inženýry napříč všemi politickými stranami. Jejich největší výskyt však přece jen lze vystopovat v různých formách socialismu, ať už se jedná o Marxův a Leninův, nebo ten Hitlerův a dokonce i Mussoliniho, nebo ten současný, který se propaguje v Evropské unii a nazývá se sociálně-tržní hospodářství....

Sociální inženýři jsou známí tím, že v rámci nějakého vesměs dobře znějícího ideálu (komunismus, národní socialismus, fašismus.....), táhnou občany k totalitním režimům. No a živnost si založili na tom, že pro ně není základem občan, ale jakási stejnorodá množina lidí, kterou podle jejich představ mohou řídit a modelovat jako plastelínu. Nazývají ji společnost. Jsou přesvědčeni o tom, že občan se o sebe nedokáže sám postarat, protože je to blb a nemá rozum, je jako malé dítě. No a volený politik-sociální inženýr, či nikým nevolená samozvaná elita sociálních inženýrů, ho musí vézt za ruku a ukázat mu, co má a nemá dělat, aby se v životě neztratil. Mají společné to, že jsou to obrovští vyznavatelé co největší státní a byrokratické moci a obrovské zákonodárné smršti, která reguluje. No a naučili většinu lidí tomu, že se o ně prý nějaký stát musí postarat, neboť je to prý jejich právo. Nejen to, založili si na tom i svůj blahobyt, protože slibují svým voličům, že v jejich zájmu vytunelují státní rozpočet .

U nás mezi ně počítám hlavně ČSSD-KSČM-DSSS a k nim přidružené spolky, které za ně kopou, jako jsou odbory, ProAlt, Komunistický svaz mládeže, různí islámisté a organizace tzv. občanské společnosti (ne všechny), které se snaží ovlivňovat zákonotvorný proces, k němuž nemají z voleb vzešlý mandát. Ale i politiky z ODS, TOP 09 a podobně.

Zbytek později.

 
Medvěd!
Medvěd! - 26.10.2011 16:54

mrtvola ©: To je přesně to,co mě tady sere.Chara-din v něčem nesouhlasí a hned je ocejchován titulem "sockomouš",páč se to tady chytráčkovi mrtvole nehodí do krámu a je to úplně opačnej názor než má on sám.Se pak nedivte,že na vás každej tady sere,když se chováte (hlavně ty mrtvolo) jako samolíbí čůráci.

Chara-din: Uteč dokuď je čas,páč to určitě u "sockomouše" nezůstane.Fakt jste tady někteří tak zahledění kokoti,že vám není rovno...

 
Chara-din
Chara-din - 26.10.2011 14:14

První pozmámku mám ke stylu tvé reakce. Na jednu stranu pořád všude tvrdíš, jak je pro tebe ze všeho nejdůležitější individualita člověka a pak mě bez mrknutí oka zařadíš do nějaké své škatulky, která hezky zapadá do tvého chápání svět, a mě přiřadíš myšlenky a vlastnosti, které jsou dle tebe pro tuto skupinu lidí vlastní. Vůbec ti nevadí, že tvá tvrzení jsou v přímém rozporu s tím, co jsem já napsal (pasáž o tom, jak chci chránit přírodu jen pro to, abych z toho vytřískal prachy). Z tvých dřívějších příspěvků jednoznačně vyplývá, že podobné škatulkování lidí je neklamným znakem levičactví a totalitního smýšlení. Můj nos mi hlásí, že tady něco pěkně smrdí mrtvolo.

Teď k druhé části. Nevím, co ti šeptá kamarád bez v květináči na balkoně..., každopádně ohánět se klišé ve stylu: ,, Příroda je mocná čarodějka, ona se o sebe postará", je při nejmenším částečná polopravda. Příroda je mocná, v tom s tebou naprosto souhlasím, ale je taky křehká. Síli jsou přesně rozloženy. Jak se do té rovnováhy začně bezohledně zasahovav, tak se to začne srát. Příroda potřebuje hlavně klid, čas a prostor. A to je nutné ochraňovat.

