VÍKENDOVÉ CYPOVINY: Black Bloc vyrušil protestní pochod proti NATO

VÍKENDOVÉ CYPOVINY: Black Bloc vyrušil protestní pochod proti NATO

motto:

Stát se samostatným by docela dobře mohlo také znamenat naučit se rvát v ulicích, zmocnit se opuštěných domů, nepracovat, šíleně se milovat a krást v obchodech.

Přichází vzpoura (L´insurrection qui vient, La Fabrique, 2007)

 

bb1

 Extremisty z ultralevicového seskupení Black Bloc, kteří  koketují s ideály anarchismu, vám určitě nemusím představovat. Jejich vznik spadá někde do počátku osmdesátých let a je spojen s potyčkami mezi policií a tzv. Schwarzer block, kteří bránili silou squaty, do kterých se usídlili. Už od začátku sympatizovali s Rote Armee Fraktion (ultralevicová teroristická organizace stojící za vraždou několika vysokých politických představitelů a za explozemi výbušnin v obchodních centrech v osmdesátých letech v Německu), kterou podpořili během svých manifestací a od které přebrali způsob boje, tedy přímou akci. Nemohli chybět ani při sumitu NATO ve Strasbourgu před čtrnácti dny.

 

bb2

Systém se na celou akci dlouhodobě připravil a Strasbourg se na pár dní stal mrtvým městem v totálním obležení. Ve čtvrtek večer policejní zátarasy zablokovaly takřka všechny dálnice v okolí, střed města byl hermeticky uzavřen a policie s armádou dohlížela na klidný průběh akce v polokružnici skoro třiceti kilometrů kolem Strasbourgu. Nemusím vám jistě zdůrazňovat, že v pátek ve Strasbourgu a jeho okolí skoro nikdo nepracoval a všechny školy byly zavřené, to prostě ani jinak nešlo. Samozřejmě, jak už to tak bývá, nevládní organizace zorganizovaly kontra-sumit, na který se sjelo skoro třicet tisíc lidí. Obří stanové městečko vzniklo v opuštěné zóně nedaleko od německých hranic a začalo žít vlastním životem. Pořádaly se koncerty, semináře, diskuzní kroužky, v areálu se dalo koupit docela levné pivo. Již ve čtvrtek odpoledne začaly první agresivní střety mezi jednotkami speciální policie a členy Black Bloc v okolí sídliště Neuhoff, vedle něhož stojí velká kasárna s vojáky z celé EU. Shodou okolností jsem tam zrovna bouchal, náš podnik tam má totiž práci zhruba na rok, mění se veškerá kanalizace, parkoviště, zkrátka celý interiér. Jako, byla to docela sranda, křik, hukot helikoptér a na staveniště dopadaly nejrůznější předměty podivného původu. Zdivočelí bojovníci proti kapitalismu se pokoušeli nejrůznějším způsobem dostat za zdi kasáren, ale naštěstí se jim to nepodařilo a neskončil jsem s koktejlem molotov na palici :-)))) Došlo k prvním zatčením a napětí se zvyšovalo, nad hlavami nám létaly helikoptéry, které nepřestaly kroužit dnem a nocí i během dalších dní. Hlavní protestní akce, pochod ze stanového městečka do Strasbourgu, byla naplánovaná na sobotu odpoledne.

 

