BOYCOTT ISRAEL!

BOYCOTT ISRAEL!

Preludium et allegro fortissimo

 

Vylézám z kuchyně do obyváku, žena čumí na bednu, ty vole, Londýn, záběr na "Londonistan Square". Střih, jedna z mnoha mešit plná modlících se muslimů. Detail, sleduj toho typa, palice omotaná turbanem, hadry a dyzajn styl mulláh Mustafa Ben Omar, něco mumlá arabsky do dlouhého plnovousu, pak anglicky. "Dekadentní Anglie..... šaria......světový džihád........smrt těm neznabohům......." Ty vole, oči jak tácky od šálku na kávu, tryská z nich zosobněná NENÁVIST, nebo co. Je to jasné, mulláh Mustafa nemá rád Evropu. Mulláha Mustafu sere demokracie. Mulláha Mustafu serou všichni ti zmrdi, co tady trčí, samý buzerant, samý nevěřící pohan, samá kurva a tak. Člověk aby se bál šlápnout do toho evropského hovna. Změna prostředí, reportér tlačí něco o tom, že policie všechno sleduje, nahrává, sbírá informace, ale pokud se nic dalšího neděje, tak nereaguje. Svoboda projevu, anglosaský svět a tak.

Střih, opět "Londonistan Square", pohled z dálky, ulice je plná lidí, manifestace. Detail, English Defence Leage protestuje proti islámské šarii v Británii, v EDL nemají rádi islámské extrémisty, srovnávají je s fašisty. Čum na ty vlajky, sleduj ty transparenty, vlajka Británie, červený kříž na bílém poli, vlajka Izraele, pryč se šáriou v Anglii. Všude kolem policajti, ty vole, nad manifestací zvolna krouží policejní vrtulník. Nějaký chlápek vyřvává do mikrofonu: "Už toho máme dost. Islámští extrémisté využívají naši toleranci a velkorysost. Nechceme žít pod islámským právem šaria. Nikdy nedopustíme, aby ti extrémisti zničili naši zemi...." Střih na reportéra. "Dnes jsou tady křesťané, zástupci extrémní pravice, Židé i běžní obyvatelé z okolí." Je to husté, nervozita se stupňuje. Ty krávo, zaměř se na tu partu fotbalových holigans, hustě nadržené komando, tvrdé jádro EDL. Nemá cenu zbytečně ztrácet čas, jdou na to. Začínají se mlátit s policajtama, z očí jim čiší NENÁVIST. Policie zasahuje a zneškodňuje útočníky, adrenalin, zmatek, panika, křik a hukot helikoptéry, týpci nehybně leží zneškodnění na dlažbě styl pytel brambor, ty vole, tvrdé jádro EDL vytvrdlo, týpky odváží policejní dodávky přímý směr policejní stanice.

Změna dekorace, manifestace za podporu Palestiny, rozvášněný dav omotaný Arafatovými osuškami se valí ulicemi. Policajti před ním poklusem ustupují, nic nestíhají, jsou posraní strachy. Ty vole, z toho hluku mě mrazí v zádech. "EDL - fašisti! Izrael - fašisti! Palestina! Palestina! Alláh akbar!" Vzduchem se vznáší NENÁVIST. Střih, Bratford, město s velkou pakistánskou komunitou, manifestace EDL a kontrmanifestace UAF (Unite Against Fascism). Abdul Salam (EDL) sune do novinářů cosi o tom, že chce mír, že chce, aby byl v Británii klid, že tady nechce teroristy, že EDL nejsou žádní rasisté. "No surrender!" Wahida Shafi (UAF) zase tvrdí, že EDL jsou banda nácků. "No pasaran!" Vzduchem létají petardy a láhve. NENÁVIST. Policie zasahuje a sjednává pořádek, třináct zadržených, jeden zraněný v nemocnici. Klídek, ty vole, oproti akci National Front před devíti lety ve stejném městě procházka růžovou zahradou. Dvě stě nadržených týpků v base a tři sta zraněných policajtů. Slušná bilance, co dodat. Vracím se do kuchyně a začínám slévat vykvašenou bylinnou medovinu do skleněného demižónu.