A nevím, kdo tady má problém s chápáním reality. Jak často jsi vůbec v kontaktu s tou přírodou v reálném světě? Já víc než často. V reálném světě je totiž příroda ničena, drancována a znásilňována každý den a nechápu, jak je možné, že to nevidíš. E-coli, ptačí chřipka, prasečí chřipka, BSE, SARS... To vše mi přijde pouze jako momentální mediální bubliny a masáž lidí, každopádně věříš-li tomu, je to tvoje věc.

PS: Kolik klíčků (čti: rostlinných dětí) je zavražděno kvůli půlitru tvého píva? Vegetariáni jen paběrkují.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 25.10.2011 23:08

Chara-din:

Jo, sorry, ještě jedna věc, plody a semena nepovažuji za rostlinné děti, protože jsou podle mne naopak produktem zralosti. Přicházejí až ke konci sezónního životního cyklu.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 25.10.2011 21:42

Chara-din:

Ahoj, naprostý nesouhlas, mluvíš jako klasický sockomouš, který neuznává realitu světa, považuje se za vševědoucího, všechno chce řídit k pochybným ideálům a pořád by chtěl všechny vychovávat a bránit k obrazu svému a hlavně k tomu, aby mu z toho napadala hromada prachů.

Přírodu NENÍ NUTNÉ CHRÁNIT. Příroda se ochrání v případě nebezpečí sama a to tak, že nás nejdříve bude likvidovat po částech jako např. E-coli vegetariány, nebo nemoc šílených krav všežravce, no a pak nás jednou třeba vymaže z povrchu zemského. K přírodě je třeba pouze PŘISTUPOVAT S RESPEKTEM. A to záleží na každém z nás, na jeho vnitřní přeměně.

 
Chara-din
Chara-din - 25.10.2011 21:25

mrtvola ©: Nechám stranou první odstavec, páč tím by se diskuze zcela vychílila. Co se druhé části týče... V tom si evidentně notuješ s naším hradím pánem. Já s tím musím opravdu, ale opravdu nesouhlasit. Řekl bych, že pouhý pohled stačí na to, aby se člověk přesvědčil o opaku. To jest, že přírodu je NUTNÉ chránit. Nemluvím teď o ekopolitických aktivistech a přidruženém ekobyznisu (Co všechno taky může být eko, že? :-)), kteří v konečném důsledku přírodu spíš poškozují ve své fanatické lásce k penězům. Opakuji ale, že přírodu je nutné chránit (opakování je matkou moudrosti). Jak se ochrání čolci před dálnicí? Lužní les před protipovdňovými opatřenímy? Sokoli před DDT? Památná alej před parkovištěm? Prales před těžaři? Zvířata proti týrání? Dalších příkladů snad netřeba.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 25.10.2011 20:41

Chara-din:

V mém pravicovém systému jsou ty politiky vytvořené virtuální systémy ve stylu lidských práv a podobně naprostým pozitivně-právním nesmyslem. Systém, který vyznávám, je postaven na demarchii a nikoliv na demokracii, na právu soukromém a na jeho vyhledávání nezávislými soudy a nezávislým a nadstranickým Senátem, jenž zatím nikde na světě neexistuje.

Příroda se, když to bude nutné, ochrání sama. Vůbec se o ni nebojím. K něčemu podobnému žádné snahy těch vševědoucích chytráků z té "milimetrové" vrstvy prachu na planetě Země, kteří se nazývají lidé, rozhodně nepotřebuje. O tom jsem skálopevně přesvědčen.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 25.10.2011 20:27

Z pozice týpka, jenž došel k určitému vnitřnímu poznání, nemohu souhlasit s tvrzením, že: "Zabít strom, rostlinu, zvíře, či člověka, není to samé."