bb3

Nemohu se zbavit dojmu, že systém si to všechno dopředu promyslel a připravil a členové bojových buněk Black Bloc mu jako naivní idioti sedli na lep. Ale nebudu předbíhat, vezmu to pěkně po pořádku. Stanové městečko se nacházelo asi deset kilometrů od centra města a trasa, kterou se měl ubírat průvod, se k centru přibližovala po vnitřním obvodu města mimo hustě obydlené oblasti. Asi v polovině cesty se manifestace dostala k jedné z nejchudších částí Strasbourgu, port du Rhin. První ostré střety mezi policií a Black Bloc však začaly už o něco dříve, v několika kilometrovém parku, který lemuje Rýn na francouzské straně. Čelo průvodu pomalu vniklo do obydlené části port du Rhin a pokračovalo dál směrem k blížící se průmylové zóně, když najednou muselo zastavit. Čtvrť port du Rhin hraničí s Německem, vede z ní dlouhý most přes řeku Rýn do německého města Kehl, kde čekalo dalších sedm tisíc demonstrantů na povolení ke vstupu do Francie. A právě tehdy vypukl spektakulární bordel, při kterém shořela bývalá, dnes již opuštěná celnice, ale i informační centrum pro turisty, benzínová stanice s obchodem, který byl vedle ní, pošta, lékárna a budova hotelu Ibis. Policie zhruba hodinu nečinně přihlížela scénám z městské partizánské války a obyvatelé čtvrti se o sebe museli postarat sami (třeba ženské obstoupily školu a chránili ji vlastními těly a podobně). Říkám si, že to celé nemohla být náhoda, a docela bych věřil tomu, že policie infiltrovala Black Bloc a možná i stála za zapálením bývalé celnice. To jsou ovšem jen domněnky, ke kterým nikdy nebudu mít žádný důkaz.

 

bb4

Občas zasahovali požárníci, ale jen v momentě, kdy bylo třeba evakuovat nějaké lidi, o oheň se hodinu nestarali a nechali všechno vesele hořet a doutnat. Partizáni z Black Bloc, kterých bylo asi dva tisíce, tak měli hodinu na to, aby se pořádně vyřádili, čehož naprosto využili. Pak policie spustila akci a rozprášila je. Bojovníci v kuklách se rozutekli a ztratili se v průvodu manifestantů. Ti nejtvrdší stále bojovali proti policejním silám, což vedlo k tomu, že granáty se slzným plynem začaly dopadat i do průvodu pacifistů. No a celá akce skončila tak, že ozbrojené státní složky neotevřely bariéru na mostě mezi Německem a Francií a Němci se museli vrátit domů, aniž by se účastnili demonstrace. Průvod pacifistů byl zastaven a jeho pokračování směrem k centru Strasbourgu bylo z bezpečnostních způsobů zakázáno. Black Bloc tedy pomohl tomu, že všechno proběhlo tak, jak to mělo proběhnout. Střed města zůstal nepoškozen, jediný bordel, který byl okamžitě využit masovými médii, byl kanalizován do neobydlené zóny a pak přerostl k chudé části města. Zároveň to hodilo negativní obraz na všechny demonstranty, všechny ty pacifisty, nejrůznější odboráře, ultralevičáky, národní socialisty  a jiné bojovníky proti kapitalismu a globalizaci světové ekonomiky, nebyli žádní mrtví, ani těžce ranění a došlo jen k nepříliš významným materiálním škodám. Na prvních dvou přiložených videích je dobře vidět celý průběh akce, kterou jsem vám popsal. Jsou sice komentovaná francouzsky, ale to nevadí. Věrně zachycují celou atmosféru gerily na předměstí Strasbourgu.

 

bb5

Těch pár revolucionářů, kteří měli smůlu, že je policie odchytila při činu, to bohužel pro ně pěkně odskáče za všechny. Tento týden už padly první dva tresty, šest měsíců natvrdo pro jednoho německého studenta matematiky, tři měsíce pro nějakého mladého automechanika z Německa. Další soudní procesy proběhnou příští týden.

 

 

 

 

 

 

 

 

celnice

 

bb7

mrtvola


11.4.2009   Rubrika: Literární fabrika   |   Komentářů: 94   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 2,2
jde to 2,2

Související odkazy:

 

Diskuse ke článku - VÍKENDOVÉ CYPOVINY: Black Bloc vyrušil protestní pochod proti NATO

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-94
Lord.Alex
Lord.Alex - 30.4.2009 11:51

Linkos:blbost to neni, je to přirozená logická věc. Si to vem v reálu podle sebe třeba.

 
Linkos
Linkos - 30.4.2009 1:36

Lord.Alex:Víš pracovní trh je trh jako každej jinej. Pokud zaměstnavatel nechce zaplatil dost peněz za kvalifikovaný zaměstnance, hold musí počítat s tím že bude mít nekvalifikovaný zaměstnance. Logika typu nemůžu přidat protože by pak chtěli přidat i v jinejch firmách je přece do nebe volající blbost, kterou vyslovil naš pan prezident 1-2 roky zpátky.