 

edl israel

 

Ouverture et allegro moderato

 

Přemýšleje o té neřešitelné problematice brouzdal jsem internetem a nalézal stále nové hodnotné argumenty od jedné, či druhé strany konfliktu, jenž se tisíce let táhne lidskou historií. Na tvrzení, že žádný palestinský stát ve starověké Palestině neexistoval, že však však kdysi dávno za starého Říma existoval stát Judea a Izrael, by druhá strana sporu zcela jistě snesla argumenty opačné. Stejně tak kdybych tvrdil, že žádný národ Palestinců v historii nebyl, neboť se jednalo o arabsky mluvící kočovné kmeny na britském mandátním území Palestina, přičemž před britskou koloniální správou ona oblast, na které žili křesťané, Židé a Arabové, spadala pod tureckou Osmanskou říši, jistě se mi budou oponenti snažit dokázat, že se hluboce mýlím.

Již několik let mám vlastně dojem, že v onom konfliktu nelze zaujmout objektivní stanovisko, a tak jsem se začal řídit citem a zvířecím instinktem. Jako příslušník židovsko-křesťanské civilizace stojím na straně Židů a Izraele, což je vlastně v dnešní době jedno a to samé. Izrael vznikl v květnu roku 1948, když rok předtím byla v OSN schválena rezoluce umožňující vznik dvou států (arabského a židovského), z původního britského Mandátu Palestina. Liga arabských států tento plán odmítla, Izrael vyhlásil svou nezávislost a na druhý den byl vojensky napadnut sedmi sousedními státy. Tuto válku jako ostatně všechny ostatní Izrael vyhrál a není tajemstvím, že se vlastně od svého vzniku nachází v neustálém válečném stavu, což si těžko může představit kdokoliv z nás, kdo to na vlastní kůži neprožil. Kdyby Izrael složil zbraně, byl by velmi rychle vymazán z povrchu zemského. Nedávno jsem narazil na zajímavý pohled z poněkud jiné strany, než jsem byl doposud zvyklý. Vzhledem k tomu, že mne zaujal, rozhodl jsem se vám ho předat k posouzení:

"Významná geografická poloha Izraele na křižovatce historických cest, vedoucích z Egypta a Afriky na sever, na Kavkaz a zároveň tras z východu, z Číny a Indie směren na západ, do naší milované Evropy, předurčily kulisy pro tento mnohasetletý konflikt. Kdo držel Palestinu, kontroloval obchod. Toto věděl ve starověku Babylon, Asyřané, věděl to Egypt i Féničané. Proto jsou dějiny židovského národa naplněny příběhy ze zajetí egyptského, babylónského i prohranými bitvami všeho druhu, proto tolik pláče v žalmech. Tento strategický význam pochopili i Peršané a Římané. Kdo ztratil Palestinu vždy ztratil i vládu nad světem. Stačí vzpomenout chudáka Evropu ve středověku. Byla to otázka života a smrti, vždyť množící se obyvatelstvo Evropy by bez koření nedokázalo konzervovat potraviny, lednice jaksi nebyly po ruce. Jenomže obchodní trasy byly v rukou arabského Středního východu a tím měli monopol na všechna koření z orientu, a také na stonásobnou přirážku k ceně. Všechno zboží z Číny, porcelán, hedvábí, čaj, veškerý obchod byl nejdříve stonásobně zdražen držiteli monopolu. To byl skutečný důvod křižáckých válek a snahy křesťanů zmocnit se Božího hrobu, Jeruzaléma, neb to bylo totéž co zmocnit se obchodního monopolu. Je jen pro naše poučení, že když se povedlo Islámu vyhnat křižáky a dobýt svatou zemi, nezůstal u toho, ale obsadil severní Afriku, Španělsko až za Pyreneje, obsadil a ovládl středomoří, Sicilii, Maltu, části Italie, celý Balkán a Podunajskou nížinu až k Vídni. Je třeba si z toho vzít i poučení pro dnešek. Ekonomická moc si žádá i podíl na světové vládě. Tehdy ekonomická moc Islámu válcovala celou Evropu. Změna nastala až ve chvíli, kdy Evropa pochopila podstatu a veškeré své síly vrhla do pokusu obeplout Afriku a obejít monopol Středního východu, prostě dostat se ke koření bez překupníků. Teprve když toto dokázala, když se vymanila ze závislosti na Středním východu, nastal její bouřlivý rozkvět.