Z mého pohledu se jedná o úplně stejný čin, neboť ona nevysvětlitelná, všeprostupující, všudepřítomná a rozumem nepochopitelná energie, jež proniká jak stromy, rostlinami, zvěří, člověkem a dokonce i šutry a vším možným, kterou někteří nazývají duší, jiní božím dechem, nebo čchi, další tao, a spousta ostatních zase nějak jinak, je nám na této planetě a možná i ve vesmíru (to nevím s určitostí, páč jsem tam nebyl), všem vlastní.

Vegetariánem jsem se stal, protože jsem byl přesvědčený o tom, že se jedná o způsob života, který mi dokáže pročistit duši a pomůže mi s meditační činností. Dnes už si to nemyslím, protože jsem během své duchovní poutě zjistil, že i rostliny jsou stejně živé bytosti jako já.

Jinak, každý to vidí jinak, jedná se o můj individuální a subjektivní názor. Nemám problém s tím, když to někdo vnímá odlišně, nelíbí se mi jen fanatici a revolucionáři. Třeba ti, mimo jiné, kteří mají na praporu heslo "práva zvířat" a vůbec jim třeba nevadí, že mimo jiné žerou malé rostlinné děti, někdy takřka novorozeňata, tedy rostlinné klíčky.

 
Chara-din
Chara-din - 25.10.2011 20:07

mrtvola ©: Zdar, fajn článek. Jen s tou Escherichii Coli mi to přijde dost přitažené za vlasy. Podle teorie o rostlinných dětech, jsou všechny plody, semena atd.. rostlinnými dětmi. A člověk je konzumuje od pradávna. Samozřejmě, že rostliny často usilují o to, aby byly jejich plody sežrány a semena tak přenesena jinam, ale z mouky už toho jaksi moc nevyroste. Tudíž by nás rostliny musely vyhladit už dávno :-).

Add vegetariánství: Jak už tady někdo podotknul, tak z hlediska TURu (trvale udržitelného rozvoje) je žádoucí snížit spotřebu masa, protože jeho výroba je velmi náročná na plochu, vodu a energii. Co mě vadí nejvíce, je ale právě to, že lidé houfně zapomínají, že ty flákoty v supermarketu bylyživými bytostmi, jenž si zaslouží úctu a slušné zacházení. Teď zas z druhé strany. Asi před rokem jsem viděl nějaký dokument a tam se vědci zaobírali skutečností, že podle výzkumů se lidský mozek začal rychle a mohutně zvětšovat právě v době, kdy se maso začalo vyskytovat na jídelníčku našich prapředků častěji a pravidelněji. Já osobně zastávám názor, že člověk je vymyšlen jako všežravec a tak by měl jíst všechno. Smutné ale je, jak se v dnešní době v živočišné výrobě se zvířaty zachází.

A otázka pro mrtvolu ©: Jak jsou v tebou často propagovaném pravicovém systému ochraňována ,,práva" živých tvorů a ochrana přírody celkově?

 
...
... - 25.10.2011 16:37

souhlas s tím,že rostliny mají určitou paměť, ale myslím, že snad většina vegs ví, že rostliny neživé nejsou a cítí určitou bolest, ale takovéto obranné mechanismy bych nenazývala přímo city. Pokácet strom a zabíjet zvíře,člověka je snad rozdíl…rostliny mají jednoduché receptory, kterými vnímají okolní podněty a brání se, jako ty akácie, ale ty nejsou organizovány v žádnou soustavu jako u živočichů,a proto je cítí naprosto zanedbatelně.
JInak mi nevadí, když někdo jí maso, je to prostě každýho rozhodnutí.

 
Evžen
Evžen - 25.10.2011 13:07

Osobně jsem byl vegetarián hlavně z důvodu způsobu, jakým je nakládáno se zvířaty než se strávníkovi dostanou na talíř. A tak to maji/měli postavený i vegetariáni okolo mě. Nejde o to jestli se žerou živé bytosti,jak píše mrtvola. Z toho důvodu uznávám vegetariány a na mém žebříčku jsou teda vejš.

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-101