Odliv dělníků?? Jistě můžou počítat s tím že někteří odejdou pokud nejsou ohodnoceni dostatečně. A to je dobře, spíš je důležitý, aby bylo kam odejít.

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 27.4.2009 11:41

Linkos:díky

 
Linkos
Linkos - 27.4.2009 1:05

Lord.Alex: Klaus by to neřekl lépe!

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 25.4.2009 10:28

Medvěd:nevšiml čeče, kdyžtak mi je okopíruj, to je otázka pár vteřin, díky:-)
Otázka je, kde maj ti podnikatelé brát na to, aby jim mohli dát více že...neni každej ředitel ČEZU:-) dále se zvýší prachy v jednej firmě, okamžitě se to dozví dělníci v konkurenční a budou chtít také tolik, jejich šéf už na tom nebude tka dobře - vznikne propouštění - odliv dělníků a jejich chod do konkurenční firmy - vzniká zánik té druhé firmy, páč všici půjdou za lepšími penězi - zaniká firma na nějaké zboží - přichází o práci majitelé firmy - přichází o prachy odběratelé - přichází o práci výrobci pro danou firmu - a vida kolik lidí nám najednou krachlo, kvuli tomu, že Tonda dostane támhle o 5 litrů víc...všechno souvisí se všim, je to řetězec a prostě NEJDE vyrvat jedno kolečko. Zkus se nad tim zamyslet z tohohle pohledu a ne jen z pohledu lopaty.

 
Medvěd
Medvěd - 25.4.2009 5:37

Lord.Alex: Má nějaké návrhy jak toho či onoho docílit.Však ti je tady neustále píšu.Ty jsi si toho nevšiml ? Tomu nevěřím :-)) Dělníci zatleskali ? Chá :-) Tak ted' si mě pobavil,ale máš i pravdu,že by mi třaba zatleskali.Kdo by mi ale určitě nezatleskal by byla sorta z řad podnikatelů co ? :-)))) Nezatleskali proto,že by pro ty,dle mě špatně placené dělníky museli sáhnou hlouběji do svých kapes a dát jim opravdu to co jim patří a na co si opravdu poctivě vydělali.Jenže to už se jim tak nějak moc nechce... Tohle není populismus,to je jen to jak by to mělo být,aby se tady jednalo spravedlivě a nebylo bráno "obyčejné" dělníky jako nějakou spodinu.Spodinu bez které by se jen tak někdo neobešel !

Proč o tom o čem mluvím vyřešit nejde.Jde,ale kdyby se to řešilo tak jak bych chtěl třeba já,tak by se to hodně lidem nelíbilo,to uznej a byl by oheň na střeše.Oheň(třeba jen v tom co píšu v prvním odstavci ),kterej by se jim nezamlouval a dost by ty jejich kapsičky pálil :-)

Čůrákovina to nebyla,to byl holej fakt !!!

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 22.4.2009 0:18

Medvěd:no snadno, jelikož vykládáš o tom jak by co a jak mělo bejt, ale ve finále sme přišli na to, že jakými kroky toho docílit už vlastně nevíš.-) nebo víš, ale zároven víš, že jsou neproveditelné..:-) takže jsi populista říkáš to, za co by ti dělnící zatleskali:-)
Konkrétně mluvíš o něco víc to jo, ale problém je, že to o čem konkrétně mluvíš prostě v praxi asi vylepšit nejde...je to teda opět firma od firmy, záleží na jednotlivci, ale v globálu to moc nefucká nu

Můj názor na to je, že pokdu to tak je, tak je to čurákovina a to ti řekne asi každej člověk, čili je asi úplně zbytečný se na to ptát.-)
Ještě nevim jak na tom budu příští týden s časem, ted dopředu těžko říct

 
Medvěd
Medvěd - 21.4.2009 19:02

Lord.Alex: Kurva,ty jsi si to slovo populismus nějak oblíbil :-) Kde přicházíš k tomu,že to co tady píši se dá označit tímto slovem ? Já bych zase řekl,že už jsem se "polepšil" a začínám tady na tebe mluvit konkrétně,nemyslíš ? Já teda si myslím,že konkretně jsem přímo s tebou mluvil vždycky :-) Ale ty to asi vidíš celou tu dobu jinak...