Dnes je situace obdobná, Střední východ drží rozhodující zásoby ropy, srovnatelné svým významem s kořením. Zas drží monopol a Evropa platí velkou část svého bohatsví za ropu. Ta obrovská množství kapitálu se nikam neztrácí. Bohatsví takto získané má tendenci se proměnit v podíl na světové moci. To je to, co se právě děje. Z těchto peněz je financován světový džihád. Izrael je výspa a pevnost Evropy a Ameriky přímo v srdci Středního východu. Pokud bude Izrael, budeme mít podíl na kontrole tohoto strategického území. Pokud naši levičáci způsobí jeho pád, zhroutí se i Evropa. Bude totiž chudá a bez ropy. Jenom blázen by mohl připustit pád Jeruzaléma do rukou islámu. Je to totiž symbol, kterému muslimové dobře rozumí, a je jen tragickou skutečností, že Evropané už této symbolice nerozumí a nebo rozumět nechtějí.

Douška nakonec. Pokud chceme obstát, zbývá nám jediné, udělat totéž, co jsme dokázali ve středověku, totiž objevit cestu k ostrovům koření. V dnešní situaci to znamená jen dvě věci, buď navrtat ropu v územích pod evropskou vládou a nebo najít náhradu za ropu. Pro zelené šílence jen dodám, že větrníky to neřeší ani z části, neb ropa není jen palivo, ale i hnojivo, bez kterého se nenakrmíme, jsou to i plasty pro celý průmysl. Museli bychom se soustředit na takový technologický převrat, že rozbití jádra byla proti tomu dětská hříčka. Já v Evropskou civilizaci věřím a věřím i že toto je možné uskutečnit. Musíme však se shodnout na tomto cíli, soustředit obrovské prostředky na jeho výzkum a motivovat tvůrce k této dějinné bitvě. Prohrajeme-li tuto bitvu, prohrajeme vše, co vytvořila křesťanská Evropa. Pád Izraele bude jen jednou epizodou na strmém sestupu Evropy do středověku."

 

Gigue et forte

 

Než se pustím do dalších úvah, ukáži vám malý, ale podstatný výňatek z Ústavy Palestiny:

ARTICLE 4

1. Islam is the official religion in Palestine. Respect and sanctity of all other heavenly religions shall be maintained.2. The principles of Islamic Shari’a shall be the main source of legislation.3. Arabic shall be the official language. (Islám je oficiálním náboženstvím Palestiny. Úcta ke všem dalším božským náboženstvím bude dodržována, stejně jako jejich neporušitelnost. Hlavním pramenem zákonodárství budou principy islámské šarii. Arabština se stane oficiálním jazykem).

