CO PANKÁČ,TO SORTA...

RECENZE: Backfliping Dog - Human Fault - split.

Já vás srdečně zdravím bando! Konečně jsem od Silvestra vystřízlivěl, srovnal si žaludek a tak podobně - poplatil dluhy, srovnal vztahy, tudíž se mohu vyrhnout na tyhle dvě bandy, které mají těžiště v městečku Horní Bečva a Vyškov, což je nedaleko Vsetína. Kdysi jsem o téhle první kapele (BFD), jejíž vznik spadá někde k roku 2003 něco slyšel, ale už je to docela dlouhá doba, takže tím, že mi dlouholetej návštěvník našeho webu a člen BFD kytarák Dolfa zaslal jejich poslední společnou placku, čímž mi vlastně oživil jejich tvorbu a už při prvním poslechu jsem si hnedle řekl, že kurva dobrej rambajz a nátřesk a tohle splítko je opravdu nadupaný. Však se o tom během chvilky více rozepíšu.

Já v punku a vůbec celkově v tomhle druhu hudby byl vždy hodně politicky založenej, takže tenhle počin je pro mě jak dělanej! A navíc třeba proto, že to co od BFD teď poslouchám nezpívaj nějací "patnáctiletí" kluci, co ještě tak nějak v tomhle směru tápou. Tady to má váhu a potřebnou razanci. Však o tématech spojených s politikou se moc nedá zpívat s úsměvem. Tady převažuje kurevská nasranost - přesně tak jak to mám rád.Když to vezmu hezky pěkně popořadě, a to od bookletu, tak je velmi povedenej. Na vrchní straně vyceněnej pes - uvnitř dva texty jednotlivých skladeb společně s pár fotkami obou členů kapel plus stručná děkovačka. Záda desky jednoduše tvoří výčet skladeb a v pozadí lebka. Pohoda a hlavně né žádná přeplácanost. Jako první vál zazní skladba Mosty, která je od prvopočátku slušně našlapaná a nabudí vás do dalších pecek. Líbí se mi hlavně ten její úvodní začátek, kde mi to trošku připomíná písecký punkery Trest smrti a trochu i jim podobnej styl muziky. Ikdyž Trest je trošku víc syrovější - tady je to víc, nebo špíš kvalitněji nahraný, což ale není vůbec špatně a navíc i u BFD je Kristofsonovým zpěvům rozumět a to třeba já považuju za hlavní klad, páč alespoň vím, o čem že je řeč. To jen potvrzuje druhá pecka Revoluce od stolu - však to znáte, jak to vypadá v knajpě, když si někdo dá "o dvě víc" a pak je chytrej jak rádio a na všechno má řešení a odvahu. Jenže pak se dostaví střízlivej stav a hovno do hovna. Dobře výstižná skladba. Jo, jo, šlape to - všechny nástroje jsou tam znát a to je taky podstatný.Já mám vždycky slabost pro bubeníky a basu (pro tu pivní taky :-) ) a tady je to hodně dobrý - nemám co bych dodal. Žíně č.4 se mi asi z alba líbí asi nejvíc a jen to potvrzuje, co jsem psal vejš! Za slabší trošku považuju pátou skladbu, páč mám trošku takovej pocit, jako bych to už někde slyšel. Je v tom jak je zahraná lehce stereotipní. Ale tak,nebojte se, pařby budou pokračovat - viz Fízlovský stát. Tady není o čem mluvit, však všichni vědí, jak v té naší republice funguje a jak to jde čím dál tím víc do hajzlu. To,co tenhle systém a hlavně jeho slavní politici dlouhodobě předvádí je horší než rakovina.

backfliping

A pozor! Jde do tuhýho a přitvrzujeme! Nastupuje soubor Human Fault a jako první zazní velice povedený intro a pak už je to jedna smršť za druhou. Lhostejnost,ke které je v bookletu uveden jeden ze dvou textů to jen potvrzuje. Human Fault hrají oproti BFD daleko tvrdší styl hudby - prostě velice slušný Hardcore, hraný pěkně od podlahy a jemu patřičnou nasraností v textech. Odplata, Revoluce či například poslední vypalovačka Politik nenechá žádnýho příznivce tvrdý muziky v klidu - na to si klidně vsadím! Solidní Ivetin řev mě docela překvapil a kdybych se poctivě nepodíval do historie kapely, tak bych ani snad nepoznal, že takle dokáže "hulákat" ženská :-) Moje žena, které jsem se na to ptal, tak mi okamžitě řekla - "Ty vole, to je holka." - hm, asi už jsem za těch pár let, co sjíždím podobný nářezy decentně hluchej :-) Kurva, fakt to šlape dobře - hlavně bicí je hustý a společně s Trawexovou solicí a Madagaskarovou basou vám můžu zaručit,že o zábavu nebude nouze! Schyluje se k závěru a tak nějak čas na celkové hodnocení desky, která je z mého pohledu hodně nadupaná, co nadupaná, přímo našlapaná. Jak již jsem říkal - v jednoduchosti je síla a tady se to jen ukazuje. Skladby nejsou nějak přehnaně dlouhé - BFD a Human Fault (v překladu Lidská Chyba) to do vás jednoduše naperou a běžte do hajzlu :-) Nemám víc, co bych dodal. Snad jen, že tenhle počin spatřil světlo světa ve studiu DAVOS ve Vyškově v roce 2013 a stojí určitě za poslech!

Odkazy na obě bandy zde:

Punku zdar!

Medvěd