Proč by se na to nedalo odpovědět ? Je to snad nějaký tvůj známí či co ? .-) Já bych na to docela chtěl znát tvůj názor...

mikesh: Tak hodně štěstí !!! Ve čtvrtek nemám čas,dáme ho příští týden.Alexi pojd' taky s náma smajlik - 10

 
mikesh
mikesh - 21.4.2009 8:09

Medvěd: v ty politice asi tezko neco vyresime, podle me je cesta castecna sobestacnost na statu, ja to chci udelat jednou podobne, az usetrim nejaky prachy, jako to provozuje penc v milkovicich... mit energetickou a castecne potravinovou samostatnost nekde na statku, kterej bych postupne daval do kupy... a pritom se da v mensi mire makat v oboru...no treba to jednou vyjde smajlik - 1 jinak ve ctvrtek dorazim do prahy, nejste nejak domluveni s hunterem a chrpou, ze bysme dali pivko?

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 21.4.2009 3:09

Medvěd:tak sme dosáhli toho, že vlastně jen populisticky povídáš a přitom konkrétní věci váznou.-)
Na takovou hovadinu se nedá nic napsat přece....

 
Medvěd
Medvěd - 20.4.2009 18:19

Lord.Alex: Máš pravdu. Hele a ještě jsem od tebe čekal reakci na toho ředitele Čezu a jeho Vánoční mega premie.Co ty na to ?

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 19.4.2009 21:52

No, tak když to víš, tak si toho moc nevymyslel, jak mu přidat a odkud vzít prachy, když ne tadyztoho:-)

 
Medvěd
Medvěd - 19.4.2009 20:38

Lord.Alex: Díky,ale já to vím :-)

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 19.4.2009 16:56

Tomu se říká marže:-) a z té platíš všechno možný, v podniku i ve svém životě soukromém. Tomu co popisuješ níže se zas říká podíl na zisku:-) to je většinou dané ve smlouvě, že dostáváš procenta a je to celkem běžná věc v každeém prodeji.

 
Medvěd
Medvěd - 19.4.2009 16:09

Lord.Alex: Dal bych mu je třeba tak,že bych stanovil a spočítal kolik toho prodám a z toho mi určitě výjde nějaký výsledný číslo,co mi,když vše poplatím zůstane do kapsy.Prostě si myslím,že je to jednoduchý.Mamka když ještě prodávala v samošce,tak se to tam dělalo tak,že když vydělaly prodavačky nad rámec co bylo stanovený,tak dostaly peníze navíc.No takže když si chtěly prostě vydělat,tak musely máknout a né se flákat.Když se flákaly,tak měly jenom ten základ co měly ve smlouvě,myslím,že je to rozumný to takhle dělat.Spokojenost je pak na obou stranách :-)

Jak to děláš ty ?

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 19.4.2009 15:43

Medvěd:tak mě o prdel jde i nejde. Zas když o nečem píšu-mluvim, vim o čem a nemluvim o nečem o čem nevim nic. A to ale očekávám od od druhejch, jinak ztrácí jakákoli debata smysl.
Dal bych řezníkovy víc peněz....:-))))))))))))))) ty voe, tak to zas obrátim a zeptám se, dal bys mu víc peněz jako z čeho? Kde škrtneš svůj rozpočet na chodu firmy, na čem, abys vzal z toho prachy pro řezníka...na zboží? na kvlaitě zboží? nebo na dopravě? takže ho budeš mít mín, nebo vezmeš sobě? hmm?

 
Medvěd
Medvěd - 19.4.2009 14:45

Lord.Alex: Druhej pohled neodmítám,pouze na něj poukazuji,nebo připomínám ho,to už je jen na tobě co si vybereš :-) Jinak,proč tě to udivuje ? Vždyt' každej nemůžeme mít stejnej názor jako máš třeba ty.Já na tyto věci mám zcela názor jiný,proto tady tak debatujeme.Kdybych zdílel ten tvůj,tak napiši jen souhlas a je po prdeli :-)