No a teď k věci. Rád bych se pozastavil nad jedním úsměvným detailem. V palestinské Ústavě je zmínka o tom, že hlavním právním pramenem budou principy Božího práva, tedy islámské šarie. Možná nevíte, že existují státy jako třeba Pakistán, nebo Indonésie, které mají silně sekularizovanou ústavu (stát a náboženství jsou od sebe oddělené), nebo jako Turecko, kde je ústava oficiálně sekularizovaná již od vzniku Turecké republiky po rozpadu Osmanské říše. Ovšem třeba taková Saudská Arábie, Írán a ještě nedávno i Talibán v Afganistánu považují šariu za jediný zdroj práva. No a podle čtvrtého článku palestinské Ústavy se mi zdá, že se Palestina spíše než k sekulární turecké demokracii zařadí k zemím jako Saudská Arábie, či Írán, které jsou sice druhotně monarchií a republikou, ale v první řadě teokracií. No a to je forma vlády, ve které dominantní roli zaujímá náboženství.

Za úsměvnou považuji skutečnost, že Palestinu podporují jak anarchisté a další příslušníci extrémní levice, tak i bojovníci gender studies jako lesby a bukvy. No a to jsou přesně ty skupiny obyvatelstva, které by v teokracii skončily svou životní pouť rozdrcení pod hromadou šutrů, neboť islámské právo šaria ukládá za zločin sodomie stejný trest jako za zločin cizoložství, no a ten trest je ukamenování. Anarchisté se naprosto vymezují proti božské morálce a tradici a to, že podporují vznik nějaké další možné náboženské diktatury, je tak překvapivé, že to jde úplně mimo schopnosti mé mozkovny se s tím nějak vypořádat a pokusit se to pochopit. Nedovedu si to vysvětlit jinak, než že musí tak bytostně nenávidět Židy, až se jim z toho dočista pomátl rozum. Israel totiž každý den bojuje i za naši demokracii v Evropě, i za to, aby vůbec nějaký punk, rokenrol, gender a anarchie, či co, mohly vůbec existovat nejen reálně, ale i jako myšlenkové proudy.

 

arafat_che

 

Final largo et lento

 

Uvědomuji si, že nároky Palestinců na jejich stát jsou legitimní a doufám, že se jednoho dne dočkají své státnosti. Vnitřně nesouhlasím s dlouhotrvajícím zbytečným násilím, jehož příčinou jsou obě strany konfliktu, a přeji Židům, aby konečně jednou mohli žít ve své vlastní zemi v míru a v přátelských vztazích se sousedními zeměmi. To samé přeji i Palestincům. Z důvodů, které jsem vám uvedl výše, však stojím na straně Izraele, neboť si myslím, že z dlouhodobého strategického hlediska je pro Evropu životně důležité, aby ho podporovala. Mimo to všechno mám ještě dojem, že celá ta neřešitelná situace kolem Izraele a Palestiny tzv. bojovníkům za Palestinu maximálně vyhovuje a že napětí v oblasti úmyslně udržují. Jsou totiž napojeni na obří euro-dolarový penězovod a na konta v bance jim tečou hromady prachů bez toho, aby vůbec hnuli prstem (stačí si vzpomenout na pohádkové bohatství třeba takového Jásira Arafata a domyslet si, jakým způsobem k němu přišel). Pěšáci pak jen vlastně plní funkci žoldáků v režii Sýrie, Íránu a dalších arabských zemí, které dodnes nedokáží překousnout vznik Izraele, no a palestinští uprchlíci, pouhé figurky na velké šachovnici, to bohužel všechno odnesli a dodnes za to platí svými nešťastnými lidskými osudy.

Nevím, jestli jste si toho všimli, ale za zmínku stojí i další zajímavá skutečnost. Všichni, kdo v naší kulturní sféře trpí antisionismem a nemají rádi Židy, zároveň brojí proti svobodnému tržnímu hospodářství, tedy kapitalismu. O tom zdánlivě podivném souznění se vám možná pokusím zase něco napsat někdy příště.

Tak pravila mrtvola ©.


2.10.2010   Rubrika: Literární fabrika   |   Komentářů: 49   |   Vytisknout

Hodnocení
1.     2.     3.     4.     5.    
(1 = absolutní punk, 5 = hnusnej popík):
hodnoceni - 1,3
PUNK 1,3

Související odkazy:

 

Diskuse ke článku - BOYCOTT ISRAEL!

Do diskuse smí přispívat jen registrovaní a přihlášení punkeři.
Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-42
mrtvola ©
mrtvola © - 13.10.2010 22:21

P.B.V.: to jo, no, co naděláš....

 
P.B.V.
P.B.V. - 13.10.2010 22:03

mrtvola: Toho času moc nezbývá, když se člověk musí starat o barák, zahradu, děti a kapelu:-) Interpretace a praktikování jistých věrouk, to už je zase jiná věc, co si budeme povídat, ne?

 
mrtvola ©
mrtvola © - 13.10.2010 21:13

P.B.V.: však také nikde netvrdím, že Starý zákon je vysloveně tolerantní. No a než začneš něco podobného psát o islámu, tak by sis asi ten čas mohl najít a trochu do toho Koránu zase mrknout. I na netu toho najdeš fůru, třeba todle:

http://pravdaoislamu.cz/index.php/prolog/

Také se podívej na to, co znamená Dar al-harb (dům války) a Dar al-islam (dům islámu). No a co se týče tématiky obou článků, tak si třeba zjisti, jak tolerantním způsobem se Korán reálně praktikuje v existujících islámských teokraciích.

Jinak většina Koránu je v pohodě, některá mystická místa jsou vysloveně inspirativní a universálně platná, ale ....., zůstává tady pořád to nahořklé ale...

 
P.B.V.
P.B.V. - 13.10.2010 20:22

mrtvola: No ono už je to asi 20 let, co jsem četl Korán a možná už je to moc velký odstup, ale tehdy mě připadal docela v klidu ve srovnání třeba s některými oddíly Starého zákona nebo Talmudu, ty vole:-) Pokusím se vyšetřit nějaký čas a znovu ho prolistovat.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 13.10.2010 19:01

P.B.V.: jinak pokud ti Korán ve svém celku připadá jako nositel poselství nějakého tolerantního a bezkonflitního náboženství, (také ho mám v knihovně, mimo dalších svatých knih), tak jsem asi četl nějaký úplně jiný Korán a bavíme se o nějakém úplně jiném islámu, než znám....

Budhismus je tolerantní, křesťanství je tolerantní, tao a další jsou tolerantní, ale jestli ti připadá islám tolerantní a mírumilovný, ty vole, sorry, fakt nevím, co ti mám na to odpovědět.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 13.10.2010 18:55

P.B.V.: pokud se nepletu, tak ty nejsi anarchista, ne? Takže tobě ta poznámka samozřejmě nebyla adresovaná.

Jinak jak jsem už psal, četl a slyšel jsem o tom konfliktu už fakt hrozně moc, vlastně jsem se mnoho let pokoušel o "vcítění do myšlení obou stran konfliktu, nehledat za vším peníze a podobné nízké pohnutky, znát historii (ta není věcí názoru) a netolerovat fanatismus a fundamentalismus jakéhokoli zabarvení", přesně jak píšeš. A výsledkem je skutečnost, že nedokáži objektivně posoudit, na čí straně je pravda.

Právě z historického, kulturního a hlavně ze strategického hlediska pro civilizační okruh, ve kterém žiji, není podle mne moudré podporovat vznik další islámské teokracie, ať už je to kdekoliv.

No a o tom jsem napsal oba dva články.