Netrvrdím,že by měli mít oba stejně.Jen bych dal tomu řeznikovy víc peněz a né třeba almužnu v podobě deseti tisíc,to se mi zdá málo !!! Pak je tu právě to,že řemeslo jako takové zaniká a každý radši jde po škole zase na další školu,aby si vydělal nějaké "slušné " peníze.Tohle vše nese za následek to,že se na takovéhle dříve velice slušně placené práce nabírá procovní síla ze zahraničí,která sice dělá rychle a kvantitativně,ale vše to odsere kvalita,což je taky špatný.To vidím ve stavebnictví.Ukrajinci,Slováci jsou schopný dělat deset,dvanáct hodin denně,ale za tu dobu co nadělaj spoustu práce,která je vidět,trpí kvalita.Pár takověhlech jsem už zažil a vědšinou si to po nich musel předělávat.Ono je sice hezký,že dělaj (ikdyž dnes už taky né) za hubičku,ale taky to pak taky vypadá.Neříkám,že jsou všichni takový,najdou se i tací co ty naše lidi strčí do kapsy,bohužel ale je jich málo...

Jinak já nefňukám,pouze konstatuji,to je rozdíl :-)

 
Lord.Alex
Lord.Alex - 19.4.2009 14:19

Medvěd.jj Zeman je frajer a vždycky byl! Tamstim odstavcem souhlsim plně.
Až na ten radar teda:-)
Jinak se prostě nedomluvíme, odmítáš prostě ten druhej pohled, furt mě to udivuje i mladejch lidí, když se s tim setkám:-)
řezník...řezník je od toho aby prodával a tak má mnohem lehčí práci než moneyžer:-) odpovědnost atd.atd.atd.nemůže mít stejně:-)
Pokud někdo má statek, musí mít odkud atd.vykupující kupují za cenu, kterou od nich zas berou odběratelé, aby si něco yvdělali atd.je to krásnej řetěz a nejde z toho řetězu vyrvat článek (párek o 2kč dražší)
Kapitalisté z USA chybu neudělali v systému, chybu udělalo pár konkrétních lidí v soukromých objektech, nikoli systém.
A když sám píšeš, jak se tu lidi maj celkem dobře, tak proč furt fnukáš na všechno:-)
Tobě vadí furt něco:-) přitom si žiješ dobře tak co se staráš.-)

 
Medvěd
Medvěd - 19.4.2009 13:54

Ted' mě taky napadlo.Co říkáte na ty odměny,která si dal ředitel Čezu loni k vánocům ??? Jeho děti musely mít asi bohatého ježíška !!! To byl dobrej výsměch,pro občany tohle :-)))))))))

 
Medvěd
Medvěd - 19.4.2009 13:43

Lord.Alex: S tím půjčování.Lidi kolikrát jdou a upíšou se té lichvě,když už jsou bezradní a nemohou čekat,až se situace zase zlepší,pak už jsem psal,že se to s nima i táhne do konce života a jejich dluhy naskočí i kolikrát na jejich děti a z těch dětí zase na další děti těch dětí... pak už je to koloběh,který zavinila třeba právě finanční krize. Se jen divím,že "špičkový odborníci z USA " na to nepřišli a nepředešli takovému maléru,který ta krize rozpoutala.Nebo je tomu jinak a může za to někdo jinej ??? Já jsem třeba pro tu krizi a víš proč ? Protože to svím způsobem muselo přijít !!! Lidi byly čím dál tím víc nenažraný a chovali se jako prasata.Tohle je alespoň některé zase vrátí zpátky na zem,což je jen dobře !!! Média ti cpou jak jsme na tom špatně,ale zase třeba tady v Praze,kde je víc možností jak sehnat slušnou práci to tak není.No vsích je to jiný kafe. Dělám betonáže,rozuměj základové desky.A pořád máme práce hafo,krize nekrize,pořád se v obrovským rozsahu staví všude možně kolem Prahy.Pak že tady lidé nemají prachy :-) Nebo jaké vidíš nákupy co si vozej z márketů,ty plný přetékající koše !!! To je fakt síla.Myslím,že hdoně lidí tady unás ježtě nepoznalo sílu tohodle nešvaru,tak ještě jedou naplno.Ale ono to příjde,páč si myslím,že tohle je jen slabej odvar toho co nás "zasáhlo" ....

"Kde udělali kapitalisté z USA chybu ??? " :-)))))))))

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-94