 
P.B.V.
P.B.V. - 13.10.2010 8:08

mrtvola: Jak víš, na jaký "nadhled" jsem "zvyklý"? smajlik - 1 Tendenční články o izraelsko-palestinské problematice v denním tisku mne nikdy nezajímaly, informace jsem "zvyklý" čerpat jinde (fundované články na toto téma bývají v dvouměsíčníku Listy například, občas se objeví zasvěcený komentář nebo přínosná diskuse na ČRo 6, taky pár knih jsem přelouskal, takže jsem, myslím, docela v obraze). K tvému článku bych snad dodal jen tolik, že je zapotřebí přihlédnout i k tomu, že po dobu raně středověkého "temna", kdy v Evropě řádily barbarské hordy a v Byzanci fanatičtí ikonoklasté, to byla právě arabská civilisace, která uchovala a mnohdy rozvinula plody starověké vzdělanosti (filosofie, matematika, astronomie, umění...). Také je nutno si uvědomit, že islám je ve své podstatě tolerantní a nekonfliktní náboženství (i korán jsem kdysi četl) a že teroristé a fanatici, ohánějící se Alláhem, tvoří jen špičku ledovce, pouhé promile všech muslimů. Zfanatizovat lze ovšem každý dav, stačí příhodné podmínky a šikovný demagog. Na druhé straně současný Israel vznikl jako kompensace Židům za holocaust a vlastně i tisícileté strádání ve vyhnanství (ne že by se Židé měli vždy a všude špatně, ale zhusta platilo pravidlo, že jakmile se někde Žid vzmohl, okamžitě dostal přes prsty; pogromy nebyly výjimkou ani za našeho moudrého otce vlasti Karla čtvrtého). Shrnuto: Je záhodno pokusit se o vcítění do myšlení obou stran konfliktu, nehledat za vším peníze a podobné nízké pohnutky, znát historii (ta není věcí názoru) a netolerovat fanatismus a fundamentalismus jakéhokoli zabarvení.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 12.10.2010 21:13

Bazarov: nedovedu objektivně posoudit, čí jednání v tom konfliktu je více nepřiměřené. Každý válečný konflikt je podle mne zbytečný.

Ale nešlo mi o to, abych někomu dokazoval, že jedna, či druhá strana konfliktu je v právu. Chtěl jsem čtenářům nabídnout názor na celou věc z úplně jiného nadhledu, než byli doposud zvyklí.

Mnohem komplexnějšího, dodávám skromně :-)))

No a z postoje, který jsem prezentoval, mi počínání anarchistů připadá dětinské, poněkud hloupé, ale hlavně sebevražedné.

 
Bazarov
Bazarov - 12.10.2010 20:49

mrtvola ©: Jasně, že někde na demu zavlaje vlajka homoušů, ale to že se tam objeví, nemůžeš vztahovat na celou jejich skupinu. Já bych to tak neformuloval.
Jak jsem psal, myslím, že podobně jako anarchisté vystupují spíš čistě proti počínání Izraele, podle nich nepřiměřenému (netvrdím, že by se Palestinci a arabové pak chovali jinak v opačné situaci). Každopádně pokud homosexuál podporuje islamisty, tak to paradox bezpochyby je :-)

 
mrtvola ©
mrtvola © - 12.10.2010 19:07

Bazarov: Než jsem napsal ten článek, tak jsem mimo jiné sjel hodně videí z pro-palestinských manifestací v Londýně a tam byly často k vidění ty jejich duhové prapory.

Tohle jsem namátkou teď našel, ale bylo toho mnohem víc, ale hlavně na těch videích.

obrázek - Ehud_Barak_war_criminal.jpg

 
Bazarov
Bazarov - 12.10.2010 15:14

mrtvola ©: Haha. A to jako lesby podporují Hammas a gayové Fatah, nebo jak je to? Nechápu jak tu souvisí sex. orientace s politickou, fakt ne. A gender je tu proč? Hlavně, že vystupuje třeba proti situaci žen v islámském světě a proti potlačování lids. práv obecně... Nejsem odborník na gender ani sociolog, ale nakolik vím, jak se gender zasazuje za rovnost pohlaví, i když tato vystoupení nemusí být vždy "košer", tak nesouhlasím s tvým politickým označováním tohoto hnutí. Gender se rozhodně islamisticky neprofiluje, a pokud vím, tak třeba české homosexuály nějaký Blízký východ tankuje asi jako Mosambičana záplavy na Moravě. Chápu, že to byl asi tvůj pokus možná o humor, ale podle mě se minul terče i účinku. Jinak nic ve zlém, článek je fajn. :-)

 
Banjo
Banjo - 8.10.2010 6:47

mrtvola ©: Já přímo nasraný nejsem, jenom jsem tam na pár věcí trochu změnil názor. Pár blbých úředníků a vojáků mě nezprudí tolik, aby mi zkazili celou dovolenou. Jinak to tam bylo fajn a viděl jsem spoustu věcí, kvůli kterým jsem tam jel. A vzhledem k absenci jiných turistů (když nepočítám ty z našeho autobusu, a taky kromě Sinaje - tam bylo hodně Němců a Japonců) jsem si to všechno prohlédl celkem v klidu. Rozhodně nelituju toho, že jsem tam jel.
Ostatně o správnosti nebo nadřazenosti (nebo přinejmenším o ohromující inteligenci a šikovnosti) svojí civilizace je přesvědčen skoro každý národ, a to zpravidla bez ohledu na fakta. Jde většinou jen o způsob, jak to dávají najevo.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 7.10.2010 20:21

Banjo: tak to chápu, že jsi nasraný. S rodinou stejně nikam, kde to smrdí nějakými náboženskými konflikty a tak, nejezdíme. Připadá mi to zbytečně riskantní.

Žena byla někdy před patnácti lety v Egyptě v Luxoru. Navštívila i nějaký chrám, který je vytesaný ve skále. No a pár týdnů po tom, co se vrátila, v tom chrámu přepadla banda fanatiků zájezd německých turistů a všechny je postříleli. No a od té doby v tom má jasno a do podobných zemí už nemíní jezdit.

Je to škoda, ale docela to chápu. Vlastně ani mně se nelíbí cpát prachy do oblastí, jejichž obyvatelé považují můj civilizacční okruh za méněcenný.

 
Banjo
Banjo - 7.10.2010 6:57

Z těch vyjmenovaných zemí jsem byl akorát v Egyptě, takže ty ostatní těžko posoudím ze zkušenosti. V Egyptě jsem radši nepil vodu z kohoutku, ale dvě flašky balené vody jsem koupil za dolar. V Izraeli jsem mohl pít z kohoutku, ale balená stála dva dolary za flašku. Ale Egypťani nás na hranicích (s Izraelem) nekontrolovali vůbec, jenom dali razítko do pasu a jinak po nás nikdo nic nechtěl. Je pravda, že při plavbách po Nilu prý chtějí bakšiš snad i za zapálení cigára...
Ale skutečnost při odbavení na Izraelské straně jsem zažil jinou. Anglicky uměli a na cíl cesty se ptali. Úsměvy vůbec žádné, ty patřily akorát místním. Ti také mohli jít rovnou. My jsme na letišti čekali asi 3 hodiny, než pustí někoho z našeho zájezdu z výslechu. Na Egyptské hranici nás nechali v odpoledním horku (asi 40 °C) 2 hodiny čekat, zatímco občané Izraele akorát ukázali pas a šli (mimo rám). Pak se zeptali na účel a dobu trvání pobytu v Izraeli. Potom dali razítko s platností 3 měsíce, kterou přeškrtli a ručně přepsali třeba na 7 dní.
Třeba té holky v uniformě, která mojí manželce na Ben Gurionu kontrolovala i špinavé prádlo v kufru, mi bylo vyloženě líto. Ta se chovala korektně a měla takovouhle blbou práci. Tohle beru - cítí se ohrožení, tak ty rámy a prohlídky jsou naprosto v pořádku. Ale zkracovat stanovenou minimální délku víza nebo nechat nás zbytečně čekat dlouhé hodiny, to je zbytečná buzerace.
Ale je možné, že kdybych tam byl s dražší cestovkou a jel tam kvůli něčemu, na čem záleží jim, ne jenom za památkami (a ještě k tomu bydlet u křesťanů v Betlémě), třeba by se chovali jinak. Já ale zažil tohle.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 6.10.2010 23:20

Štěpán 161: to jsem měl přesně na mysli. Anarchisté podporují vznikající náboženskou diktaturu založenou na islámském právu šaria, tedy Palestinu.

 
Štěpán z Příbrami
Štěpán z Příbrami - 6.10.2010 20:04

Je třeba dodat že NĚKTEŘÍ anarchisté podporují Palestinu. Já anarchista jsem ale Palestinu nepodporuju smajlik - 7
Nepodporuju ani jednu stranu. A jak dokazuje tahle diskuze - Tahle debata je nekonečná a nekonečně sporná.

 
mrtvola ©
mrtvola © - 6.10.2010 19:34

Banjo: v Izraeli jsem nebyl, takže nemohu soudit. V jedné diskuzi na netu jsem našel tento příspěvek. Co si o něm myslíš? Je to přestřelené, nebo reálné?

"Ale já jsem navštívil střední východ v posledních několika letech několikrát. Israel, Sýrie, Libanon, Egypt, Jordánsko, SAE. Jak pracovně tak i jako turista. Rozdíl mezi arabskými státy a Israelem je obrovský, neskutečný .... jednoznačně a nezpochybnitelně ve prospěch Israele. Byl jsem tam, viděl jsem to na vlastní oči. Pokud berete za bernou minci novinové články, rezoluce OSN a jiné podobné hovadiny nemající s pravdou zhola nic společného je to Vaše věc. Váš názor Vám neberu, máte na něj právo. Ale skutečnost je úplně někde jinde !

Hraniční přechod mezi Egyptem a Izraelem - Ras el Masri X Eilat. Na egyptské straně neskutečný bordel, špína, odpadky, o WC nemluvě, nikdo nepracuje, většina jenom natahuje ruce pro bakšič, za každou přepážkou několik " důstojníků", kteří po vás chtějí stále stejné " papíry", anglicky neumí nikdo. Izraelská strana - absolutní čistota, klid, úsměvy, mladí lidé / všichni ozbrojeni samopaly, mimo těch za přepážkou/, všichni naprosto plynně anglicky, překontrolují pas, zeptají na účel cesty a projdete rámem. A jste v Izraeli. A je to jako do jiného světa. Normální provoz na silnicích, továrny, přístav. Lidé normálně pracují, nikdo nežebrá ....... Je to něco podobného jako rozdíl mezi cikánskou osadou na východě slovenska a Prahou. Neskutečné. V Izraeli pracuje hodně arabů, dojíždějí každodenně za prací. Nebýt Izraele tak jich minimálně polovina pomře hlady ........"

 
mrtvola ©
mrtvola © - 6.10.2010 19:29

OldHandFromHell: jak už ti asi došlo, nevidím to stejně jako ty. Ale o to mi ve článku nešlo, to bychom se tady mohli bavit donekonečna a stejně bychom nedospěli k nějakému závěru.

Chtěl jsem jen ukázat, že anarchisté podporují vznikající náboženskou diktaturu založenou na islámském právu šaria, což mi připadá velmi zvláštní.

 
Štěpán z Příbrami
Štěpán z Příbrami - 6.10.2010 17:17

''Jen ať se tam vymydlej,alespoň bude klid'' ......Jak tohle někdo muže napsat.......kdyby radši zahodili samopaly, zapomněli na víru a začali si užívat života a piva smajlik - 14

 
OldHandFromHell
OldHandFromHell - 6.10.2010 14:05

Mrtvola: vrátit se domů a zabíjet je ale docela rozdíl, nemyslíš?...nebo ti přišlo správný zabíjet sudeťáky, jenom proto, že němec rovnal sem špatnej člověk?

 

Zvolte stranu: 1-20 | 21-40 | 41-42